GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201396452020 Haçlı Seferleri Tarihi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin ortaçağ tarihinde oldukça önemli bir yeri olan Haçlı seferleri hakkında malumat edinmesini sağlamak ve buna istinaden bu alana dair problem tespiti yapabilmelerini ve analitik bir düşünce ışığında çözüm önerileri getirebilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Cüneyt KANAT


1 1. Alana ilişkin temel ve genel bilgilere sahip olabilme. PÇ: PÇ: 1, 3, 7, 10)
2 2. Öğrenilen bilgileri araştırmalarda kullanabilme/uygulayabilme. PÇ: (PÇ: 2, 7, 9, 12)
3 3. Analiz yapabilme, Sentez Yapabilme (PÇ: 6, 8, 10)
4 4. Haçlı Seferlerine dair konuları araştırabilme ve problem çözebilme PÇ: 10, 12

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin İçeriği Haçlı seferleri Ortaçağın en önemli meselelerinden olup gerek doğu gerekse batı dünyasını ilgilendiren savaşlardır. Bu seferlerin sebep, gelişme ve sonuçlarının etraflı şekilde tetkik edilmesi ve bilinmesi bu alanda çalışan herkes için elzemdir. Bu ders boyunca Haçlı seferleri tarihi geniş bir perspektiften çok yönlü olarak ele alınacak ve değerlendirilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Haçlı kavramı ve Haçlı seferleri fikrinin doğuşu
2 Haçlı seferlerinden önce doğu ve batının durumu
3 Clermont konsili ve I. Haçlı seferi
4 II. ve III. haçlı seferleri
5 IV. ve V. Haçlı seferleri
6 VI. ve VII. Haçlı seferleri
7 VIII. Haçlı seferi
8 Ara Sınav
9 Haçlı seferlerinin Siyasi Sonuçları
10 Haçlı seferlerinin sosyo-ekonomik sonuçları
11 Doğu batı etkileşimi açısından haçlı seferlerinin tetkiki
12 Dünya tarihi açısından haçlı seferlerinin değerlendirilmesi
13 Türk tarihi açısından Haçlı seferlerinin değerlendirilmesi
14 Bir tarih okuması olarak Doğu ve batı edebiyatında Haçlılar
15 Haçlılara bugünden bakmak
16 Final sınavı

1. Steven Runciman, Haçlı Seferleri Tarihi I-III, Ankara 2018. 2. Işın Demirkent, Haçlı seferleri, İstanbul 2004. 3. Cüneyt Kanat – Devrim Burçak, Sorularla Haçlı Seferleri, İstanbul 2013. 4. Amin Maalouf, Arapların Gözünden Haçlı seferleri, İstanbul 2010. 5. Claude Cahen, Haçlı Seferleri Zamanında Doğu ve Batı, çev., Mustafa Daş, İstanbul 2018. 6. Carole Hillenbrand, Müslümanların Gözünden Haçlı Seferleri, çev., Nurettin el-Hüseyni, İstanbul 2015.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
Uygulama/Pratik 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 174

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 2
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek