Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9206016262020 | Türk Müziği Tarihi Kaynakları I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Türk Müziği Tarihinin geçmişten günümüze değin gelişimi ve değişimi.
Prof. Dr. M. Hakan CEVHER
1 | Tarih, uygarlık, sanat tarihi gibi kavramların öğretimi. |
2 | Tüm dünyada ortak evre olarak kabul edilen Türk müziği tarihinde oluşum döneminin birinci evresindeki müziksel oluşumlar hakkında bilgi verme |
3 | Türk müziği tarihinde, geçmişten günümüze kadar gelen tüm müziksel olayların öğretimi |
4 | Türk müziği tarihindeki önemli besteci, yazar ve yayınların öğretimi. |
5 | Edim bilgilerini, tarihsel bağlamda birleştirip toplumsal yaşamdaki yerini ve etkilerini değerlendirebilme |
6 | Müzik tarihi ile ilgili ulusal ve ulaslararası etkinlikleri, yenilikleri ve sorunları takip edebilme becerisi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk müziği tarihi oluşum, gelişim ve doruk dönemlerinin incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında genel bilgiler, Türk müziği tarihine giriş. | ||
2 | Türk müziği tarihinin dönemleri ve açıklamaları, oluşum döneminde birinci evreye giriş, Sümerlerde müzik. | ||
3 | Eski Mısır’da, eski Çin’de, eski Hindistan’da ve eski Yunan’da müzik. | ||
4 | Oluşum döneminde ikinci evre, ilk Türkler ve Hunlarda, Avarlar ve Göktürklerde müzik. | ||
5 | Uygurlarda müzik, Türklerin İslamlaşması ve El-Kindi | ||
6 | Oluşum döneminde üçüncü evre ve bu evredeki türler. Farabi ve İbni Sina | ||
7 | Safiyüddin ve Kitab’ül-Edvar’ı. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Oluşum döneminde, dördüncü evre, Maragalı Abdülkadir, Ahmedoğlu Şükrullah ve dönemin diğer edvar yazarları | ||
10 | Gelişim dönemi. Fatih Sultan Mehmet, II. Bayezid, Sultan Korkut, Behram Ağa, Hasan Can Çelebi | ||
11 | II. Gazi Giray Han, Şah Murat Aşık Ali Paşa, Hatipzakiri Hasan Efendi, Benli Hasan Ağa | ||
12 | Ali Ufki, Tanburi Angeliki, Hafız Post, Kantemiroğlu, Reftar Kalfa, Nayi Osman Dede | ||
13 | Köroğlu, Karacaoğlun, Kazak Abdal ve Kuloğlu. Doruk Dönemi. Zaharya, Tanburi Mustafa Çavuş, Şeyh’ül İslam Esad Efendi | ||
14 | Müstakimzade, Kemani Hızır Ağa, Mustafa Kevseri, Hekimbaşı Abdülaziz Efendi, Vardakosta Ahmet Ağa, Hekimbaşı Gevrekzade Hafız Hasan, Sadullah Ağa. | ||
15 | Şeyh Ali Nutki Dede, III. Selim, Dilhayat Kalfa, Abdülbaki Nasır Dede, Hamparsum | ||
16 | Final |
İhsan Akıner, “Müzik Tarihimize Umumi Bakış (1-9), Türk Musiki Dergisi. Nazmi Özalp, Türk Musikisi Tarihi I-II, İstanbul, 2000. Onur Akdoğu, “Türk Müziği Tarihi”, İzmir’den Anadolu’ya, Sayı: 1-8, İzmir, 1998.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 6 | 5 | 30 |
Soru-Yanıt | 6 | 5 | 30 |
Makale Yazma | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 226 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | ||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 1 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | ||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 |