GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9303066092016 Literatür Tarama Seçmeli Ders Grubu 2 3 10,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin temel amacı, bilimsel araştırmanın doğasını, bilimsel araştırma sürecinin adımlarını ve sürecini kavramak, bilimsel araştırma makalelerinin yapısını ve sürecini öğrenmek, bilimsel kaynaklara ulaşma yollarını öğrenmek, bilimsel kaynakları incelemek ve eleştirebilmek.


Doç. Dr. Evren Gündoğdu


1 Öğrenciler bilgi türlerini karşılaştırabilir farklarını ayırdedebilir, bilimsel bilginin özellerini sayabilir, bilimsel yöntem, bilimsel araştırma bilimsel bilgi, nedir açıklayabilir
2 Öğrenciler rapor türlerini sayabilir, bilimsel raporların özelliklerini açıklayabilir.
3 Öğrenciler bilimsel rapor kapağı yazabilir.
4 Öğrenciler bilimsel araştırma sorusu oluşturabilir.
5 Öğrenciler bilimsel araştırma sorularındaki hataları algılayabilir ve düzeltebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Literatür taraması, literatür tarama yöntemleri, literatürde yer alan kaynaklardan yararlanma, bilimsel makale çeşitleri, literatürün değerlendirilmesi, literatürün özetlenmesi ve yorumlanması, değerlendirme makaleleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtılması
2 Bilgi türleri, bilmenin yolları, bilimsel bilginin özellikleri, bilimin amaçları-ödevleri, bilimsel yöntem ve bilimsel araştırma
3 Bilimsel araştırma, bilimsel araştırmanın özellikleri, bilimsel araştırma süreci, araştırma türleri
4 Bilimsel araştırma sürecinin aşamaları, bilimsel araştırma ve psikolojik danışma, rapor yazma, rapor türleri, araştırma raporu, araştırma süreci, araştırma sürecinde zaman kullanımı
5 Çalışma alanının ve araştırma konusunun seçilmesi, araştırma sorusunun oluşturulması
6 Literatür taraması, literatür tarama yöntemleri, literatürde yer alan kaynaklardan yararlanma, bilimsel makale çeşitleri, literatürün değerlendirilmesi, literatürün özetlenmesi ve yorumlanması, değerlendirme makaleleri
7 Araştırma konusunun belirlenmesinde kullanılan teknikler
8 Araştırma sorusunun oluşturulması, problemi tanımlama, örnekleme
9 Ampirik araştırmaların raporlaştırılması, APA 6’ya göre metin içerisinde ve kaynakçada kaynak gösterimi
10 Değerlendirme makalesi yazma uygulamaları: başlık, anahtar kavramlar, özet, giriş, sonuç, kaynakça yazma
11 Derleme makalesi yazma
12 Makale incelemesi
13 Yüksek Lisans Tez incelemesi
14 Doktora tez incelemesi
15 Genel tekrar
16 Final: verilmiş bir konuda özgün bir derleme makalesi yazma

-



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Soru-Yanıt 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 4 2 8
Makale Yazma 14 1 14
Makale Kritik Etme 4 2 8
Bireysel Çalışma 8 2 16
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 4 56
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 6 24
Okuma 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 309

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 2 5 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 3 4 3 5 5 4 5 5
ÖÇ 4 5 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 5 5 4 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek