Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9206016322020 | Türk Müziğinde Yaratı Esasları ve Üslüpları I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Türk müziği dönemlerinin ve türlerinin yaratı koşulları çerçevesinde üslûp inceleme becerisi geliştirme
Doç. Dr. Sıtkı Bahadır TUTU
1 | Farklı kültürlerde müzik yaratma davranışının bağlı olduğu unsurları kavrama |
2 | Sözlü ve yazılı kültür ortamlarının müzik yaratma tarzı üzerindeki etkilerini ayırt edebilme |
3 | Türk müziğinde bestecinin kullandığı malzemelerin niteliğini ve kullanım tarzlarını değerlendirebilme becerisi kazanma |
4 | Türk müziği yaratılarında üslûp incelemesi için multidisipliner bir bakış açısı kazanma |
Birinci Öğretim
-
Temel müzik bilgilerine (nota, armoni, makam) sahip olmak
1. Müzik yaratma davranışının estetik ve işlevsel boyutları 2. Sözlü gelenekte müzik yaratma davranışları 3. Yazılı kültür ortamında müzik yaratma davranışları 4. İkincil sözlü ortamlar ve müzik yaratıcılığı 5. Müzik yaratma malzemelerinin kullanımı (ses, biçim, ritim, söz) 6. Türk müziğinde sözlü gelenek 7. Türk halk müziğinde anonimlik meselesi ve bireysel yaratıcılık 8. Âşık tarzı müzik geleneği 9. Türk halk müziği türünde örneklerin yaratma özellikleri bakımından incelenmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Müzik yaratma davranışı | ||
2 | Sözlü geleneklerde müzik yaratma koşulları | ||
3 | Geçiş metinlerinde karşılaşılan eserlerin yaratma özellikleri | ||
4 | Yazılı kültür ortamında müzik yaratma ilkeleri | ||
5 | İkincil sözlü kültür ortamlarının müzik yaratma eylemine etkileri | ||
6 | Estetik boyut | ||
7 | Malzeme kullanımı (ses ve ritim) | ||
8 | Malzeme kullanımı (biçim ve söz) | ||
9 | ARA SINAV | ||
10 | Türk müziğinde sözlü gelenek | ||
11 | Türk müziğinde sözlü gelenek | ||
12 | Türk halk müziğinde anonimlik meselesi ve bireysel yaratıcılık | ||
13 | Âşık tarzı müzik geleneği | ||
14 | Türk halk müziği türünde örneklerin yaratma özellikleri bakımından incelenmesi | ||
15 | Türk halk müziği türünde örneklerin yaratma özellikleri bakımından incelenmesi | ||
16 | YARIYIL SONU SINAVI |
• Oxford Handbook of Music Psychology, Edited by Susan Hallam, Ian Cross, and Michael Thaut. Oxford University Press, 2009. • Musical Creativity Multidisciplinary Research in Theory and Practice, Edited by Irène Deliège and Geraint A. Wiggins. Taylor & Francis e-Library, 2006. • Estetik Anlayış, Moritz Geiger. Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985. • Estetik ve Ana Sorunları, Suut Kemal Yetin. İnkılâp ve Aka Basımevi, İstanbul, 1979. • Rethinking the Orality-Literacy Paradigm in Musicology, Francesca R. Sborgi Lawson. Oral Tradition, 25/2 (2010): 429-446. • Oral Literature In Africa, Ruth Finnegan, World Oral Literature Series: Volume 1 Open Book Publishers CIC Ltd. 2012. • Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi, Walter J. Ong, Metis Yayınları, İstanbul, 1991. • Türkiye Sahası Âşıklık Geleneğinde Bir Terim Tartışması: "Makam". Sıtkı Bahadır Tutu. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 16(3), 2012. 91-98. • İzmir'de Yaşayan Âşıklar Antolojisi. Ekici Metin, Fedakar Pınar, Tutu Sıtkı Bahadır, Gültekin Mustafa, Kocadağ İzzet. İzmir Valiliği İl Kültür ve Turizm Müd. Kültür Yayınları, 2014. • Âşık Veysel Şatıroğlu (Hayatı, Eserleri ve Müzik Kimliği), Sıtkı Bahadır Tutu. Doktora tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. 2008. • Müzik Tarihi, İlhan Mimaroğlu. Varlık Yayınları. İstanbul. 1995. • Çağdaş Müzik Tarihi, Önder Kütahyalı. Varol Matbaası, Ankara, 1981.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Makale Yazma | 2 | 5 | 10 |
Makale Kritik Etme | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 226 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 |