Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DRUAD691 | Uzmanlık Alan Dersi | Ders | 2 | 4 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencinin danışman gözetiminde kendi uzmanlık alanındaki bilgisini derinleştirmesini, yeni kaynak ve yöntemleri tanımasını ve tez araştırmasına yönelik altyapısını güçlendirmesini sağlamaktır. Öğrenci, tez önerisine giden süreçte alan bilgisini pekiştirerek doktora çalışmasının bilimsel çerçevesini sağlamlaştırır.
1 | Uzmanlık alanındaki yeni literatürü takip ederek bilgisini derinleştirebilme. |
2 | Tez çalışmasıyla ilişkili kaynak ve yöntemleri tanıyıp değerlendirebilme. |
3 | Tez önerisini destekleyecek düzeyde akademik uzmanlık geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Ders, seçilen uzmanlık alanında yeni okumalar, kaynak incelemeleri, tartışmalar ve metodolojik yönlendirmeleri içerir. Öğrenci danışmanıyla düzenli toplantılar yapar, tez alanıyla ilgili güncel literatürü takip eder ve metodolojik tartışmalara katılır. Ders sonunda öğrencinin, tez önerisini destekleyecek biçimde daha geniş ve derin bir uzmanlık bilgisine ulaşması beklenir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş: 3. dönemde yapılan çalışmaların değerlendirilmesi | ||
2 | Uzmanlık alanında yeni kaynakların tanıtımı | ||
3 | Güncel literatürün tartışılması I | ||
4 | Güncel literatürün tartışılması II | ||
5 | Alan yazınındaki metodolojik yaklaşımların gözden geçirilmesi I | ||
6 | Öğrencinin seçtiği yeni okuma üzerine danışman görüşmesi | ||
7 | Alan yazınındaki metodolojik yaklaşımların gözden geçirilmesi II | ||
8 | Ara değerlendirme: danışmanla ilerleme görüşmesi | ||
9 | Tez alanıyla ilgili yeni kaynakların değerlendirilmesi | ||
10 | Literatürdeki tartışmalı konuların incelenmesi | ||
11 | Öğrencinin bireysel inceleme sonuçlarını sunması | ||
12 | Danışmanla bire bir tartışmalar (yöntem ve kaynaklar) | ||
13 | Tez konusuna katkı sağlayacak okumaların değerlendirilmesi | ||
14 | Alanın genelinde güncel akademik tartışmaların takibi | ||
15 | Genel değerlendirme toplantısı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Derse Katılım | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Okuma | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 |