GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102066222011 Sosyal Ağ Analizi ve Sosyal Öğrenme Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Günümüz sosyal ve ekonomik sistemleri ekolojik etkiler, yenilenemeyen kaynakların korunması, halk sağlığı, uluslar arası rekabet gibi bir çok yeni gelişmelerle karşı karşıyadır. Bu değişim sosyal sistemde hizmetlerin ve aktörlerin üst düzeyde bütünleşmesini gerekli kılmakta ve ağları, aktörlere dayalı ve dijital yapıları teşvik etmektedir. İlişkilerin ve beklentilerin ardındaki nedenlerin bilinmesi sistemin sinerjisi için önemli bir unsurdur. Sosyal öğrenme enformasyonun bulunması, tüketilmesi, üretilmesi ve işbirlikçi ortaklıklarla katkı yapılması için yeni bir paradigmadır. Sosyal öğrenme katılımcılar arasında yüksek bir bağ yaratmaktadır. Ders; kalkınma, pazarlama, uluslar arası ilişkiler, örgütlenme gibi çok farklı alanlarda çalışanlara toplum ve ilişkilerini anlama açısından rehberlik edecektir.



1 Sosyal yapı ve sistemin kavranması
2 Sosyal Ağlarda aktörler ve iletişimlerinin öneminin kavranması
3 Öğrenme Süreçleri ve bilgi ağlarının işleyişinin anlaşılması
4 Sosyal Ağların analiz edilmesinin öğrenilmesi
5 İnovasyon ağları ve kalkınmaya etkileri



Yok


Sosyal ağlar farklı aktörlerin kuruluşlarda ve toplumda bilgi üretmesini, paylaşmasını ve işbirliğini geliştirmek için kullanılmaktadır. Ağda aktörlerin birbirleri ile bağlantıları incelenmektedir. Aşağıdaki konular derste tartışılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sosyal Yapı
2 Sistem Kavramları
3 Ağlarda Güç
4 Ağ Dinamikleri ve değerlendirme
5 Ağların Yönetimi
6 Örgütlerin Ağ formları
7 Ağ Ölçütleri
8 Arasınav
9 Öğrenme Süreçleri ve Bilgi Ağları
10 Sosyal Öğrenme Teorisi
11 Sosyal Ağ Analizi ve Sosyal Öğrenme
12 Sosyal Ağ Analizi ve Sosyal Öğrenme
13 Ağların Görselleştirilmesi
14 İnovasyon Ağları ve Sosyal Ağlar
15 İnovasyon Ağları ve Sosyal Ağlar
16 Final Sınavı

Agranof, R., McGuire, M., 1999, Managing in Network Settings, Policy Studies Review, Spring, 16:1, 18-41p. Alsop, R., 1998, Coalition and the Organization of Multiple-stakeholders Action, International Food Policy Research Institute Washington DC USA 68p. Ansel, C.K., 2000, The Networked Policy Regional Development in Western Europe, Governance, Vol:13 No:3, July, 303-333p. Augstein, S.H., Thomas, L., 1991 Learning Conversations, Routledge, Newyork, 386p. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bessette, G., 2004, Involving Community, International Development Research Centre, Singapore, Ottawa, 77p. Binghan, T., Conner, M., 2010, The New Social Learning: A Guide to Transforming Organizations, Through Social Media, Bernett-Koehler Publishers Inc., San Francisco, 190p. Bourgeois, R., 1990, Structural Linkages for Integrating Agricultural Research and Extension Working Paper No: 35. Cole, G.A., 1993 Management: Theory and Practice, DP Publication Ltd. London, 463p. Emilie, M., Montgomery, H., 2006, Power Positions: International Organizations; Social Networks; and Conflict, Journal of Conflict Resolution, Vol:50 No:1 (February) 3-27p. Ewel, P., 1988, Organization and management of Field Activities in on-farm research: A review of experience in nine countries ISNAR, OFCOR Comparative Study No: 2, 55p. Jankovski, N., Prehn, O., Stappers, J., 1992, The People’s Voice, John Libbey, London, 274p. Keegan, J.W., 1989, Global Marketing Management, Prentice Hill, 783p. Moles, A., 1983, Kültürün Toplumsal Dinamiği (Çev. Nuri Bilgin) EÜ. Edebiyat Fakültesi, Yayınları No.21 284s. Mowlana, H., 1998, Global Information and World Communication, SAGE Publications, London, 270p. Nooy, W., A. Mrvar, V. Batagelji, 2009, Exploratory Social Network Analysis with Pajek, Cambridge University Press, USA. Reffay, C., Chanier, T., How Social Networks Analysis Can Help to Measure Cohesion in Collaborative Distance-Learning, Kluwer Academic Publishers. Renfio, R.S., Deckro, R., 2001, A Social Network Analysis, 69th MORS Symposium, 21 November 2001, 21p. Serrat, O., 2009, Social Network Analysis Knowledge Solutions, Asian Development Bank, February. Sesle, C., 1998, Researching Society and Culture, SAGE Publications, London, 349p. UNEP, 2002, Capacity Building for Sustainable Development, 164p. Vlademir Batagelj, 2003, Social Network Analysis Groups and Networks, University of Ljubljana, Slovenia, 23p. Webster, F., 1999, Theories of the Information Society, Routledge Publications, London and Newyork, 257p. Wilson, K., Morren, G.E., 1990, Systems Approaches fore Improvement in Agriculture and Resource Management, MacMillan Publishing Company, Newyork, 361p. Worldbank, 2006, Stakeholders, Power Relations, and Policy Dialogue, Social Development Department, The World Bank Report No:36498-GLB.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 232

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek