Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
938101016072018 | Hemşirelik Eğitimi Uygulaması I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 12,00 |
Doktora
Türkçe
Hemşirelik Eğitimi Uygulama I dersinin amacı, öğrencilerin hemşirelik eğitimine ilişkin rol ve işlevler ile ilgili sağlık politikalarının geliştirilmesi ve sağlık bakım sistemlerinde gerekli değişikliklerin gerçekleştirilebilmesine yönelik kazandıkları bilgi, beceri, tutum ve davranışları uygulama alanlarında kullanmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Fatma ORGUN Dr. Öğr. Üyesi Nilay ÖZKÜTÜK
1 | Hemşirelik eğitimi konusunda almış olduğu temel bilgi ve becerileri alanda ve klinikte kullanabilme |
2 | Eğitim sürecini mesleki yaşamında uygulayabilme |
3 | Hemşirelik uygulamalarında eğitimle ilgili sorunlara çözüm önerisi sunabilme |
4 | Hemşirenin eğitici rolünü kendi bakış açısıyla açıklayabilme |
5 | Hemşirelik eğitimi ile ilgili sağlık politikalarını ve sağlık bakım sistemlerindeki değişiklikleri uygulama alanlarında gözlemleyebilme |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Bu ders; hemşirelikte öğrenme ve öğretme yöntemlerinin, bireyin sağlığının korunması, yükseltilmesi ve iyileştirilmesi amacına yönelik uygulamaları içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar | Tanışma ve dersin tanıtımı | ||
2 | Alanı/Kurumu tanıma ve alan/kurum personeli ile tanışma | Gözlem, alan gezisi | ||
3 | Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme | Gözlem | ||
4 | Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme | Okuma, soru-yanıt | ||
5 | Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme | Okuma, gözlem, soru-yanıt, tartışma | ||
6 | Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme | Okuma | ||
7 | Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme | Okuma, rapor hazırlama | ||
8 | Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme | Okuma, rapor hazırlama | ||
9 | Hemşirelik eğitimine ilişkin rol ve işlevler ile ilgili sağlık politikalarını gözlemleme | Gözlem | ||
10 | Hemşirelik eğitimine ilişkin rol ve işlevler ile ilgili sağlık politikalarını gözlemleme | Gözlem, okuma, rapor hazırlama | ||
11 | Sağlık bakım sistemlerini eğitim açısından değerlendirme | Okuma, gözlem, rapor hazırlama | ||
12 | Sağlık bakım sistemlerini eğitim açısından değerlendirme | Okuma, soru yanıt, rapor hazırlama | ||
13 | Rapor hazırlama | Rapor hazırlama | ||
14 | Rapor sunma | Soru yanıt, tartışma | ||
15 | Uygulamanın değerlendirilmesi | Bireysel çalışma | ||
16 | Uygulamanın değerlendirilmesi | Bireysel çalışma |
1. Bastable S.B. (2014) Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. 4. Baskı, Jones & Bartlett Publishers. 2. Billings D.M., Halstead J.A. (2012) Teaching in Nursing A Guide for Faculty. 4. Baskı, The USA: Elsevier. 3. Basavanthappa B.T. (2008) Nursing Education. 2. Baskı, Jaypee Brothers,Medical Publishers Pvt. Limited. 4. Oktay A. (2015) Eğitim Bilimlerine Giriş. Gözden geçirilmiş 8. Baskı, Ankara: Pegem Akademi. 5. Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya (23. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi. 6. Sönmez, V. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 7. Yıldırım A. (2015). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Konya: Çizgi kitapevi. 8. Açıkgöz, K. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, II. Baskı. 9. Demirel Ö. (2015). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. (24. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. 10. Sönmez V, Alacapınar FG. (2015). Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme. (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 11. Yanpar Yelken T., Akay C. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 12. Şeker, H. (2014). Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar Ve Yaklaşımlar. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık. 13. Olson M. H., Hergenhahn B.R. (Ed.). (2016). Öğrenmenin Kuramları (Teories Of Learning). (M. Şahin, Çev. Ed.). 9. Basımdan, Nobel: Ankara, Pearson Çeviri. 14. Demirel Ö., Kaya Z. (Ed.) (2007). Eğitim Bilimlerine Giriş. 2. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık. 15. Demirel Ö. (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. 22. Baskı, Ankara: Pegem Akademi. 16. Woodley L.K., (2015) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Ed (Oermann M. H.) Çeviri Ed (Kurban, N. K.). Anı Yayıncılık, Ankara. 17. Orgun, F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, ‘Sağlık Eğitimi ve Sağlığın İyileştirilmesi, Ed: Karadakovan A., Aslan E. F., Adana: Nobel Kitabevi, 41-51. 18. Alsop A (2013).Continuing Professional Development in Health and Social Care Strategies for Lifelong Learning, UK: Wiley-Blackwell, Second Edition 1-58.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 14 | 6 | 84 |
Gözlem | 14 | 6 | 84 |
Alan Gezisi | 12 | 6 | 72 |
Rapor Hazırlama | 3 | 9 | 27 |
Rapor Sunma | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 10 | 8 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 353 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 5 |