Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203066082017 | Postpozitivist Metodoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı postpozitivist yöntem ve art alana ilişkin bilgi vermektir.
Prof. Dr. Aylin Göztaş
1 | Modernizm ve Postmodernizm tartışmalarını yürütmek |
2 | Yapısalcılık ve dil çalışmaları literatürünü takip etmek |
3 | İletişim metinlerini metinlerarasılık bakış açısıyla analiz etmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İletişim alanındaki temel kuramlar ve yaklaşımlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Modernizm | ||
2 | Postmodernizm | ||
3 | Foucault ve İktidar | ||
4 | Derrida ve yapı bozumu | ||
5 | Düşünsel üretim ve dil | ||
6 | Düşünsel üretim ve dil | ||
7 | Sausure ve yapısalcılık | ||
8 | Yapısalcılık ve Dil | ||
9 | Barthes ve metinlerarasılık | ||
10 | Baudrillard ve simülasyon | ||
11 | İletişimde Post Yazılar | ||
12 | İletişimde Post Yazılar | ||
13 | İletişimde Post Yazılar | ||
14 | İletişimde Post Yazılar | ||
15 | İletişimde Post Yazılar | ||
16 | İletişimde Post Yazılar |
Ana Kaynak: TEKİNALP Şermin ve UZUN; Ruhdan. (2004) , İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Derin Yayınları, İstanbul Temel Kaynaklar • Werner J. Severin and James W. Tankard.Jr. (2001). Communication Theories, Origins, Methods and Uses in the Mass Media. 5th Edition New York:Longman Roger D. Wimmer and Joseph R. Dominick.(2003). Mass Media Research, An Introducuction.America:Wadsworth • AZİZ, Aysel. Kitle İletişiminde İçerik Çözümlemesi, A.Ü. BYYO. Yıllığı 1987-1988, Ankara-1988. BERELSON, Bernard. Content Analysis in Communication Research, Hafner, New York:1952. BERGER, A. Asa. Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri, Çev.: Murat Barkan ve diğerleri, İkinci Baskı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir: 1996. • BERGER, A. Asa. Media and Communication Research. Sage, Thousand Oaks: 2000. • BURTON, Graeme. Görünenden Fazlası, Çev.: Nefin Dinç, Alan Yayıncılık No: 161, İstanbul:1995. • DURSUN, Ç. (2001). TV Haberlerinde İdeoloji. Ankara: İmge Kitabevi. • ERDOĞAN, İrfan. “Bilimsel araştırmalarda tanımlamayla gelen öznel çerçeve”, Medya ve Kültür, İletişim dergisi yayınları, Ankara:2000. • ERDOĞAN, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji Bilimsel Araştırma Tasarımı İstatistiksel Yöntemler Analiz ve Yorum. Ankara: Erk. • ERDOĞAN, İ. (2002). İletişimi Anlamak. Ankara: Erk. • ERDOĞAN, İ. ve Alemdar, K. (2002). Öteki Kuram. Ankara: Erk. • FAIRCLOUGH, Norman. Media Discourse, Arnold, London:1995. • FİSKE, John. İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev.: Süleyman İrvan, Ark, Ankara:1996. • GÖKÇE, Orhan. İçerik Çözümlemesi, Üçüncü Baskı, Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya: 2001. • GÜNDÜZ, Mustafa. Basın ve Terör, Saray Kitapevleri, İzmir:1996. GÜZ, Nurettin. “Türk basınında gündem oluşturma”, Amme İdaresi Dergisi 28 (1), 1995. • HANSEN, Anders, COTTLE, Simon, NEGRINE, Ralph, NEWBOLD, Chris. Mass Communication Research Methods, Macmilian Press, London: 1998. • İNAL, Ayşe. Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, İstanbul:1996. • İRVAN, Süleyman. “Metin çözümlemelerinde yöntem sorunu”, Medya ve Kültür, İletişim dergisi yayınları, Ankara:2000. • KAPTAN, Saim. Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Tekışık Web Ofset Tesisleri, Ankara: 1995. KARAÇOR, Süleyman. Toplumsal Değişme ve Reklam, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, Konya: 2000KÜÇÜK, M. (Der.) (1994). Medya, İktidar, İdeoloji. Ankara:Ark Yayınları. LASSWELL, H.D. “The politically significant content of the press”, Journalism Quarterly 19, ss.12-23. • MCQUAIL, D. (2000). Mcquail’s Mass Communication Theory. Dördüncü Baskı. London: Sage. • MCQUAIL, D. ve Windahl, S. (1994). Kitle İletişim Çalışmaları İçin İletişim Modelleri. Çev.: Banu Dağdaş Ve Uğur Demiray. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. • NEUENDORF, Kimberly A. The Content Analysis Guidebook, Sage, Thousand Oaks: 2002. • RIFFE, Daniel ve FREITAG, Alan. “A content analysis of content analysis”, Journalism and Mass Communication Quarterly 74 (3), s.515-524. • RİGEL, N. (2003). 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar Kadife Karanlık. İstanbul: Su Yayınları. P • ONDEXTR, Paula M ve McCOMBS, Maxwell. Research in Mass Communication, Bedford St. Martins, Boston: 2000. • SAZAK, Fikret. İşçi Sınıfı ve Medya, Sistem Yayınları, Ankara. • SENCER, Muzaffer. Toplumbilimlerinde Yöntem, Üçüncü Baskı, Filiz Kitapevi, İstanbul:1988. • SEVERIN, Werner J. Ve TANKARD, James W. İletişim Kuramları, Çev.: A. Atıf Bir ve Serdar Sever, Kibele Sanat Merkezi, Eskişehir:1994. • SEVERIN, W.J. & Tankard, J.W. (2001). Communication Theories Origins, Methods, And Uses In The Mass Media. Beşinci Baskı. New York: Longman. • SÖZEN, E. (1999). Söylem Belirsizlik,Mübadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite. İstanbul: Paradigma Yayınları. ŞENİŞ, Fethi (Ed.) İstatistik, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 751, Eskişehir: 1999. • TILIÇ, L. D. (2001). Medyayı Anlamak. İstanbul:Su Yayınları. • TOKGÖZ, Oya. “Türkiye’de iletişim araştırması: Nereden nereye?”, Medya ve Kültür, İletişim dergisi yayınları, Ankara:2000. • WIMMER, R.D. ve DOMINICK, J.R. (1987). Mass Media Research. İkinci Baskı. Belmont, CA: Wadswoth Publishing Company.. • Ed: GÖZTAŞ Aylin, (2018) İletişimde Post Yazılar, Literatürk Yayınları, Konya, Türkiye
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 5 | 80 |
Makale Yazma | 2 | 20 | 40 |
Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Okuma | 2 | 22 | 44 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 |