Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101076632009 | Diferensiyel Topoloji I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
1- Öğrencilere diferansiyel topoloji ilgili temel kavramları vermek. 2- Diferensiyallenebilir Manifoldlar ve dönüşümler çalışılmasında kullanılan temel topolojik bilgileri sunmak. 3- Öğrencilerin problemlerin çözümünde ve elde edilen çözümleri yorumlanmasında mevcut yeteneklerini geliştirmek. 4- Cebirsel topoloji konularının günlük hayatta kullanımlarını öğrencilere vermek. 5- Öğrencilerin soyut ve güç anlaşılır kavramları algılayabilmelerine ve analitik düşünce tarzı geliştirebilmelerini sağlamak. 6- Anlatılan konuların tartışıldığı uygulamalar yaparak öğrencinin derse katılımını ve bu sayede problemlerin tanımlanması ve çözümlemesinde sistematik yaklaşımlara sahip olmalarını sağlamak.
Prof. Dr. İsmet KARACA
1 | Problemlerin çözümüne yönelik olarak tartışabilme, sonuca ulaşma becerilerine sahip olacaklardır. |
2 | Öğrencilerin soyut ve güç anlaşılır kavramları algılayabilmelerine ve analitik düşünce tarzı geliştirebilmelerini katkı sağlayacaktır. |
Yok
Yok
Öklid uzayında smooth fonksiyonlar, de tanjant vektörleri, alterne k-lineer fonksiyon, üzerinde diferansiyel formlar, manifoldlar, bir manifold üzerinde smooth dönüşümler, bölüm uzayları, tanjant uzayı, alt manifoldlar, smooth dönüşümün rankı, tanjant demetleri, vektör alanları, Lie grupları, Lie cebirleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öklid uzayında smooth fonksiyonlar | ||
2 | R^n de tanjant vektörleri | ||
3 | Alterne k-lineer fonksiyon | ||
4 | R^n üzerinde diferansiyel formlar | ||
5 | Manifoldlar | ||
6 | Bir manifold üzerinde smooth dönüşümler, bölüm uzayları | ||
7 | Tanjant uzayı | ||
8 | Alt manifoldlar | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Smooth dönüşümün rankı | ||
11 | Tanjant demetleri | ||
12 | Vektör alanları | ||
13 | Lie grupları | ||
14 | Lie cebirleri | ||
15 | Yarıyıl sonu sınavı |
1. Hirsch, Morris W. “Differential Topology”, Springer-Verlag, New York 1976. 2. Tu, Loring W., “An Introduction to Manifolds”, Springer-Verlag, New York 2008.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 85 | 85 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 95 | 95 |
Toplam İş Yükü (saat) | 229 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 |