Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203076082020 | İlişkisel Liderlik Model ve Araştırmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı liderin etkinliğinin organizasyon içinde yaratıcı ve pozitif ilişkiler yaratma yeteneği ve çabalarına dayandırıldığı ilişkisel liderlik modeli ve yaklaşımlarını incelemektir.
Prof. Dr. Gaye EREL
1 | liderlik ve yönetim literatürüne ilişkin araştırma bilgi ve becerisi |
2 | Yönetsel ve sosyal yaşama uygun davranış geliştirme (öz güven, insiyatif, disiplin, diğerlerini hesaba katma, bağımsız, takım oyuncusu vb.) |
3 | hiyerarşik ilişki ağlarını yönetme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Çalışma yaşamına ilişki ağları, türleri ve bu ağları yönetmek Liderliğe İlişkisel bakış İlişkisel Liderlik Teorileri İlişkisel Perspektif içinde Yönetsel Uygulamalar Liderlerin İzlenim Yönetimi Çalışanları Yetkilendirme Bağlılık Karizma Ve Dönüşümcü Liderlik Modelleri Gündem koyma ve yönetme Çatışma yönetme ve kazan kazan formulleri Kişisel liderlik ilkeleri Kişilerarası liderlik ilkeleri Empatik liderlik Sosyal ağlar ve liderlik
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. | ||
2 | Yönetim ve liderlik literatürüne bakış | ||
3 | Çalışma yaşamına ilişki ağları, türleri ve bu ağları yönetmek, İlişkisel Perspektif içinde Yönetsel Uygulamalar | ||
4 | Liderliğe İlişkisel bakış | ||
5 | İlişkisel Liderlik Teorileri | ||
6 | Liderlerin İzlenim Yönetimi | ||
7 | Çalışanları Yetkilendirme, Bağlılık | ||
8 | arasınav | ||
9 | Karizma Ve Dönüşümcü Liderlik Modelleri | ||
10 | Empatik Liderlik | ||
11 | sosyal ağlar ve liderlik | ||
12 | Kişisel ve kişilerarası liderlik ilkeleri | ||
13 | Liderlik üzerine film analizi | ||
14 | çeviri | ||
15 | çeviri | ||
16 | final |
Goleman, D. ; Boyatzıs, R.; Mckee, A. (2002). Yeni Liderler, Çev: Filiz Nayır, Osman Deniztekin, Varlık Yayınları, İstanbul. Gergen KJ (2009) Relational Being: Beyond Self and Community. Oxford: Oxford University Press Gordon, T. (2003). Etkili Liderlik Eğitimi, Çev: Emel Aksoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul. Brower, H. H., Schoorman, F. D., & Tan, H. H. (2000). A model of relational leadership: The integration of trust and leader–member exchange. The Leadership Quarterly, 11(2), 227−250. Bien, M (2006) Relational Leadership Theory: Exploring the social processes of leadership and organizing, The Leadership Quarterly, 17 Campbell SM, Ward AJ, Sonnenfeld JA and Agle BR (2008) Relational ties that bind: Leader-follower relationship dimensions and charismatic attribution. Leadership Quarterly 19(5): 556–568. Uhl-Bien M (2006) Relational leadership theory: Exploring the social processes of leadership and organizing. Leadership Quarterly 17(6): 654–676.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 |