Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201156042015 | Adorno: Estetik Teori II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 7,00 |
Doktora
Adorno'nun Estetik Teorisinin Temel Kavramlarının İncelenmesi.
Prof. Dr. Taylan Altuğ
1 | Adorno’nun Estetik Teorisinde Mimesis Kavramının Tartışılması. |
2 | Özdeş-olmayan düşünce kavramının estetik teori ile kazandığı açılımların tartışılması. |
3 | Adorno’nun Estetik Teorisinin Eleştirel Kuram Açısından öneminin keşfedilmesi. |
4 | Adorno’nun Kuramının Günümüz Açısından Önemi. |
Yok
Yok
Adorno üzerine yapacağımız bu dersler, yazarın Estetik Teorisinde mimesis kavramının aldığı özgül biçimi araştırmayı amaçlamaktadır. Estetik deneyim Adorno tarafından özdeş-olmayan düşünce bir deneyim biçimi olarak tanımlanır. Estetik deneyim, mimetik deneyim olduğu ölçüde, pratik ilgiler ve özdeş düşünceden geri çekilme aracılığıyla, akılsal özdeşleştirmeye ve böylece modern dünyanın araçsal akılsallığına karşı koyar. Adorno mimesisin yerini öznenin deneyiminde saptar ve onu bir ürün (taklit) olarak değil, aksine bir edim, kendi deyişiyle bir davranış olarak konumlandırır. “Mimetik davranış bir şeyi taklit etmez, aksine kendisini bir şeyin içine asimile eder.” Sanat eserleri bu asimilasyonu gerçekleştirmeyi kendi üzerlerine alırlar. Sanat eserlerinde mimesis asla kendi başına yeterli değildir, fakat her zaman tinin kurucu dürtüsü olmaya ihtiyaç duyar. T,n ve mimesis, kurma ve ifade, bu anlamda sanat eserlerinde yaratıcı bir gerilim olarak var olur. Son olarak, mimesis ötekilik ve özdeş-olmayan için bir alan açarak, insanlık ve doğa arasında etkinleştirici ve baskıcı-olmayan ilişkiler kurulmasında rol oynar. Yani, insan varlıklarının serbestleşmesine doğru gidecek yolu açar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Mimesis kavramı. | ||
2 | Adorno’nun mimesis kavramını ele alışı. | ||
3 | Adorno’nun mimesis kavramını ele alışı. (Devam) | ||
4 | Özdeş düşünce ve Özdeş-olmayan düşünce. | ||
5 | Estetik deneyim. | ||
6 | Estetik deneyim. (Devam) | ||
7 | Estetik deneyim (Devam) | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Mimetik davranış. | ||
10 | Sanat eseri. | ||
11 | Tin. | ||
12 | Tin ve mimesis. | ||
13 | Mimetik itki. | ||
14 | Ötekilik ve Özdeş Olmayan Düşünce. | ||
15 | İnsanların Özgürleştiricisi Olarak Sanat. | ||
16 | Final Sınavı. |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Okuma | 12 | 6 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | ||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||
ÖÇ 4 |