Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103046012013 | Serim Analizinde Bilgisayar Programlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
İnşat mühendisliği öğrencileri için serimler hakkında bilgi edinmek ve yapılacak olan inşaatın hızının önemini sağlamak için önemlidir.
1 | öğrenciler teoride öğrendiği bilgileri uygulamalı problemlerde kullanmaya teşvik |
2 | bilgisayarda programlama dillerini kullanarak problemleri serimler yardımı ile çözümlemek |
3 | grup çalışmaları ile problem çözümüne giderek aktif çalışmaya teşvik etmek |
4 | problem çözümlerinde en uygun metodu belirleyerek mühendis yorumu katmak ve yorumlama yeteneğini geliştirmek |
Yok
Yok
Sıralama teknikleri, ikili arama, Bilgisayara serimle ilgili verilerin tanımlanması, CPM(düğüm zamanlarının bulunması, kaynak dengelemesi, kısıtlı kaynak kullanımı, sure-maliyet eniyilemesi),kutu diyagramı, PERT, GERT, en kısa yol, Floyd algoritması, kapsarağaç, en büyük akış problemi, düğüm çiftleri arasında en büyük akış, düğüm çiftleri arasında en büyük kapasiteli yollar, Out of Kilter algoritması, Akış çizgisi, Klein algoritması, Genelleştirilmiş Serim algoritmaları
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sıralama teknikleri | 4 | ||
2 | İkili arama | 4 | ||
3 | Bilgisayara serimle ilgili verilerin tanımlanması | 4 | ||
4 | CPM(düğüm zamanlarının bulunması | 4 | ||
5 | Kaynak dengelemesi | 4 | ||
6 | Kısıtlı kaynak kullanımı | 4 | ||
7 | Sure-maliyet eniyilemesi) | 4 | ||
8 | Kutu diyagramı | 4 | ||
9 | Ara Sınav | 4 | ||
10 | PERT, GERT | 4 | ||
11 | En kısa yol, Floyd algoritması, | 4 | ||
12 | kapsarağaç, en büyük akış problemi, düğüm çiftleri arasında en büyük akış, | 4 | ||
13 | düğüm çiftleri arasında en büyük kapasiteli yollar | 4 | ||
14 | Out of Kilter algoritması | 4 | ||
15 | Akış çizgisi, Klein algoritması, Genelleştirilmiş Serim algoritmaları | 4 | ||
16 | Final Sınavı | 4 |
Ders Notları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Proje Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 236 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 |