Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9306016182019 | İleri Eğitim Becerileri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencinin etkin eğitim yöntemlerini kullanarak, eğitim aşamalarına uygun, içeriği son literatürle desteklenmiş, interaktif olarak yönetilen eğitim programları oluşturmasını sağlamaktır.
Prof.Dr.Esin Çeber Turfan Doç. Dr. Birsen K.Saydam Doç. Dr. Hafize Ozturk Can
1 | Bilimsel literatüre uygun içerikte eğitim geliştirme sürecine hakim olabilme |
2 | Hizmet sunumunu eğitim yoluyla güçlendirebilme |
3 | Eğitim ihtiyacını saptayarak içerik analizi yapabilme |
4 | İnteraktif bir program modeli hazırlayabilme |
5 | Bilgiye ve yeterliğe dayalı öğrenim ve değerlendirme araçları oluşturabilme |
6 | Eğitim programını geliştirebilmek amacıyla geri bildirim ile değerlendirme yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
- İletişim becerilerine sahip olmak - Yetişkin eğitimi tekniklerini kullanmada ustalaşmak - İnteraktif eğitim tekniklerini bilmek ve uygulamak - Görsel-işitsel eğitim araçları geliştirmek ve uygulamak - İnteraktif bir program geliştirmek - Yeni eğitim yöntemlerini araştırmak ve eğitim programına entegre etmek
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Açılış, beklentiler, programın-eğitim ortamı ve materyallerin tanıtılması | ||
2 | Program geliştirme süreci | ||
3 | Hizmet sunumunun eğitim yoluyla iyileştirilmesi | ||
4 | Eğitim ihtiyacının saptanması (Swot analizi) | ||
5 | Eğitim içeriğinin analizi • Bilgi analizi • Beceri analizi • Tutum analizi | ||
6 | Program modeli hazırlama (kurs/ders özeti hazırlama): • Kurs/ders tanımı hazırlama • Kurs/ders amaçlarını saptama • Katılımcı seçim kriterleri • Değerlendirme kriterleri | ||
7 | Program modeli hazırlama (Kurs/ders amaçlarını yazma) : -Kurs/ders amaçlarını yazma -Kurs/ders örgenim hedeflerini yazma | ||
8 | Program modeli hazırlama (kurs/ders taslağının oluşturulması): -Uygulama etkinlikleri -Eğitim Yöntemleri -Etkinlik süresinin belirlenmesi | ||
9 | Program modeli hazırlama (kurs/ders programının oluşturulması): • Gün ve sürenin kurs taslağına göre hazırlanması • Etkinlikler hakkında kısa bilgi yazılması | ||
10 | Eğitim gereçlerini geliştirme (Yeterliğe dayalı beceri geliştirme ve değerlendirme araçlarının oluşturulması): • Öğrenim Rehberleri • Değerlendirme rehberleri | ||
11 | Eğitim gereçlerini geliştirme (bilgiye dayalı değerlendirme araçlarının oluşturulması): • Kurs öncesi soru formu • Kurs ortası soru formu | ||
12 | Eğitim gereçlerini geliştirme (Kurs/ders gereçlerinin oluşturulması): • Eğitici notları • Sunum planı • Ödev/alıştırma kağıdı | ||
13 | Eğitim gereçlerini geliştirme (Kurs gereçlerinin oluşturulması): • Grup Çalışması • Vaka çalışması • Oyunlaştırma | ||
14 | Değerlendirme (eğitim kurslarının değerlendirilmesi): • Katılımcı görüşleri • Katılımcıların öğrenme düzeyleri | ||
15 | Değerlendirme (devam) (eğitim kurslarının değerlendirilmesi): • Mesleki performans • Eğitimin etkisi • Eğitimi geliştirmek için geribildirim | ||
16 | Final sınavı |
1. Sözen C. Sağlık Eğitimi, Palme Yayın, 2007 2. Gökkoca Z.U. Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler, 2001, 10(10), Sted, 371-374 3. Başaran İ. E. Eğitime Giriş, sevinç Matbaası, 1987, Ankara. 4. Güler Ç., Sağlık Eğitimi, Hatipoğlu Yayınları, 1987, Ankara. 5. Tatlıdil E., Toplum, Eğitim ve Öğretmen, E.Ü. Basımevi, 1993, İzmir 6. Fişek N., Halk Sağlığına Giriş, Çağ Matbaası, 1985, Ankara. 7. Başaran İ E, Selçuk Z, Arı R. Eğitim Psikolojisi, 2005, Nobel Yayın Dağıtım, 6. Baskı 8. Bertan M., Güler Ç. (Edit), Halk Sağlığı Temel Bilgiler, 1995, Ankara. 9. Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, UNİCEF, Sağlığa Ulaştıran Gerçekler, Ajans Türk matbaası, 1991, Ankara. 10. Üreme Sağlığı Hizmet Sunucuları İçin İleri Eğitim Becerileri, JHPIEGO, 2001.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Tartışma | 1 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 30 |
Performans | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 8 | 8 | 64 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 236 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 5 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 5 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 5 | 1 | 4 | 1 | 5 | 5 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 |