GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102066152002 Yayım,Kırsal Kalkınma,Tarım Politikası Araştırma ve Uygulamalarında Katılımcı Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Doktora


Türkçe


Öğrenciler katılımcı yöntem ve teknikleri tarımsal yayım, kırsal kalkınma ve tarım politikası alanlarında uygulayabileceklerdir.



1 Katılımcı yöntem ve tekniklerinin tarım ekonomisi araştırma ve uygulamalarında etkinliğini kavrama
2 Tarımsal yayım ve kırsal kalkınma araştırma ve uygulamalarında katılımcı yöntem ve teknikleri uygulayabilme bilgi ve becerisi edinme
3 Tarım politikası araştırma ve uygulamalarında katılımcı yöntem ve teknikleri uygulayabilme bilgi ve becerisi edinme


Yok


Yok


Katılımcı yaklaşımlar, tarihsel gelişim, Katılımcı Kırsal Değerlendirme (KKD) tanımı, ilkeleri; KKD’nin kurumsallaştırılması ve ölçek büyütme; Yayımda uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler; Kırsal kalkınmada uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler; Tarım politikası alanında uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Katılımcı yaklaşımlar, tarihsel gelişim, Katılımcı Kırsal Değerlendirme (KKD) tanımı, ilkeleri;
2 KKD’de kullanılan yöntem ve teknikler
3 KKD’de kullanılan yöntem ve teknikler
4 KKD’de kullanılan yöntem ve teknikler
5 KKD’nin kurumsallaştırılması ve ölçek büyütme;
6 Yayımda uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler;
7 Kırsal kalkınmada uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler;
8 Tarım politikası alanında uygulanan katılımcı yaklaşımlar ve yöntemler
9 Ara sınav
10 Katılımcı yaklaşımların teknik araştırmalarda kullanımı –katılımcı bitki ıslahı vb. ve tarım ekonomisinin rolü
11 Tarım işletmeciliğinde katılımcı yaklaşımların kullanımı
12 Öğrenci projelerinin sunumu
13 Öğrenci projelerinin sunumu
14 Öğrenci projelerinin sunumu
15 Final

1. Jules N. Pretty, Irene Guijt, John Thompson and Ian Scoones (1995) Participatory Learning and Action- A Training Guide, IIED, London. 2. Jeremy Holland and James Blackburn (1998) Whose Voice? Participatory Research and Policy Change, Intermedia Publications, London 3. Tayfun Özkaya, Buket Karaturhan ve Murat Boyacı (1998) Kırsal Kalkınmada Çiftçi Katılımının Önemi Üzerine bir Araştırma, TZOB, Ankara. 4. Tayfun Özkaya, Buket Karaturhan ve Murat Boyacı (2003) Katılımcı Kırsal Değerlendirme Yaklaşımı-: Menemen Projesi Uygulaması, TZOB, Ankara.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 3 42
Proje Sunma 4 7 28
Bireysel Çalışma 14 8 112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 206

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek