GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9306016182019 İleri Eğitim Becerileri Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencinin etkin eğitim yöntemlerini kullanarak, eğitim aşamalarına uygun, içeriği son literatürle desteklenmiş, interaktif olarak yönetilen eğitim programları oluşturmasını sağlamaktır.


Prof.Dr.Esin Çeber Turfan Doç. Dr. Birsen K.Saydam Doç. Dr. Hafize Ozturk Can


1 Bilimsel literatüre uygun içerikte eğitim geliştirme sürecine hakim olabilme
2 Hizmet sunumunu eğitim yoluyla güçlendirebilme
3 Eğitim ihtiyacını saptayarak içerik analizi yapabilme
4 İnteraktif bir program modeli hazırlayabilme
5 Bilgiye ve yeterliğe dayalı öğrenim ve değerlendirme araçları oluşturabilme
6 Eğitim programını geliştirebilmek amacıyla geri bildirim ile değerlendirme yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


- İletişim becerilerine sahip olmak - Yetişkin eğitimi tekniklerini kullanmada ustalaşmak - İnteraktif eğitim tekniklerini bilmek ve uygulamak - Görsel-işitsel eğitim araçları geliştirmek ve uygulamak - İnteraktif bir program geliştirmek - Yeni eğitim yöntemlerini araştırmak ve eğitim programına entegre etmek


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Açılış, beklentiler, programın-eğitim ortamı ve materyallerin tanıtılması
2 Program geliştirme süreci
3 Hizmet sunumunun eğitim yoluyla iyileştirilmesi
4 Eğitim ihtiyacının saptanması (Swot analizi)
5 Eğitim içeriğinin analizi • Bilgi analizi • Beceri analizi • Tutum analizi
6 Program modeli hazırlama (kurs/ders özeti hazırlama): • Kurs/ders tanımı hazırlama • Kurs/ders amaçlarını saptama • Katılımcı seçim kriterleri • Değerlendirme kriterleri
7 Program modeli hazırlama (Kurs/ders amaçlarını yazma) : -Kurs/ders amaçlarını yazma -Kurs/ders örgenim hedeflerini yazma
8 Program modeli hazırlama (kurs/ders taslağının oluşturulması): -Uygulama etkinlikleri -Eğitim Yöntemleri -Etkinlik süresinin belirlenmesi
9 Program modeli hazırlama (kurs/ders programının oluşturulması): • Gün ve sürenin kurs taslağına göre hazırlanması • Etkinlikler hakkında kısa bilgi yazılması
10 Eğitim gereçlerini geliştirme (Yeterliğe dayalı beceri geliştirme ve değerlendirme araçlarının oluşturulması): • Öğrenim Rehberleri • Değerlendirme rehberleri
11 Eğitim gereçlerini geliştirme (bilgiye dayalı değerlendirme araçlarının oluşturulması): • Kurs öncesi soru formu • Kurs ortası soru formu
12 Eğitim gereçlerini geliştirme (Kurs/ders gereçlerinin oluşturulması): • Eğitici notları • Sunum planı • Ödev/alıştırma kağıdı
13 Eğitim gereçlerini geliştirme (Kurs gereçlerinin oluşturulması): • Grup Çalışması • Vaka çalışması • Oyunlaştırma
14 Değerlendirme (eğitim kurslarının değerlendirilmesi): • Katılımcı görüşleri • Katılımcıların öğrenme düzeyleri
15 Değerlendirme (devam) (eğitim kurslarının değerlendirilmesi): • Mesleki performans • Eğitimin etkisi • Eğitimi geliştirmek için geribildirim
16 Final sınavı

1. Sözen C. Sağlık Eğitimi, Palme Yayın, 2007 2. Gökkoca Z.U. Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler, 2001, 10(10), Sted, 371-374 3. Başaran İ. E. Eğitime Giriş, sevinç Matbaası, 1987, Ankara. 4. Güler Ç., Sağlık Eğitimi, Hatipoğlu Yayınları, 1987, Ankara. 5. Tatlıdil E., Toplum, Eğitim ve Öğretmen, E.Ü. Basımevi, 1993, İzmir 6. Fişek N., Halk Sağlığına Giriş, Çağ Matbaası, 1985, Ankara. 7. Başaran İ E, Selçuk Z, Arı R. Eğitim Psikolojisi, 2005, Nobel Yayın Dağıtım, 6. Baskı 8. Bertan M., Güler Ç. (Edit), Halk Sağlığı Temel Bilgiler, 1995, Ankara. 9. Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, UNİCEF, Sağlığa Ulaştıran Gerçekler, Ajans Türk matbaası, 1991, Ankara. 10. Üreme Sağlığı Hizmet Sunucuları İçin İleri Eğitim Becerileri, JHPIEGO, 2001.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Tartışma 1 30
Takım/Grup Çalışması 1 30
Performans 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 4 6 24
Beyin Fırtınası 14 2 28
Bireysel Çalışma 8 8 64
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 236

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 4 1 4 5 5 5 1
ÖÇ 2 4 1 1 4 1 4 5 3
ÖÇ 3 3 1 1 4 1 5 5 1
ÖÇ 4 1 1 1 4 1 5 5 1
ÖÇ 5 1 5 1 4 1 5 5 1
ÖÇ 6 1 1 1 4 1 4 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek