Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203066222020 | Sürdürülebilirlik ve Çevre Araştırmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Bu dersin sonunda öğrenciler, sürdürülebilirlik ve çerve araştırmaları konusunda bilgi sahibi olacaklardır. En büyük görev sahibi olarak geleceğin halkla ilişkiler profesyonelleri olarak öğrencilere çevre bilinci kazandırılması, kitlenin analizi, çevre iletişimi (iletişim teknikleri, çevresel konularla ilgili kamuoyu ile iletişim kurmak, çevre ile ilgili olarak kitle iletişim araçlarını etkili kullanma, etkili iletişim kampanyaları, vb.) çevre iletişim planlama, çevre iletişimi araştırmaları, çevre iletişim stratejini öğrenme ve uygulayabilme becerileri gelişebilecektir.
Doç. Dr. Hidaye Aydan BİLGİLİER
1 | Sürdürülebilirlik ve çevre araştırmaları hakkında bilgi sahibi olma. |
2 | Çevreye duyarlı kent olgusunun inşasında birey, kurum ve kitle iletişim araçlarının rolü ve önemini kavrayabilme. |
3 | Sürdürülebilir bir dünya yaratılmasında, ekolojiye duyarlı halkla ilişkiler faaliyetlerini gerçekleştirime, etkili çevre iletişimi sağlama ve uygulanabilir çevre yönetim süreçlerini tasarlanabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Ekoloji, Ekolojiye duyarlılık, çevre iletişimi, çevre yönetimi kavramlarının açıklanması • Ekolojik duyarlılığın birey, kurum ve kitle iletişim araçları açısından değerlendirilmesi • Çevre iletişimi araştırmalarının planlanması, • Ekolojiye duyarlı halkla ilişkiler faaliyetlerinin sürdürülebilmesinde kamu ve özel sektörün görevlerinin ortaya konulması, çevre-etik ilişkisi ve ekolojiye duyarlı yasaların incelenmesi ve yorumlanması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri. | ||
2 | Çevre iletişimi ve Çevre Yönetimi Kavramları | ||
3 | Ekolojiye Duyarlı Halkla İlişkiler | ||
4 | Ekolojiye Duyarlı Halkla İlişkiler | ||
5 | Ekolojiye Duyarlı Birey (Çevre Bilincinin Oluşturulması) | ||
6 | Ekolojiye Duyarlı Kent | ||
7 | Ekolojiye Duyarlı Kurum (Özel Sektör) (Şirket imajı, olumlu müşteri ilişkileri) | ||
8 | Ekolojiye Duyarlı Kurum (Kamu) (Şirket imajı, olumlu müşteri ilişkileri) | ||
9 | Ekolojiye Duyarlı Pazarlama Faaliyetleri | ||
10 | Ekolojiye Duyarlı Pazarlama Faaliyetleri | ||
11 | Ekolojiye Duyarlı Medya Çalışmaları | ||
12 | Sürdürülebilirlik | ||
13 | Çevre Araştırmaları | ||
14 | Çevre Araştırmaları | ||
15 | Çevre Araştırmaları | ||
16 | Halkla İlişkiler Vaka Çalışmalarının Değerlendirilmesi |
Geray, C., İnsan Çevre Toplum. “Çevre İçin Eğitim”. İmge Kıtapevi Yayınları., 1992. Mamedov, N., Çevre Eğitimi: Kavram ve Metodik Yaklaşımlar. İzmir: Çevre Eğitim Merkezi Yayınları: 1, 1998. Anonim., Çevre Notları. Ankara: T.C.Çevre Bakanlığı Yayınları, 1998. Ayvaz, Z., Çevre Eğitimi: Metot ve Özel Konular. İzmir: Çevre Eğitimi Merkezi , 1998. Yayınları: 2. Bıçakçı, İ., İletişim ve Halkla İlişkiler “Eleştirel Bir Yaklaşım”. Media Cat. 5., 2004 Nazlıoğlu, M. Toplum Ve Çevre. Türkiye Çevre Vakfı. Ankara, 1993. Özdemir, H. E. G. Yılmaz ve Ş. Akyol.(2005). “Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluğun Ve Etiğin Uygulanabilirliği”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi. 137-148. Türkman, A. Yaşanabilir Bir Çevre İçin, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, 1998. Nemli, Çalışkan, Esra, Çevreye Duyarlı İşletmecilik ve Türk Sanayinde Çevre Yönetim Sistemi Uygulamaları, İstanbul Sanayi Odası, İstanbul, 2000. Ülger, Billür, İşletmelerde İletişim ve Halkla İlişkiler, Der Yayınları, İstanbul, 2003. Kılıç, Selim Çevre Etiği, Orion Kitabevi, Ankara, 2008. Jardins, Des R. Joseph, Çevre Etiği Çevre Felsefesine Giriş, Çev: Ruşen Keleş, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara, 2006. İsbir, Eyüp, Şehirleşme Meseleleri Çevre, Mesken, Yönetim, Gazi Büro Kitabevi, Ankara, 1991. Derleme, Halkla İlişkiler Üzerine (Disiplinlerarası Bir Alanın Yönemleri), Dipnot Yayınları, Ankara, 2009. İnci, Çınarlı, Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul, 2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Rapor Sunma | 2 | 13 | 26 |
Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 |