Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105026262019 | Çevresel ve Ekolojik Değerlendirilmelerde Güncel Konular | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD) Yaklaşımı, Kümülatif Etki Değerlendirme (KED) Yaklaşımı, Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), Entegre Çevresel Değerlendirme (EÇD) ve Ekolojik değerlendirme (ED) raporlarını kapsayan ekolojik-çevresel değerlendirme yöntemleri hakkında detaylı bilgi edinmeleri ve uygulamada kullanabilmelerini sağlamaktır
Doç.Dr. H. Göknur ŞİŞMAN AYDIN
1 | 1. Sürdürülebilir kalkınmada ÇED, SÇD, KED, EÇD ve ED in yerini ve önemini kavrayabilmek |
2 | 2. Çevre sorunlarını önlemede ÇED'nin yeterliliğini sorgulayabilmek |
3 | 3. ÇED, SÇD, KED, EÇD ve ED arasındaki farklılıkları ayırt edebilmek |
4 | 4. ÇED , KED, EÇD ve ED planlama süreci ve hazırlamayı öğrenip uygulayabilmek |
5 | 5. ÇED , KED, EÇD ve ED projelerini inceleyebilmesi ve yorumlayabilmek |
6 | 6. Ulusal ve uluslararası mevzuatı izleyebilmek ve yorumlama |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Sürdürülebilir çevre ve sürdürülebilir kalkınma kavramı ve hedeflerinin irdelenmesi • Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD) Yaklaşımı, • Kümülatif Etki Değerlendirme (KED) Yaklaşımı, • Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), • Entegre Çevresel Değerlendirme (EÇD) ve • Ekolojik değerlendirme (ED) hakkında detaylı bilgi verilmesi • Ekolojik Değerlendirme ve ÇED sürecinde karışılaşılan zorluklar hakkında bilgi verilmesi • Mevcut ulusal ve uluslararası mevzuatların verilmesi ve kavratılması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve Ekonomi temel kavram ve yaklaşımlar | ||
2 | Çevresel etki değerlendirmenin dünü, bugünü, yarını | ||
3 | Sürüdürülebilirlik Prensipleri ve kriterleri | ||
4 | Sürdürülebiir Çevre Yönetimi | ||
5 | Sürdürülebiir Çevre Değerlendirme Yöntemleri | ||
6 | Entegre Çevresel Değerlendirme ve Stratejik Çevresel Değerlendirme Yaklaşımı: tanımı , amacı ve temel ilkeleri | ||
7 | Rapor hazırlama | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Genelleştirilmiş ÇED: Kümülatif Etki Değerlendirme Yaklaşımı -KED | ||
10 | Sürdürülebilir Etki Değerlendirimesi, Dünyada çevre değerlendirme yaklaşımları | ||
11 | Stratejik ÇED ve ÇED Yönetmelikleri ve AB Stratejik ÇED Yönergesi | ||
12 | Ekosistem Değerlendirme Raporları temel prensipleri ve genel formatı | ||
13 | ÇED süreci; temel prensipleri, kriter ve metotlar, genel format ve yeterlik | ||
14 | Ekolojik Değerlendirme ve ÇED sürecinde karışılaşılan zorluklar | ||
15 | Raporların sunumu | ||
16 | Final Sınavı |
• ÇED Yönetmeliği - Resmî Gazete 25 Kasım 2014 • Stratejik Çevresel Değerlendirme Yönetmeliği 2017. Resmî Gazete 8 Nisan 2017 • Türkiye’deki Hidroelektrik Santralleri İçin Örnek Kümülatif Çevresel Etki Değerlendirmesi Klavuzu, Ankara 2012, • Ekosistem Değerlendirme Raporu Formatı. Doğa Koruma Ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü. 2018. • SÇD Rehberi Su Yönetimi Sektörü. 2016 Stratejik Çevresel Değerlendirme Yönetmeliği’nin Uygulanması Teknik Yardım Projesi. AB& TC. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı • SÇD Rehberi Enerji Sektörü. 2016 Stratejik Çevresel Değerlendirme Yönetmeliği’nin Uygulanması Teknik Yardım Projesi. AB& TC. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı • SÇD Rehberi Tarım Sektörü. 2016 Stratejik Çevresel Değerlendirme Yönetmeliği’nin Uygulanması Teknik Yardım Projesi. AB& TC. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı • SÇD Rehberi Bölgesel Kalkınma Sektörü. 2016 Stratejik Çevresel Değerlendirme Yönetmeliği’nin Uygulanması Teknik Yardım Projesi. AB& TC. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı • Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD) hakkında Taslak Türk Yönetmeliğini uygulama için Pratik El Kitabı. TC Çevre ve Orman Bakanlığı, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı. Ankara. 2005 • Effective Environmental Impact Assessment in the EU 7-8/12/2017 - Brussels • Environmental Impact Assessment-EIA. EU (Directive 2014/52/EU (revised Directive 2011/92/EU) • Çevresel Etki Değerlendirmesi ve Planlama Genel Müdürlüğü. Çevresel Etki Değerlendirmesi Pratik El Kitabı, 2009
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 245 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |