Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9206016252020 | Türk Müziği Tarihi Kaynakları II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Türk Müziği Tarihinin geçmişten günümüze değin gelişimi ve değişimi.
Prof. Dr. M. Hakan CEVHER
1 | Tarih, uygarlık, sanat tarihi gibi kavramların öğretimi. |
2 | Tüm dünyada ortak evre olarak kabul edilen Türk müziği tarihinde oluşum döneminin birinci evresindeki müziksel oluşumlar hakkında bilgi verme |
3 | Türk müziği tarihinde, geçmişten günümüze kadar gelen tüm müziksel olayların öğretimi. |
4 | Türk müziği tarihindeki önemli besteci, yazar ve yayınların öğretimi. |
5 | Edim bilgilerini, tarihsel bağlamda birleştirip toplumsal yaşamdaki yerini ve etkilerini değerlendirebilme. |
6 | Müzik tarihi ile ilgili ulusal ve ulaslararası etkinlikleri, yenilikleri ve sorunları takip edebilme becerisi. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk müziği tarihi değişim, atılım ve yeni dönemlerinin incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Değişim dönemi ve nedenleri, Mızıka-yı Humayun’un Türk Müziğine olumlu etkileri. | ||
2 | Mızıka-yı Humayun’un Türk müziğine olumsuz etkileri. Kemani Ali Ağa, Numan Ağa, II. Mahmud, Şakir Ağa. | ||
3 | Tanburi Zeki Mehmed Ağa, Dede Efendi, Basmacı Abdi Efendi, Donizetti, Abdülmecid, Haşim Bey. | ||
4 | Atılım dönemi, İsmail Zühtü Kuşcuoğlu, Rahmi Bey, Mustafa Sunar, Klarinetçi İbrahim Efendi, Şemseddin Ziya Bey, Kanuni Mahmut Bey, Santuri Ethem Bey. | ||
5 | İstanbul Belediye Konservatuvarı, Tasnif Heyeti ve derleme çalışmaları. | ||
6 | Muallim İsmail Hakkı Bey, Selanikli Ahmet Bey, Mehmet Zati Arca, Halil Bedii Yönetken, Ziya Paşa. | ||
7 | Darülbedayi, Giriftzen Asım Bey, Udi Arşak, Çömlekçiyan, Tevfik Kutmani, Musa Süreyya Bey, Ahmet Rasim Bey, Kaptanzade Ali Rıza Bey, Ali Rıfat Çağatay. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Rauf Yekta, Leyla Hanım, Udi Nevres, Muallim Kazım Uz, Ahmed Avni Konuk, Tanburacı Osman Pehlivan, Sedat Öztoprak, Ahmed Irsoy. | ||
10 | Yeni Dönem, H. S. Arel, İstanbul Belediye Konservatuvarı, Musiki Mecmuası. | ||
11 | Ali Salahi, Lemi Atlı, Sadettin Nusret Ergun, Abdülkadir Töre, Mildan Niyazi, Refik Talat, Leon Hancıyan Rakım Elkutlu. | ||
12 | Laika Karabey, Aka Gündüz Kutbay, Sadettin Heper, Şekip Ayhan Özışık, Ekrem Karadeniz, Ruşen Ferit Kam, Münir Nurettin Selçuk, Ali Ulvi Baradan, Selahattin İnal. | ||
13 | Emin Ongan, Kemal İlerici, Muzaffer İlkar, Cevdet Çağla, Kadri Şençalar, Yesari Asım Arsoy, Gültekin Oransay, Mustafa Rona, Burhanettin Ökte, Hakkı Derman, Halil Can. | ||
14 | Zeki Duygulu, Hasan Ferit Alnar, Selahattin Pınar, Sadettin Kaynak ve diğer yakın zaman bestecileri. | ||
15 | Çağdaş Türk sanat müziği içinde adı geçen bazı önemli besteciler… | ||
16 | Final |
İhsan Akıner, “Müzik Tarihimize Umumi Bakış (1-9), Türk Musiki Dergisi. Nazmi Özalp, Türk Musikisi Tarihi I-II, İstanbul, 2000. Onur Akdoğu, “Türk Müziği Tarihi”, İzmir’den Anadolu’ya, Sayı: 1-8, İzmir, 1998.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 4 | 5 | 20 |
Tartışma | 2 | 5 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Beyin Fırtınası | 2 | 1 | 2 |
Makale Yazma | 4 | 5 | 20 |
Makale Kritik Etme | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Okuma | 10 | 7 | 70 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 239 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 4 |