GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9206016362020 Müzik ve İnanç İlişkisi I Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Doktora


Türkçe


İNSANLIĞIN KÜLTÜR VE SANAT EVRİMİ SÜRECİNDE MÜZİK TARİHİNİN KONUMUNU, TEMEL KONULARINI, KAYNAKLARINI TANITMAK; AYRICA, TARİHSEL BELGELERİN REFERANSINDA TÜRK MÜZİĞİ TARİHİNDEKİ BAŞLICA AŞAMALAR HAKKINDA BİLGİLER VERMEK.


Assoc. Prof. Dr. F. REYHAN ALTINAY


1 1. Müziğin tarihsel olarak, ilkel toplumlardan günümüze kadar geçen süreç içerisinde, inançsal ritüel ve öğretiler için bir araç olarak kullanılmasının kavratılması. 2. Türk Müziği ile ilgili çalışacak doktora öğrencilerinin,ilgili müzik dalını tarihsel,kültürel ve inançsal yönleriyle ele almalarını sağlayacak farklı disiplinlerdeki yaklaşımlardan yararlanmalarını sağlayacak disiplinler arası çalışma yöntemlerinin benimsetilmesi. 3. Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip edebilme becerisini kazandırma. 4. Yapılacak araştırmalar için Türk Müziği içersindeki inançsal tür ve öğelerle ilgili gerekli donanıma sahip olunmasının sağlanması.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


TARİH DİSİPLİNİ BAĞLAMINDA, İNSANLIĞIN SANAT VE KÜLTÜR EVRİMİ SÜRECİNDE MÜZİĞİN KONUMUNUN BELİRLENMESİ, TARİHİN İLK ÇAĞLARINDAN GÜNÜMÜZE KADAR GEÇEN SÜREÇTE MÜZİĞİN GELİŞİMİ İLE İLK TÜRK TOPLULUKLARINDAN GÜNÜMÜZE TÜRK MÜZİĞİ TARİHİNİN BAŞLICA EVRELERİ HAKKINDA BİLGİLER VERİLMESİ DERSİN İÇERİĞİNİ OLUŞTURMAKTADIR.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri,
2 İlkel Toplumlarda Müzik ve İnanç ilişkisi
3 İnançsal doktrin ve kuramlar
4 İslamiyet öncesi Türk Toplumunda Müzik İnanç İlişkisi
5 Şamanizm, Gök Tanrı inancına bakış
6 Eski Anadolu Medeniyetlerinde görülen inançlar
7 Eski anadolu Medeniyetlerinde Müzik İnanç ilişkisi
8 ARA SINAV
9 İslamiyet öncesi Ortadoğu toplumlarında müzik inanç ilişkisi
10 Orta asyadan Anadoluya göç sonucu Anadolu'da görülmeye başlayana Orta Asya ve Horasan kaynaklı inançlar
11 XIII. Yüzyıl Anadolusunda gezginlerin gözüyle inanç ve müzik ilişkisi
12 Babai Ayaklanmaları sonucu halk edebiyatında görülen ürünlerin günümüzdeki iz düşümleri
13 Moğol İstilasının inançsal topluluklara etkileri
14 Ahilik, Mevlevilik;Bektaşilik çerçevesinde XIII Yüzyıl inançsal topluluklarına bakış
15 Mevlevilik Akımı etrafında şekillenen müzik geleneği
16 FİNAL SINAVI

Y. ÖZTUNA, TÜRK MUSİKİSİ TEKNİK VE TARİH, İSTANBUL, 1987. O.AKDOĞU, TÜRK MÜZİĞİ BİBLİYOGRAFYASI (9.YY -1928), İZMİR, 1989. M.N. ÖZALP, TÜRK MUSİKİSİ TARİHİ I-II, TRT MÜZİK DAİRESİ BAŞKANLIĞI YAYINLARI. İLHAN MİMAROĞLU, MÜZİK TARİHİ, İSTANBUL, 1991. A.SAY, MÜZİK TARİHİ, ANKARA, 1995. V.SÖZER, MÜZİK VE MÜZİSYENLER ANSİKLOPEDİSİ, CUMHURİYETİN SESLERİ, TARİH VAKFI YAYINLARI, İSTANBUL, 1999.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 8 3 24
Makale Kritik Etme 8 3 24
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 236

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 4 4 4 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek