GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9206016392020 Türk Müziğinde Edvar Geleneği II Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Türk Müziğinin temel unsurları olan perdeler, aralıklar,makamlar, terkîbler, usuller, çalgılar hakkında bilgiler veren kuram kitaplarına Edvar adı verilmiştir. Bu el yazmaları, mûsikî ile ilgili kuramların günümüze ulaşmasını sağlaması bakımından büyük önem taşır. Müzik kuramını tüm yönleriyle kavrayabilmek için edvarların incelenmesi ve özümsenmesi amaç edinilmektedir.


Doç. Dr. Özgen KÜÇÜKGÖKÇE


1 1- Türk Müziği kuramı hakkında araştırmacı kişiliğe sahip bilim insanlarının yetişmesi.
2 2- Türk Müziği kuramının karşılaştırma yöntem ve teknik kullanarak incelenmesi.
3 3- Türk Müziği kuramı alanında ulusal ve uluslararası çalışmaların takip edilebilmesi ve yorumlanabilmesi.
4 4- Türk Müziği kuramı yazımı hakkında araştırmalara ivme kazandıracak fikirler üretme yetisinin kazandırılması.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Müzik kuramını açıklayan Edvar adı verilen eserler bibliyografik olarak ele alınacak ve seçilmiş Edvar örnekleri üzerinden el yazmaları konusu irdelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türk Müziği kuramına genel bakış Türk Müziği kuramına genel bakış Edvar’ın tanımı ve genel özellikleri Edvar’ın tanımı ve genel özellikleri Türk müziği kuram yazımında önem taşıyan Edvarların incelenmesi Türk müziği kuram yazımında önem taşıyan Edvarların incelenmesi Türk müziği kuram yazımında önem taşıyan Edvarların incelenmesi Ara Sınav Türk müziği kuram yazımında önem taşıyan Edvarların incelenmesi Türk müziği kuram yazımında önem taşıyan Edvarların incelenmesi Türk müziği kuram yazımında önem taşıyan Edvarların incelenmesi Öğrenci sunumu Öğrenci sunumu Tarihsel süreç içinde Edvar yazım geleneğindeki değişim Tarihsel süreç içinde Edvar yazım geleneğindeki değişim Final

AREL, H. Sadeddin. (1991), Türk Mûsıkîsi Nazariyatı Dersleri, Haz: Onur Akdoğu, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. CEVHER, M. Hakan. (2003), Haza Mecmua-i Saz ü Söz (Çeviriyazım-İnceleme), İzmir. CEVHER, M. Hakan. (2004), Kitab-ı Edvar (İnceleme – Günümüz Türkçesi – Çeviriyazım – Esas Metin), İzmir. CEVHER, M. Hakan. Rûh Perver, İnceleme- Günümüz Türkçesi-Çeviriyazım ve Esas Metin, Sade Matbaacılık Ltd. Şti. İzmir, 2004. DOĞRUSÖZ, Nilgün. (2007), Harîrî Bin Muhammed’in Kırşehrî Edvarı Üzerine Bir İnceleme, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, Danışman: Prof. Ş. Şehvar Beşiroğlu, Eş Danışman: Yrd. Doç. Dr. Recep Uslu, İstanbul. EZGİ, Suphi. (1933), Nazarî ve Amelî Türk Mûsıkîsi, İstanbul. GÜRAY, Cenk. (2011), “Bin Yılın Mirası, Makamı Var Eden Döngü: Edvar Geleneği”, Pan Yayıncılık, İstanbul. LEVENDOĞLU, Oya. (2004), “XIII. Yüzyıldan Bugüne Uzanan Makamlar ve Değişim Çizgileri”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 17, Yıl: 2004/2, Kayseri. ÖZÇİMİ, M. Sadreddin. (1989), Hızır Bin Abdullah ve Kitabü’l – Edvar, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Yrd. Doç. Dr. Nuri Özcan, İstanbul.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Takım/Grup Çalışması 2 1 2
Proje Hazırlama 2 15 30
Proje Sunma 2 10 20
Makale Yazma 5 10 50
Makale Kritik Etme 10 11 110
Okuma 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 234

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 3 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek