GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9306016252015 Jinekolojik Hastalıklar Seçmeli Ders Grubu 2 3 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; kadınların tüm yaşam evrelerinde karşılaştıkları jinekolojik sorunları tanılayabilmek ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda kadınlara eğitim ve danışmanlık verebilmektir.


Doç.Dr. Birsen Karaca Saydam Dr. Aytül Hadımlı


1 Kadın hayatının evrelerine göre gelişen sağlık sorunlarını tanımlayabilme
2 Ayrıntılı anamnez alabilme ve jinekolojik hastalıklarda kullanılan testleri tanımlayabilme
3 Kadın kanserlerinde erken tanı yöntemleri ve ebenin rolünü tanımlayabilme
4 Jinekolojik cerrahideki güncel gelişmeleri ve ebelik bakımını tanımlayabilme
5 Jinekolojik onkolojideki güncel gelişmeleri ve ebelik bakımını tanımlayabilme
6 İnfertilitedeki güncel gelişmeleri ve ebelik bakımını tanımlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kadın Hayatının Evreleri (Yenidoğan, çocukluk, adölesan, üreme çağı, menopoz ve senium) Jinekolojik Anamnez, Muayene, Testler Genital Organların Gelişimsel-Konjenital Bozuklukları Cinsel Olgunluk Döneminde Görülen Kadın Sağlığı Sorunları (Enfeksiyonlar, CYBH, Myomlar, Endometriosis, PCOS vb) Ürojinekoloji İnfertilite Üreme Organları Cerrahisi Jinekolojik Onkoloji Kadına Yönelik Kanserlerde Erken Tanı Yöntemleri ve Ebenin Rolü


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders programının tanıtımı Tanışma, Dersin tanıtımı
2 Klinik uygulama alanlarının tanıtımı/ziyareti Ebelik Uygulama Planı tanıtımı Araştırma konusu saptama Klinik uygulama
3 Kadın hayatının evreleri, sık karşılaşılan kadın sağlığı sorunları ve ebelik bakımı Klinik uygulama
4 Perimenapozal uterin kanamalar Klinik uygulama
5 Dismenore ve Tamamlayıcı Uygulamalar Klinik uygulama
6 Jinekolojik cerrahi ve bakım Klinik uygulama
7 Neovajina uygulamaları ve bakım Klinik uygulama
8 ARA SINAV
9 Fertilite Koruyucu Uygulamalar Klinik uygulama
10 Menapoz ve Tamamlayıcı Uygulamalar Klinik uygulama
11 Ekstrauterin gebelikler (RCOG ve ACOG Rehberleri doğrultusunda tedavi ve bakım süreci) Klinik uygulama
12 Estetik Genital Cerrahi ve Bakım Klinik uygulama
13 PID’de tedavi yaklaşımları ve bakım süreci Klinik uygulama
14 Kontraseptif yönetmelerde güncel gelişmeler: Uluslararası rehberler doğrultusunda uygulama ve danışmanlık süreci Klinik uygulama
15 Araştırma konularının sunumu Klinik uygulama
16 FİNAL SINAVI

1. ACOGClinicalGuidances. AmericanCollege of ObstetriciansandGynecologists. https://www.acog.org/Clinical-Guidance-and-Publications/Search-Clinical-Guidance(Erişim tarihi: 19.01.2018) 2. Baptista, E.,Carvalho, G., Nobre, C., Dias, I., Torgal, I. (2016). Creation of a NeovaginabyLaparoscopicModifiedVecchiettiTechnique: AnatomicandFunctionalResults. RevBrasGinecolObstet. Volume:38, pp:456–464. 3. Beji Kızılkaya, N., Kaya, D.(2012). İnfertilitede Birey-Çift ve Grup Danışmanlığı, Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 9(3), 10-14. 4. Bobak, I.M.,Jensen, D. (1993). MaternityandGynecologicCare, TheC.V.Company, ST. Lous. 5. Bostancı MS, Özden S, Unal O, Cevrioğlu AS, Akdemir N, Albayrak M. (2014). Investigation of theefficacy of transobturatortape (TOT) surgery in stressurinaryincontinence. North ClinIstanbul. 1(3):137-140. 6. Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar (CYBE/HIV/AIDS) Katılımcı Kitabı (2009). T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara. 7. Coşkun A. (2008). Ebe ve Hemşirelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık. 8. Coşkun, A. (2011).Prekonsepsiyonel Bakım ve Danışmanlık: Kadın Yaşamındaki Yeri ve Önemi. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 8(3), 8-15. 9. Eryılmaz, H.Y., Ekşi, Z., Ertuğrul, E.G. (2009). İnfertilitede Tanı Yöntemleri ve Hemşirenin Rolü. İnfertilite Hemşireliği, Edit.:Prof.Dr.Nezihe Kızılkaya Beji. Acar Basım ve Cilt San.Tic.A.Ş., İstanbul, 49-68. 10. Kara Ö. (2009).Stres Ürinerİnkontinans Hastalarında TransobturatorTape (TOT) Operasyonu Başarısının King’s Sağlık Anketi Ve Perineal Ultrasonografi İle Değerlendirilmesi. T.C. Sağlık Bakanlığı Dr. Lütfi Kırdar Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Kliniği. Uzmanlık Tezi 11. Kömürcü, N., Merih, Y.D., Beydağ, K.D., Şahin, S., Pekcan, N. (2012). Üremeye Yardımcı Tekniklerde Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Akış Şemaları. Akış Şemaları İle Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Şti., İstanbul, 104-107. 12. Martin, L. L.,Ruder, J. (1991). MaternityNursing, J.B.LippincottCompany, Philadelphia. 13. Parlak, O. (2009). Müllerian Anomalili Olgularda YapilanRekonstrüktif Cerrahinin Sonuçları. SağlikBakanliği Zeynep Kamil Kadin Ve Çocuk Hastaliklari Eğitim Ve Araştirma Hastanesi KadinHastaliklari Ve Doğum Kliniği. Uzmanlık Tezi, İstnbul. 14. PelvicInflammatoryDisease (PID). AmericanCollege of ObstetriciansandGynecologists. https://www.acog.org/Patients/FAQs/Pelvic-Inflammatory-Disease-PID (Erişim tarihi: 19.01.2018) 15. Saydam BK. (2015). Olgularla Jinekolojik Hastalıklarda Bakım. Ed: Saydam BK. Ankara Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara. 16. Şendağ, F., Akdemir, A., Akman, L., Öztekin, M.K. (2013). Mayer-Rokitansky-Küster-Hauser Sendromu Ve Laparoskopik Yardımlı Neovajina Oluşturulması (ModifiyeVecchietti). J TurkSocObstetGynecol. Volume:10, pp:260-66. 17. Şendağ, F.,Sanhal, Y.C. (2012). Laparoskopi ve Histeroskopiİnfertil Kadının Değerlendirilmesinde Hangi Aşamada Yapılmalıdır? Turkiye Klinikleri J GynecolObst-Special Topics, 5(2), 30-35. 18. Şirin A., Kavlak, O. (2015). Kadın Sağlığı. Nobel Tıp Kitabevleri, Genişletilmiş ikinci baskı, İstanbul.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Var (Haftada 2 saat)


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 30 30
Makale Yazma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 174

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 3 2 2 2 3 2 4 2
ÖÇ 2 2 2 2 2 3 2 3 2
ÖÇ 3 3 3 2 2 5 3 3 2
ÖÇ 4 4 3 2 2 5 2 3 2
ÖÇ 5 4 3 2 2 5 2 3 2
ÖÇ 6 4 3 2 2 5 2 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek