Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101076482015 | Algoritmaların Matematiksel Analizi ve Tasarımı II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 12,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı algoritmaların karmaşıklığı kavramlarını kullanarak Hesaplama problemlerini analiz etmektir.
Prof.Dr. Urfat NURIYEV
1 | Algoritmaların süresel karmaşıklığını bulabilmek |
2 | Polinom sınırlı ve polinom sınırlı olmayan algoritmaları öğrenmek |
3 | NP ve P sınıfı kavramlarını, tanıma problemlerini ve Turing makinasını öğrenmek |
4 | NP-tamlığın ispat yöntemlerini öğrenmek |
5 | NP-tamlık kavramını yaklaşık çözüm bulmak için kullanabilmek |
6 | NP-tamlık kavramını kullanarak problemlerin analizini yapabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
NP-tamlık Teorisinin Problemlerin analizinde kullanılması, NP-zor Problemler, NP-tam Problemlerin incelenmesi yöntemleri, NP-tam sınıfının dışında kalan problemler, Bazı Problemlerin NP-tamlığının ispatı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Problem, soru ve algoritma kavramları, Algoritmanın süresel karmaşıklığı kavramı | ||
2 | Polinom sınırlı ve polinom sınırlı olmayan algoritma kavramları | ||
3 | Grafların kodlama yöntemleri | ||
4 | Tanıma problemi kavramı, Alt grafın izomorfluğu ve gezgin satıcı tanıma problemleri | ||
5 | Dil ve tanıma problemleri, Deterministik Turing makinası | ||
6 | P sınıf kavramı | ||
7 | Deterministik olmayan hesaplama, Deterministik olmayan Turing makinesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | NP sınıf kavramı, Polinomiyal indirgenebilirlik kavramı | ||
10 | NP-tam sınıf kavramı ve örnekleri, NP-tamlığın ispat yöntemleri | ||
11 | NP-tamlık kavramını kullanarak problemlerin analizi, Sayısal parametreli problemler ve güçlü NP-tamlık, Güçlü NP-tamlığın ispat yöntemleri | ||
12 | NP-zor problemler, NP-tam problemlerin çözüm yöntemleri | ||
13 | Yaklaşık algoritmaların hatasının değerlendirilmesi | ||
14 | NP-tamlık kavramının yaklaşık çözüm bulmak için kullanılması | ||
15 | NP-tam problemler dışındaki sınıflar | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
• Graham, R.L., Knuth, D.E., Parashnik,O., “Concrete Mathematics. A Foundation for Computer Science”, Addison-Wesley,USA,(1998) • Garey, M.R., Johnson, D.S., “Compures and Intractability. A Guide to the Theory of NP-Completeness”, W.H.Freeman and Company, San Francisco, (1979)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 85 | 85 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 120 | 120 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Ev Ödevi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 354 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |