GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9308056222020 Bilimsel İletişim Yöntemleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bilimsel Araştırmanın Temelleri dersi, lisansüstü eğitim alan öğrencilerin alanda derinleşirken bilimsel düşünce ve yöntem hakkındaki mevcut bilgilerini ortaklaştırmayı ve geliştirmeyi amaçlamaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Özkan Doğanay


1 Bilimsel araştırmaları tanımlayabilir ve amacı belirleyebilir
2 Biilmsel araştırma yöntemlerini sınıflayabilir
3 Nitel araştırma yöntemlerini tanımlayabilir
4 Nicel araştırma yöntemlerini tanımlayabilir
5 Klinik araştırmalarda etik önemi tanımlayabilir
6 Bilimsel araştırmalardatemel etik kavramları ve onam formları konusunda bilgi sahibidir

Birinci Öğretim


Yok


Derse katılım


Ders kapsamında bilimsel yöntem, bilimsel araştırma yapmada temel kavram ve ilkeler, araştırma planlama, sağlık bilimleri alanında araştırma yöntem ve teknikleri, bilim ve yayın etiği konuları irdelenecek ve öğrencilere araştırma planlama fırsatı verilecektir. Derste karma öğrenme modeli kullanılacak, enstitü öğrenme yönetim sistemi (moodle) aracılığı ile yönlendirilecek ve aşağıdaki eğitim etkinlikleri kullanılacaktır. 1. Büyük grup oturumları (konferans ve panel) 2. Seminerler 3. Video dersleri 4. Küçük gruplarda (en fazla 16 kişi) tekrarlanan çalıştaylar 5. Bağımsız çalışma 6. Proje sunumu yöntemleri ile uygulanacaktır. Öğrencilerden 2 ya da 3 ara ödev ve en sonda bir araştırma önerisi hazırlayıp poster halinde sunmaları istenecek buradaki performanslarına bağlı olarak başarı durumlarına karar verilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilimsel Araştırma nedir
2 Bilimsel araştırma yöntemleri
3 Bilimsel araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması
4 Nitel bilimsel araştırma yöntemleri
5 Nitel bilimsel araştırma yöntemleri
6 Nicel bilimsel araştırma yöntemleri
7 Nicel bilimsel araştırma yöntemleri
8 Ortodontide etik kavramı ve tarihçesi
9 Hastalar için klinik araştırmalarda etik kavramı
10 Hasta onam formu
11 Çocuklar için etik kavramlar
12 Konuyla ilgili yeni çalışmaların değerlendirilmesi
13 Dersin değerlendirilmesi
14 Dersin Değerlendirilmesi
15 Dersin değerlendirilmesi
16 Final

Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık Alreck, P.L, Settle R.B, (1995), The Survey Research Handbook : Guidelines and Strategies for Conducting a Survey 2nd Edition, Burr Ridge, Illinois : Irwin Professional Publishing.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 10 1 10
Derse Katılım 14 1 14
Seminer 10 1 10
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 8 1 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 8 112
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 192

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 4 3 4 4 5 4 3 4 3 4 5 5 4 5 4 4
ÖÇ 2 5 4 3 4 5 4 5 3 4 4 5 3 3 3 3 4 5
ÖÇ 3 4 3 5 4 3 4 3 5 4 4 3 5 4 3 4 3 3
ÖÇ 4 3 4 3 4 4 3 4 5 4 5 3 5 5 4 5 4 4
ÖÇ 5 5 5 3 5 5 5 5 5 4 4 3 4 4 5 3 5 5
ÖÇ 6 4 3 2 5 3 5 3 3 4 4 3 3 3 3 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek