Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204046602019 | Pazarlamada İleri Okumalar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, pazarlama alanındaki güncel gelişmeler ışığında alana yönelik teorik tartışmalar yapabilmek ve eleştirel bakış açısı kazanmaktır. Derste ayrıca ana-akım pazarlama tartışmalarından uzaklaşarak alternatif tartışma odakları yaratmak da hedeflenmektedir.
Dr. Öğretim Üyesi Elif Üstündağlı Erten
1 | Gündelik hayattaki tüketim pratiklerinin teorik bağlantılarla açıklamak |
2 | Pazarlama alanındaki alternatif tartışmalara örnekler verebilmek |
3 | Alternatif yeni bir konu hakkında tartışma geliştirebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders doktora öğrencileri için alternatif tartışmaları gündeme getirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda öncelikle makro boyutta pazarlama alanında, özelde tüketici davranışları odağında yeni tüketici ve değer kavramları irdelenecek daha sonra mikro bakış açıları ile alternatif konu alanları tartışılacaktır. Ders makale tartışmaları, sunumları ve örnek olay analizleri şeklinde işlenecektir. Dersin son iki haftasında da öğrencilerin kendilerinin belirledikleri alternatif bir konuyu kendi geliştirdikleri tartışma çerçevesi içinde sınıfta tartıştırmaları istenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Değerlendirilmesi, Ders İçeriğinin Tartışılması ve Görüşler | ||
2 | Değişen Pazarlama, Tüketici ve Değer | ||
3 | Pazarlamada Eleştirel Kuram | ||
4 | Pazarlamada Postmodern Yaklaşımlar | ||
5 | Tüketimde Arketipler, Masallar ve Yiyecek | ||
6 | Değer Göçü – Tersine Değer Göçü | ||
7 | (Yeni) Medya ve Tüketim | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Tüketim Kültürü ve Mahremiyetin Dönüşümü | ||
10 | Beden Tüketiminin Sosyo-Kültürel Evrimi | ||
11 | Sinema ve Tüketim | ||
12 | Pazarlama Alanında Güncel Veri Toplama Teknikleri | ||
13 | Müşteri Şikayet Yönetimi ve Sosyal Dinleme | ||
14 | Ödev Sunumları | ||
15 | Ödev Sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
• Baudrillard, Jean (2002). Tüketim Toplumu (Çeviri: Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin) İstanbul: Ayrıntı • Barlow, Janelle ve Claus Moller (2008). A Complaint Is a Gift: Recovering Customer Loyalty When Things Go Wrong, 2. Baskı, Janelle Barlow and Claus Møller Publishing, USA. • Sceats, Sarah (2000). Food, Consumption and the Body in Contemporary Women's Fiction, Cambridge University Press, USA. • Sarkar, Soumodip (2007). Innovation, Market Archetypes and Outcome: An Integrated Framework, Physica-Verlag HD, ISBN: 379081945X,9783790819458 • Hunter, Allan G. (2008). The Six Archetypes of Love: From Innocent to Magician, Findhorn Press, ISBN: 978-1-84409-142-3, Scotland • Mark, Margaret ve Carol S. Pearson (2001). The Hero and the Outlaw: Building Extraordinary Brands Through the Power of Archetypes, McGraw-Hill, DOI: 10.1036/007138118X İlgili makaleler
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 15 | 3 | 45 |
Final Sınavı | 15 | 3 | 45 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |