GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9306016262015 Makale Okuma ve Değerlendirme Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; literatür taramayı, bilimsel yayınları eleştirel okumayı, araştırma ve derleme makalesi yazma ve yayınlama tekniklerini, kaynak kullanımı ve yayın etiğinin önemi konusunda teorik bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir derstir.



1 Doğru kaynaklara/literatüre ulaşım
2 Bilimsel yayınları eleştirel okuma
3 Bilimsel makale yazımı ilkeleri, kaynakçanın yazılması, atıf yapma ve uygulaması
4 İntihal ve bilimsel yazımda etik olmayan uygulamalar
5 Bilimsel bir makaleyi yayınlama süreci



Yok


Doğru kaynaklara/literatüre ulaşım Kütüphanede yayın araştırma İnternette doğru kaynağa ulaşım (The Cochrane Library , SSCI, Pub-Med, Türkçe Medlein vb) Bilimsel yayınları eleştirel okuma ve yazma Bilimsel makale yazımında makale yazımı, içinde ve sonunda kaynakçanın yazılması, atıf yapma ve uygulaması İntihal ve bilimsel yazımda etik olmayan uygulamalar Bilimsel bir toplantıya poster ve sözel bildiri hazırlama ilke ve teknikleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Doğru kaynaklara/literatüre ulaşım
3 Kütüphane çalışması
4 Kütüphanede yayın araştırma - İlgi alanı doğrultusunda bir araştırma ve bir derleme yayın belirleme
5 İnternette doğru kaynağa ulaşım (The Cochrane Library , SSCI, Pub-Med, Türkçe Medlein vb)
6 Bilimsel yayınları eleştirel okuma
7 Bilimsel makale yazımı: IMRAD - Örneklerle anlatımı
8 Makale içinde ve sonunda kaynakçanın yazım teknikleri (Harvard, Vancover, APA, vb)
9 Hangi dergiye hangi kaynakça yazılmalı
10 Atıf ile alıntı yapma ve uygulaması
11 İntihal ve bilimsel yazımda etik olmayan uygulamalar
12 İntihal ve bilimsel yazımda etik olmayan uygulamalar
13 Bilimsel bir toplantıya poster ve sözel bildiri hazırlama ilke ve teknikleri
14 Makale yazma - uygulaması
15 Makale yazma - uygulaması
16 Sınav

1) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. 1 Kasım 2007 tarihinde atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf adresinden erişildi. 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Robert A. Day.,Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Medawar PB. Genç Bilimadamına Öğütler. 9. baskı. TUBİTAK Popüler Bilim Kitapları, No:5, 1996. 7) Orhan N. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ? http://m.friendfeed-media.com 8) Kaygusuz A. Makale Nasıl Değerlendirilir? http://www.ankemdernegi. org.tr/?sp=MakaleNasilDegerlendirilir 9) Blanpain K., Laffut A. Academic Spoken English, 2009, Uitgeverji Acco, Nederland 10) Poel KV, Gasiorek K. All Write An Introduction to Writing in an Academic Context, 2009, Uitgeverji Acco, Nederland 11) Blanpain K. Academic Writing in the Humanities and Social Sciences, 2008, Uitgeverji Acco, Nederland


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 10 2 20
Takım/Grup Çalışması 5 2 10
Örnek Vaka İncelemesi 4 2 8
Seminer 1 2 2
Makale Yazma 1 16 16
Makale Kritik Etme 1 4 4
Bireysel Çalışma 6 4 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 6 4 24
Toplam İş Yükü (saat) 133

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek