Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9303066092016 | Literatür Tarama | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin temel amacı, bilimsel araştırmanın doğasını, bilimsel araştırma sürecinin adımlarını ve sürecini kavramak, bilimsel araştırma makalelerinin yapısını ve sürecini öğrenmek, bilimsel kaynaklara ulaşma yollarını öğrenmek, bilimsel kaynakları incelemek ve eleştirebilmek.
Doç. Dr. Evren Gündoğdu
1 | 1. Öğrenciler bilgi türlerini karşılaştırabilir farklarını ayırdedebilir, bilimsel bilginin özellerini sayabilir, bilimsel yöntem, bilimsel araştırma bilimsel bilgi, nedir açıklayabilir. |
2 | 2. Öğrenciler rapor türlerini sayabilir, bilimsel raporların özelliklerini açıklayabilir. |
3 | 3. Öğrenciler bilimsel rapor kapağı yazabilir. |
4 | 4. Öğrenciler bilimsel araştırma sorusu oluşturabilir. |
5 | 5. Öğrenciler bilimsel araştırma sorularındaki hataları algılayabilir ve düzeltebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Literatür taraması, literatür tarama yöntemleri, literatürde yer alan kaynaklardan yararlanma, bilimsel makale çeşitleri, literatürün değerlendirilmesi, literatürün özetlenmesi ve yorumlanması, değerlendirme makaleleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtılması | ||
2 | Bilgi türleri, bilmenin yolları, bilimsel bilginin özellikleri, bilimin amaçları-ödevleri, bilimsel yöntem ve bilimsel araştırma | ||
3 | Bilimsel araştırma, bilimsel araştırmanın özellikleri, bilimsel araştırma süreci, araştırma türleri | ||
4 | Bilimsel araştırma sürecinin aşamaları, bilimsel araştırma ve psikolojik danışma, rapor yazma, rapor türleri, araştırma raporu, araştırma süreci, araştırma sürecinde zaman kullanımı | ||
5 | Çalışma alanının ve araştırma konusunun seçilmesi, araştırma sorusunun oluşturulması | ||
6 | Literatür taraması, literatür tarama yöntemleri, literatürde yer alan kaynaklardan yararlanma, bilimsel makale çeşitleri, literatürün değerlendirilmesi, literatürün özetlenmesi ve yorumlanması, değerlendirme makaleleri | ||
7 | Araştırma konusunun belirlenmesinde kullanılan teknikler | ||
8 | Araştırma sorusunun oluşturulması, problemi tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplanması | ||
9 | Ampirik araştırmaların raporlaştırılması, APA 6’ya göre metin içerisinde ve kaynakçada kaynak gösterimi | ||
10 | Değerlendirme makalesi yazma uygulamaları: başlık, anahtar kavramlar, özet, giriş, sonuç, kaynakça yazma | ||
11 | Derleme makalesi yazma | ||
12 | Makale incelemesi | ||
13 | Yüksek Lisans Tez incelemesi | ||
14 | Doktora tez incelemesi | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Final: verilmiş bir konuda özgün bir derleme makalesi yazma |
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 291 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |