GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201396292014 Türkiye'nin Demokrasi Tarihi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin kavram olarak demokrasiyi anlayabilme, yorumlama Türk tarihinde yönetim tarzı olarak Osmanlı’dan Cumhuriyete yönetim özelliklerini karşılaştırabilme, kronolojik olarak Türkiye’deki demokrasi hareketlerini değerlendirebilme ve insanlığın ortak değerlerinden olan demokrasiye Türkiye’nin katkılarını belirtebilmesini sağlamaktır.


Profesör Dr. Hasan Mert


1 Alana ilişkin temel araştırma problemleri hakkında bilgi sahibi olabilme (PÇ: 1, 3, 7, 10)
2 Problem tespit edip çözebilecek bilgi ve donanımı kazanma (PÇ: 2, 7, 9, 12)
3 Türk demokrasisinin batıyla etkileşimi sonucu edindiği deneyimleri değerlendirme. (PÇ: 6, 8, 10)

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Demokrasi kavramının gelişimi, I. ve II. Meşrutiyet, Son Osmanlı Mebusan Meclisi ve Cumhuriyetin kurulmasından sonra Türkiye’de çok partili hayata geçiş süreci.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Demokrasi Kavramının Değerlendirilmesi Teorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
2 Osmanlı Tarihinde Halkın Yönetime Katılımı Teorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
3 XIX. Yüzyılda Avrupa'daki Siyasi Gelişmeler
4 Tanzimat, Islahat Fermanları ve dönemin değerlendirmesi
5 Genç Osmanlılar ve Jön Türkler
6 Osmanlı Yönetim Tarzında Batı Etkisi
7 I. ve II. Meşrutiyet, Kanun-ı Esasi
8 Ara Sınav
9 XX. Yüzyılın Başında Siyasi Örgütlenme ve Seçimler
10 Büyük Millet Meclisi ve Halk Fırkasının Kuruluşu
11 Atatürk döneminde Siyasi Kuruluşlar
12 1921 Anayasası ve yapılan değiiklikler
13 BMM’de Muhalefet
14 Türk demokrasisinde çok partili dönem
15 1950’ye kadar Türkiye’deki Siyasi Örgütler
16 Final Sınavı

1. Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul 1996 2. Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), İstanbul 1994. 3. Tevfik Çavdar, Türkiye’nin Demokrasi Tarihi 1839-1950, Ankara 1995.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 30 30
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 3 42
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 3 5
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek