GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101076082011 Değişmeli Olmayan Halkalar II Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Bu derste halka teorideki yapısal teoremleri içeren bazı seçilmiş konuların lisansüstü öğrencilere verilmesi amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Nurcan ARGAÇ, Dr.Öğr. Üyesi Nihan BAYDAR YARBİL


1 Halkaların indirgenmişliğini saptayabilme,
2 Halkaların regülerliğini saptayabilme ,
3 Asal ve Yarı-asal halkaların Martindale Kesirler Halkasını inşa edebilme,
4 Asal ve Yarı-asal halkaların Martindale Kesirler Halkasının karakterizasyonunu yapabilme,
5 Farklı halka ve modül sınıflarına örnekler verebilme,

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Von Neumann regüler halkalar, kuvvetli regüler halkalar, indirgenmiş halkalar, Yarı-basit Halkalar, asal ve yarıasal halkaların Martindale kesirler halkası, tensor çarpım, injektif ve projektif modüller, kategoriler, üreticiler ve eş üreticiler,homomorfizmaların çarpanlara ayrılışı, üretici ve eş üreticilerin bir karekterizasyonu, küçük ve büyük altmodüller, injektif hull ve projectif covers.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Von Neumann regüler halkalar, kuvvetli regüler halkalar, indirgenmiş halkalar
2 Yarı-basit halkalar,
3 Yarı-basit halkalar,
4 Martindale Kesirler halkası
5 Martindale Kesirler halkası
6 Tensor çarpım
7 İnjektif ve projektif modüller
8 ARASINAV
9 Kategoriler,Üreticiler ve eş üreticiler
10 Üreticiler ve eş üreticiler, homomorfizmaların çarpanlara ayrılışı
11 Üretici ve eş üreticilerin bir karekterizasyonu,
12 Küçük ve büyük altmodüller,
13 Küçük ve büyük altmodüller,
14 İnjektif hull ve projective covers ,
15 İnjektif hull ve projective covers ,

DERS KİTABI: 1 Hungerford, T: W:, "Algebra", Springer Verlag; 8th edition (1997). 2. Jacobson, N., "Structure of Rings", American Mathematical Society; (1964). YARDIMCI KİTAPLAR: 1. McCoy, N. H:, "The Theory of Rings", Chelsea Pub Co; (1973). 2. LAM, T. Y., "A First Course in Noncommutative Rings", 2nd Ed., Springer Verlag, New York, (2001).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 15 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 16 3 48
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 5 4
ÖÇ 3 5 4
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek