GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201396542023 Arapça Tarihi Kaynak Okumaları II (Geç Dönem) Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora



Bu dersin amacı öğrencilerin Arapça tarih metinlerini tanımalarını ve okuyabilmelerini sağlamaktır.


Doç. Dr. Kâzım Uzun


1 Arapça yazmış olan tarihçileri ve eserlerini anlatabilme PÇ: 6, 9
2 Arapça tarih metinlerini okuyabilme PÇ: 6
3 Arapça tarih metinlerindeki tarihsel bilgilerden yararlanabilme PÇ: 8
4 Arapça tarih metinlerinin çevirilerini yapabilme PÇ: 9

Birinci Öğretim


-


-


Arapça Tarihi Metinler II


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin yöntem ve izlencesi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi Giriş
2 İbnü’l-Ezrak el-Fârikī’nin, Târîḫu Meyyâfâriḳīn ve Âmid’inden seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
3 İbnü’l-Ezrak el-Fârikī’nin, Târîḫu Meyyâfâriḳīn ve Âmid’inden seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
4 İzzeddin İbn Şeddâd’ın, el-Aʿlâḳu’l-ḫaṭîre’sinden seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
5 İzzeddin İbn Şeddâd, el-Aʿlâḳu’l-ḫaṭîre’sinden seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
6 İbn Hallikân’ın, Vefeyât’ından seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
7 İbn Hallikân’ın, Vefeyât’ından seçme metin analizİ Teorik ders, okuma, kaynak tarama
8 İbn Vâsıl’ın Müferricü’l-kürûb’undan seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
9 Vize Sınavı
10 İbn Vâsıl’ın Müferricü’l-kürûb’undan seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
11 Nüveyrî’nin, Nihâyetü’l-ereb’ınden seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
12 İbnü’d-Devâdârî’nin, Kenzü’d-dürer’inden seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
13 İbn Haldûn’un, el-ʿİber’inden seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
14 Makrizi’nin es-Suluk’undan seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
15 İbn İyâs, Bedâʾiʿu’z-zühûr’undan seçme metin analizi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
16 Final sınavı

Ders kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar İbnü’l-Ezrak el-Fârikī, Târîḫu Meyyâfâriḳīn ve Âmid. İzzeddin İbn Şeddâd, el-Aʿlâḳu’l-ḫaṭîre. İbn Hallikân, Vefeyât. İbn Vâsıl, Müferricü’l-kürûb. Nüveyrî, Nihâyetü’l-ereb. İbnü’d-Devâdârî, Kenzü’d-dürer. İbn Haldûn, el-ʿİber. Makrizi, es-Suluk. İbn İyâs, Bedâʾiʿu’z-zühûr.


-


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 12 5 60
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek