Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9206016362020 | Müzik ve İnanç İlişkisi I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
İNSANLIĞIN KÜLTÜR VE SANAT EVRİMİ SÜRECİNDE MÜZİK TARİHİNİN KONUMUNU, TEMEL KONULARINI, KAYNAKLARINI TANITMAK; AYRICA, TARİHSEL BELGELERİN REFERANSINDA TÜRK MÜZİĞİ TARİHİNDEKİ BAŞLICA AŞAMALAR HAKKINDA BİLGİLER VERMEK.
Assoc. Prof. Dr. F. REYHAN ALTINAY
1 | 1. Müziğin tarihsel olarak, ilkel toplumlardan günümüze kadar geçen süreç içerisinde, inançsal ritüel ve öğretiler için bir araç olarak kullanılmasının kavratılması. 2. Türk Müziği ile ilgili çalışacak doktora öğrencilerinin,ilgili müzik dalını tarihsel,kültürel ve inançsal yönleriyle ele almalarını sağlayacak farklı disiplinlerdeki yaklaşımlardan yararlanmalarını sağlayacak disiplinler arası çalışma yöntemlerinin benimsetilmesi. 3. Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip edebilme becerisini kazandırma. 4. Yapılacak araştırmalar için Türk Müziği içersindeki inançsal tür ve öğelerle ilgili gerekli donanıma sahip olunmasının sağlanması. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
TARİH DİSİPLİNİ BAĞLAMINDA, İNSANLIĞIN SANAT VE KÜLTÜR EVRİMİ SÜRECİNDE MÜZİĞİN KONUMUNUN BELİRLENMESİ, TARİHİN İLK ÇAĞLARINDAN GÜNÜMÜZE KADAR GEÇEN SÜREÇTE MÜZİĞİN GELİŞİMİ İLE İLK TÜRK TOPLULUKLARINDAN GÜNÜMÜZE TÜRK MÜZİĞİ TARİHİNİN BAŞLICA EVRELERİ HAKKINDA BİLGİLER VERİLMESİ DERSİN İÇERİĞİNİ OLUŞTURMAKTADIR.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri, | ||
2 | İlkel Toplumlarda Müzik ve İnanç ilişkisi | ||
3 | İnançsal doktrin ve kuramlar | ||
4 | İslamiyet öncesi Türk Toplumunda Müzik İnanç İlişkisi | ||
5 | Şamanizm, Gök Tanrı inancına bakış | ||
6 | Eski Anadolu Medeniyetlerinde görülen inançlar | ||
7 | Eski anadolu Medeniyetlerinde Müzik İnanç ilişkisi | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | İslamiyet öncesi Ortadoğu toplumlarında müzik inanç ilişkisi | ||
10 | Orta asyadan Anadoluya göç sonucu Anadolu'da görülmeye başlayana Orta Asya ve Horasan kaynaklı inançlar | ||
11 | XIII. Yüzyıl Anadolusunda gezginlerin gözüyle inanç ve müzik ilişkisi | ||
12 | Babai Ayaklanmaları sonucu halk edebiyatında görülen ürünlerin günümüzdeki iz düşümleri | ||
13 | Moğol İstilasının inançsal topluluklara etkileri | ||
14 | Ahilik, Mevlevilik;Bektaşilik çerçevesinde XIII Yüzyıl inançsal topluluklarına bakış | ||
15 | Mevlevilik Akımı etrafında şekillenen müzik geleneği | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Y. ÖZTUNA, TÜRK MUSİKİSİ TEKNİK VE TARİH, İSTANBUL, 1987. O.AKDOĞU, TÜRK MÜZİĞİ BİBLİYOGRAFYASI (9.YY -1928), İZMİR, 1989. M.N. ÖZALP, TÜRK MUSİKİSİ TARİHİ I-II, TRT MÜZİK DAİRESİ BAŞKANLIĞI YAYINLARI. İLHAN MİMAROĞLU, MÜZİK TARİHİ, İSTANBUL, 1991. A.SAY, MÜZİK TARİHİ, ANKARA, 1995. V.SÖZER, MÜZİK VE MÜZİSYENLER ANSİKLOPEDİSİ, CUMHURİYETİN SESLERİ, TARİH VAKFI YAYINLARI, İSTANBUL, 1999.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 8 | 3 | 24 |
Makale Kritik Etme | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 236 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |