GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9103066662015 Gözenekli Ortamlarda Akışkanlar Dinamiği Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Gözenekli ortamlarda akışkanlar dinamiğinin anlaşılması


Prof. Dr. Aydoğan ÖZDAMAR


1 Gözenekli ortam özelliklerinin ve fiziksel doğasının tanımlanması
2 Gözenekli ortamda akış dinamiğinin tanımlanması
3 Homojen bir akışkan hareketinin denklemlerinin çıkarılması
4 Homojen bir akışkan için süreklilik ve korunum denklemlerinin eldesi
5 Sınır ve başlangıç değer problemlerinin çözülmesi
6 Hidrodinamik dağılmanın tanımlanması


Yok


Yok


Gözenekli ortamlardaki akışkanlar dinamiği


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Akışkan ve Gözenekli Cisim Özellikleri
3 Basınç ve Piyezometrik Yük
4 Gözenekli Ortamda Temel Denklemler
5 Gözenekli Ortamda Temel Denklemler
6 Gözenekli Ortamda Temel Denklemler
7 Ara Sınav
8 Homojen Bir Akışkan Hareketinin Denklemi
9 Homojen Bir Akışkan Hareketinin Denklemi
10 Bir Homojen Akışkanın Süreklilik ve Korunum Denklemleri
11 Sınır ve Başlangıç Değer Problemlerinin Çözümü
12 Sınır ve Başlangıç Değer Problemlerinin Çözümü
13 Serbest Akış ve Dupuit Yaklaşım
14 Karışmayan Akışkan Akımı
15 Hidrodinamik Dağılma
16 Final Sınavı

Jacob Bear: Dynamics of fluids in porous media, Dover Publications, 764 s., New York, 1972.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 32 32
Final Sınavı 1 38 38
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 3 30
Okuma 14 7 98
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4
ÖÇ 6 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek