Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102066152002 | Yayım,Kırsal Kalkınma,Tarım Politikası Araştırma ve Uygulamalarında Katılımcı Yaklaşımlar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrenciler katılımcı yöntem ve teknikleri tarımsal yayım, kırsal kalkınma ve tarım politikası alanlarında uygulayabileceklerdir.
1 | Katılımcı yöntem ve tekniklerinin tarım ekonomisi araştırma ve uygulamalarında etkinliğini kavrama |
2 | Tarımsal yayım ve kırsal kalkınma araştırma ve uygulamalarında katılımcı yöntem ve teknikleri uygulayabilme bilgi ve becerisi edinme |
3 | Tarım politikası araştırma ve uygulamalarında katılımcı yöntem ve teknikleri uygulayabilme bilgi ve becerisi edinme |
Yok
Yok
Katılımcı yaklaşımlar, tarihsel gelişim, Katılımcı Kırsal Değerlendirme (KKD) tanımı, ilkeleri; KKD’nin kurumsallaştırılması ve ölçek büyütme; Yayımda uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler; Kırsal kalkınmada uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler; Tarım politikası alanında uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Katılımcı yaklaşımlar, tarihsel gelişim, Katılımcı Kırsal Değerlendirme (KKD) tanımı, ilkeleri; | ||
2 | KKD’de kullanılan yöntem ve teknikler | ||
3 | KKD’de kullanılan yöntem ve teknikler | ||
4 | KKD’de kullanılan yöntem ve teknikler | ||
5 | KKD’nin kurumsallaştırılması ve ölçek büyütme; | ||
6 | Yayımda uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler; | ||
7 | Kırsal kalkınmada uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler; | ||
8 | Tarım politikası alanında uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Katılımcı yaklaşımların teknik araştırmalarda kullanımı –katılımcı bitki ıslahı vb. ve tarım ekonomisinin rolü | ||
11 | Tarım işletmeciliğinde katılımcı yaklaşımların kullanımı | ||
12 | Öğrenci projelerinin sunumu | ||
13 | Öğrenci projelerinin sunumu | ||
14 | Öğrenci projelerinin sunumu | ||
15 | Final |
1. Jules N. Pretty, Irene Guijt, John Thompson and Ian Scoones (1995) Participatory Learning and Action- A Training Guide, IIED, London. 2. Jeremy Holland and James Blackburn (1998) Whose Voice? Participatory Research and Policy Change, Intermedia Publications, London 3. Tayfun Özkaya, Buket Karaturhan ve Murat Boyacı (1998) Kırsal Kalkınmada Çiftçi Katılımının Önemi Üzerine bir Araştırma, TZOB, Ankara. 4. Tayfun Özkaya, Buket Karaturhan ve Murat Boyacı (2003) Katılımcı Kırsal Değerlendirme Yaklaşımı-: Menemen Projesi Uygulaması, TZOB, Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 4 | 7 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 206 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 |