GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101076482015 Algoritmaların Matematiksel Analizi ve Tasarımı II Seçmeli Ders Grubu 1 2 12,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı algoritmaların karmaşıklığı kavramlarını kullanarak Hesaplama problemlerini analiz etmektir.


Prof.Dr. Urfat NURIYEV


1 Algoritmaların süresel karmaşıklığını bulabilmek
2 Polinom sınırlı ve polinom sınırlı olmayan algoritmaları öğrenmek
3 NP ve P sınıfı kavramlarını, tanıma problemlerini ve Turing makinasını öğrenmek
4 NP-tamlığın ispat yöntemlerini öğrenmek
5 NP-tamlık kavramını yaklaşık çözüm bulmak için kullanabilmek
6 NP-tamlık kavramını kullanarak problemlerin analizini yapabilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


NP-tamlık Teorisinin Problemlerin analizinde kullanılması, NP-zor Problemler, NP-tam Problemlerin incelenmesi yöntemleri, NP-tam sınıfının dışında kalan problemler, Bazı Problemlerin NP-tamlığının ispatı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Problem, soru ve algoritma kavramları, Algoritmanın süresel karmaşıklığı kavramı
2 Polinom sınırlı ve polinom sınırlı olmayan algoritma kavramları
3 Grafların kodlama yöntemleri
4 Tanıma problemi kavramı, Alt grafın izomorfluğu ve gezgin satıcı tanıma problemleri
5 Dil ve tanıma problemleri, Deterministik Turing makinası
6 P sınıf kavramı
7 Deterministik olmayan hesaplama, Deterministik olmayan Turing makinesi
8 Ara sınav
9 NP sınıf kavramı, Polinomiyal indirgenebilirlik kavramı
10 NP-tam sınıf kavramı ve örnekleri, NP-tamlığın ispat yöntemleri
11 NP-tamlık kavramını kullanarak problemlerin analizi, Sayısal parametreli problemler ve güçlü NP-tamlık, Güçlü NP-tamlığın ispat yöntemleri
12 NP-zor problemler, NP-tam problemlerin çözüm yöntemleri
13 Yaklaşık algoritmaların hatasının değerlendirilmesi
14 NP-tamlık kavramının yaklaşık çözüm bulmak için kullanılması
15 NP-tam problemler dışındaki sınıflar
16 Yarıyıl sonu sınavı

• Graham, R.L., Knuth, D.E., Parashnik,O., “Concrete Mathematics. A Foundation for Computer Science”, Addison-Wesley,USA,(1998) • Garey, M.R., Johnson, D.S., “Compures and Intractability. A Guide to the Theory of NP-Completeness”, W.H.Freeman and Company, San Francisco, (1979)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 25
Ev Ödevi 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 85 85
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 120 120
Quiz için Bireysel Çalışma 1 45 45
Ev Ödevi 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 354

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 5 4 5 4
ÖÇ 2 4 4 5 5 4
ÖÇ 3 4 4 5 5 5
ÖÇ 4 4 5 5 4 4
ÖÇ 5 4 5 5 4 3
ÖÇ 6 4 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek