GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201256362020 Sanat Tarihinde Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Ders 1 1 6,00

Doktora



Tarihsel ya da çağdaş sanat verilerinin bilimsel ve etik düzlemde elde edilmesi, tartışılması, sentezlenmesi ve yayınlanması sürecinde; ilkeler, yöntemler ve perspektif kazanmak. Geçmiş ve güncel örnek yayınlarda yayın etiğini irdelemek.


Doç.Dr.Lale DOĞER


1 Bilimsel araştırmalarda bilgi üretmek için bilimsel araştırma yöntemlerinin kullanılması gerektiğini öğrenmek,.
2 Bilimsel araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) öğrenmek.
3 Deontoloji (Görev Bilimi) ve Etik ilke -kavramlarını öğrenmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma teknikleri sunuşu, araştırma yöntemlerindeki farklı anlayışları, yaygın olarak kullanılan araştırma tekniklerini, araştırma basamaklarını, veri toplama ve analizini, yorumunu, yayın ve rapor yazma esaslarını, kaynakça ve dipnot gösterme tekniklerini deontoloji ve etik kavramlarını kapsamında öğrenerek, irdelemek.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilimsellik üzerine açılış tartışması
2 Bilimsel sorun nedir?
3 Bilimsel sorunlar hangi düzlem üzerinde tartışılır?
4 Özgün araştırma yöntemi ne demektir?
5 Üslûp sorunlarının araştırılması
6 Araştırmalar üzerinde politika etkisi
7 Tarihsel ya da çağdaş sanat verileri üstüne yazılmış araştırmalarda bilimsel yaklaşım analizi
8 Tarihsel ya da çağdaş sanat verileri üstüne yazılmış araştırmalarda bilimsel yaklaşım analizi
9 Ara Sıvav
10 Ara Sınav Değerlendirmesi
11 Deoontoloji
12 Etik kavramı
13 Tarihsel ya da çağdaş sanat verileri üstüne yazılmış araştırmalarda etik yaklaşım analizi
14 Tarihsel ya da çağdaş sanat verileri üstüne yazılmış araştırmalarda etik yaklaşım analizi
15 Genel değerlendirme
16 Final Sınavı

Adams, J. (1994). Education. İn J. Hastings (Ed.), Encyclopedia of Religion And Ethics. Vol 5. Scotland:Tand T. Clark Ltd. Arda, B. (2001).”Bilgi Üretiminde Yayın Etiği”, II. Tıbbi Etik Kongresi Bildiri Kitabı, 419-435. Barzun, J.-Graff. H.F.(1993). Modern Araştırmacı.çev. F. Dilber. TÜBİTAK Yayınları. Başaran, İ.E. (1984). Eğitime Giriş. Ankara: Sevinç Matbaası. Bilhan, S. (1991). Eğitim Felsefesi. Ankara: A.Ü. E.B.F Yayınları Billington, R. (1997). Felsefeyi Yaşamak (Çev. A. Yılmaz). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Gavroğlu, K. (2006). Bilimlerin Geçmişinden Tarih Üretmek. Çev. A. Çokona. Genç,a-Sipahioğlu,A. (1990). Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”. Sergi Yayınevi. Hauser, A.(1984). Sanatın Toplumsal Tarihi.çev. Y. Gölönü. Remzi Kitapevi. Mahmutoğlu, A.(2009).”Etik ve Ahlak. Benzerlikler, Farklılıklar ve İlişkiler”, Türk İdare Dergisi 463-464, 225-249. Menteş, A. (2000). Yeniversite. Bilim Kurumlaşmasında Günümüz İçin Bir Perspektif. Metis Yayınları. Hirst, P.H. ve Peters, R.S. (1975). The Logic of Education, London. Peters, R.S. (1966). Ethics and Education. London: George & Unwin Ltd. Peters, R.S. (1975). The Justification of Education.İn R.S. Peteres (Ed), The Philosopy of Education. UK: Oxford University Press. Pieper, A. (1999). Etiğe Giriş (Çev. V. Aytaman & G. Sezer). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Rosovsky, H.(1994). Üniversite. Bir Dekan Anlatıyor. Çev.S. Ersoy.TÜBİTAKYayınları. Ruacan, Ş.(2005).”Bilimsel Araştırma ve Yayınlarda Etik İlkeler”, gazi Tıp Dergisi, sayı..4, cilt.16, 147-149. Özdoğan, M.(2006). Arkeolojinin Politikası ve Politik Bir Araç Olarak Arkeoloji. Arkeoloji ve Sanat Yayınları. Toplum ve Bilim Dergisi (2003). Tüm makaleler. Güz 97. Özlem, D.( 1998).Bilim, Tarih ve Yorum. İnkilap Yayınevi. Özlem. D.(1997). Günümüzde Felsefe Disiplinleri. İnkilap Yayınevi Tansuğ, S. (1983),Karşıtı Aramak; Sanat Tarihi Yazıları, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İst. Tozlu, N. (1997). Eğitim Felsefesi. İstanbul: MEB Yayınları.Özenç Uçak, N-Birinci, H.G. (2008). “Bilimsel Etik ve İntihal”, Türk Kütüpheneciliği 22.2, 87-204. Ulman, Y.I. “Bilimsel Bilgi Üretiminde Yayın Etiği (Örnekleriyle Bilimsel Yanıltma Türleri)”. (2006). Tıbbi Yayın Hazırlama Kuralları ve Yayın Etiği.ed.H .Yazıcı-M. Şenocak.İ.Ü.Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Sürekli Tıp eğitimi Programı Nobel yayınları.49-61. Yayla, A (2005 ).”Eğitim Kavramının Etik Açıdan Analizi”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt.II, Sayı.1, 1-12.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 7 6 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 5 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Okuma 8 5 40
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 5 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek