GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101076402005 Çok Boyutlu Modal Lojikler II Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacını Çok Boyutlu Modal Lojikler I in devamında boyutu önce 3 (küp) e çıkarıp somut inceleme yapmak, sonra da boyutu sonsuza taşımaktır.


Doç. Dr. Tahsin ÖNER


1 Matematiksel sembolleri bilerek ve doğru biçimde kullanabilme.
2 Matematiksel teoremleri oluşturabilme ve kanıtlama yollarını belirleyebilme.
3 Matematiğin doğasında barındırdığı felsefeyi kavrayabilme ve matematik hakkında konuşabilme becerisi geliştirebilme.

Birinci Öğretim


-


-


Aralıkların modal lojiği, HS sistemi; Küplerin ve yerel küplerin betimlenmesi; CML için küplerin, MLR için yerel küplerin betimlenmesi; Küplerin ve yerel küplerin aksiyomlaştırılması; Sonsuz boyutlar; Sonsuz boyutlu silindirik modal lojikler; -boyutlu modal lojik; Cebirsel lojiğe ve topolojiye uygulamalar; Çok modaliteli lojikler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Aralıkların modal lojiği, HS sistemi
2 Aralıkların modal lojiği, HS sistemi
3 Küplerin ve yerel küplerin betimlenmesi
4 CML için küplerin, MLR için yerel küplerin betimlenmesi lojiği
5 Küplerin ve yerel küplerin aksiyomlaştırılması
6 Küplerin ve yerel küplerin aksiyomlaştırılması
7 Sonsuz boyutlar
8 Ara Sınav
9 Sonsuz boyutlu silindirik modal lojikler
10 Sonsuz boyutlu silindirik modal lojikler
11 -boyutlu modal lojik
12 Cebirsel lojiğe ve topolojiye uygulamalar
13 Cebirsel lojiğe ve topolojiye uygulamalar
14 Çok modaliteli lojikler
15 Çok modaliteli lojikler
16 Final Sınavı

1. Marx, M. and Venema, Y.; “Multi-dimensional Modal Logic”; Kluwe Academic Publishers, (1997). 2. Gabbay, D. M., Kurucz, A., Wolter, F. And Zakharyaschev, M.; “Many-dimensional Modal Logics: Theory and Applications”; Studies in Logic and Foundations of Mathematics, Volume 148, Elsevier, (2003).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 75 75
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 100 100
Toplam İş Yükü (saat) 227

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek