GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201156192015 Modern Felsefi Bir Sorun Olarak Din Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı Kant, Hegel ve Feuerbach’ın dine ilişkin görüşlerini genel olarak gözden geçirmek, özellikle Feuerbach’ın dine yönelik materyalist eleştirilerini ayrıntılı olarak incelemektir.



1 Rönesans ve Reform dönemi din kavrayışlarını değerlendirmek
2 Aydınlanma dönemi din eleştirilerini değerlendirmek
3 Modern felsefede din-siyaset ilişkilerini tartışmak
4 Kant-Hegel-Feuerbach'ın din felsefelerini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilmek


Yok


Yok


Bu amaçla genel olarak modern felsefenin temel özelliklerini din sorunu bağlamında gözden geçirmeye; Aydınlanma dönemi din eleştirilerinin felsefi arka planını kavramaya ve 18 – 19. Yüzyıl Alman felsefesinde din sorununu Kant-Hegel- Feuerbach’ın konuyla ilgili eserlerinden hareketle değerlendirmeye çalışacağız.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin sorunsalının sergilenmesi
2 Rönesans-Reform ve din eleştirisi
3 Rönesans-Reform ve din eleştirisi
4 Aydınlanma dönemi din eleştirileri
5 Aydınlanma dönemi din eleştirileri
6 Kant: salt aklın sınırları içinde din
7 Kant: din ve ahlak ilişkisi
8 Hegel:din felsefesi üzerine
9 Hegel: mutlak tinin bir aşaması olarak din
10 Feuerbach: Hıristiyanlığın Özü
11 Feuerbach: materyalizm ve din
12 Ara sınav
13 Eleştirel ve karşılaştırmalı değerlendirmeler: Kant-Hegel-Feuerbach
14 Eleştirel ve karşılaştırmalı değerlendirmeler: Kant-Hegel-Feuerbach
15 Eleştirel ve karşılaştırmalı değerlendirmeler: Kant-Hegel-Feuerbach
16 Final Sınavı

I.Kant, Religion within Limits of Reason Alone, tarns. T. M. Green, Harper and Row Pub., New York, 1960 G.W. Hegel, Lectures of the Philosophy of Religion, 3 Vols. trans. E.B. Speirs, J. B. Sanderson, Roudledge and Keagan Paul Pub., London, 1974 L.Feuerbach, Hıristiyanlığın Özü, çev. O. Özügül, Say Yay., İstanbul, 2009 P.Sue Anderson-Jordan Bell, Kant and Theology, T and T Clarck International Pub., London 2010 Martin J. De Nys, Hegel and Theology, T and T Clarck International Pub., London 2010 Ole Peter Grell-Roy Porter (eds), Toleration and Englihtment, Cambridge Uni. Press, Cambridge, 2000 John Milbank, Theology and Social Theory, Blackwell Pub., Oxford


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 7 7
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 10 100
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 10 100
Toplam İş Yükü (saat) 210

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek