Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103046422015 | Akıllı Ulaşım Sistemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
İngilizce
Bu dersin amacı, lisansüstü öğrencilerine ulaşım alanında bilgi teknolojilerinin nasıl kullanılacağını ve nasıl veri toplanacağını öğretmektir. Ayrıca, yeni teknoloji ürünü olan akıllı toplu taşıma bilgi sistemleri anlatılacaktır.
1 | Kentiçi trafik kontrol teknolojilerini tanıma |
2 | Akıllı Ulaşım Sistemlerinin uygulama alanlarını tanıma |
3 | Otomatik araç tanıma yöntemlerini tanıma |
Yok
Yok
Otomotik araç tanımlama yöntemleri, Araç tespiti ve sınıflandırması, Toplu taşıma kullanıcılarını bilgilendirme sistemleri, Rota bilgilendirme ve araç içi bilgi sistemleri, Kentiçi trafik kontrol teknolojileri ve Trafik güvenliği bilgilendirme sistemleri bu ders kapsamında anlatılacaktır. İleri Toplu Taşıma Sistemleri, Ticari Araç Operasyonları, Türler arası Sistemler, İleri Araç Kontrolü ve Güvenlik Sistemleri, Otomatize Karayolu Sistemleri, AUS’de İletişim, Dünyada, Avrupa Birliği’nde ve Türkiye’de AUS Konuşlandırma Durumu, AUS’nin Değerlendirilmesi ve Gelecekteki Problemler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Otomotik araç tanımlama yöntemleri | ||
2 | Araç tespiti ve sınıflandırması, | ||
3 | Toplu taşıma kullanıcılarını bilgilendirme sistemleri, | ||
4 | Rota bilgilendirme ve araç içi bilgi sistemleri | ||
5 | Kent içi trafik kontrol teknolojileri | ||
6 | Trafik güvenliği bilgilendirme sistemleri | ||
7 | İleri Toplu Taşıma Sistemleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Ticari Araç Operasyonları, | ||
10 | Türler arası Sistemler | ||
11 | İleri Araç Kontrolü ve Güvenlik Sistemleri, | ||
12 | Otomatize Karayolu Sistemleri | ||
13 | AUS’de İletişim - Dünyada, Avrupa Birliği’nde ve Türkiye’de AUS Konuşlandırma Durumu | ||
14 | AUS’nin Değerlendirilmesi ve Gelecekteki Problemler. | ||
15 | Sunum | ||
16 | Final Sınavı |
Bazzan Ana L. C., Klügl F., “Introduction to Intelligent Systems in Traffic and Transportation (Synthesis Lectures on Artificial Intelligence and Machine Learning)”,2013.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 227 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 |