GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
938101016072018 Hemşirelik Eğitimi Uygulaması I Seçmeli Ders Grubu 1 2 12,00

Doktora


Türkçe


Hemşirelik Eğitimi Uygulama I dersinin amacı, öğrencilerin hemşirelik eğitimine ilişkin rol ve işlevler ile ilgili sağlık politikalarının geliştirilmesi ve sağlık bakım sistemlerinde gerekli değişikliklerin gerçekleştirilebilmesine yönelik kazandıkları bilgi, beceri, tutum ve davranışları uygulama alanlarında kullanmalarını sağlamaktır.


Doç. Dr. Fatma ORGUN Dr. Öğr. Üyesi Nilay ÖZKÜTÜK


1 Hemşirelik eğitimi konusunda almış olduğu temel bilgi ve becerileri alanda ve klinikte kullanabilme
2 Eğitim sürecini mesleki yaşamında uygulayabilme
3 Hemşirelik uygulamalarında eğitimle ilgili sorunlara çözüm önerisi sunabilme
4 Hemşirenin eğitici rolünü kendi bakış açısıyla açıklayabilme
5 Hemşirelik eğitimi ile ilgili sağlık politikalarını ve sağlık bakım sistemlerindeki değişiklikleri uygulama alanlarında gözlemleyebilme

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Bu ders; hemşirelikte öğrenme ve öğretme yöntemlerinin, bireyin sağlığının korunması, yükseltilmesi ve iyileştirilmesi amacına yönelik uygulamaları içerir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar Tanışma ve dersin tanıtımı
2 Alanı/Kurumu tanıma ve alan/kurum personeli ile tanışma Gözlem, alan gezisi
3 Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme Gözlem
4 Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme Okuma, soru-yanıt
5 Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme Okuma, gözlem, soru-yanıt, tartışma
6 Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme Okuma
7 Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme Okuma, rapor hazırlama
8 Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme Okuma, rapor hazırlama
9 Hemşirelik eğitimine ilişkin rol ve işlevler ile ilgili sağlık politikalarını gözlemleme Gözlem
10 Hemşirelik eğitimine ilişkin rol ve işlevler ile ilgili sağlık politikalarını gözlemleme Gözlem, okuma, rapor hazırlama
11 Sağlık bakım sistemlerini eğitim açısından değerlendirme Okuma, gözlem, rapor hazırlama
12 Sağlık bakım sistemlerini eğitim açısından değerlendirme Okuma, soru yanıt, rapor hazırlama
13 Rapor hazırlama Rapor hazırlama
14 Rapor sunma Soru yanıt, tartışma
15 Uygulamanın değerlendirilmesi Bireysel çalışma
16 Uygulamanın değerlendirilmesi Bireysel çalışma

1. Bastable S.B. (2014) Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. 4. Baskı, Jones & Bartlett Publishers. 2. Billings D.M., Halstead J.A. (2012) Teaching in Nursing A Guide for Faculty. 4. Baskı, The USA: Elsevier. 3. Basavanthappa B.T. (2008) Nursing Education. 2. Baskı, Jaypee Brothers,Medical Publishers Pvt. Limited. 4. Oktay A. (2015) Eğitim Bilimlerine Giriş. Gözden geçirilmiş 8. Baskı, Ankara: Pegem Akademi. 5. Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya (23. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi. 6. Sönmez, V. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 7. Yıldırım A. (2015). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Konya: Çizgi kitapevi. 8. Açıkgöz, K. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, II. Baskı. 9. Demirel Ö. (2015). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. (24. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. 10. Sönmez V, Alacapınar FG. (2015). Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme. (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 11. Yanpar Yelken T., Akay C. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 12. Şeker, H. (2014). Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar Ve Yaklaşımlar. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık. 13. Olson M. H., Hergenhahn B.R. (Ed.). (2016). Öğrenmenin Kuramları (Teories Of Learning). (M. Şahin, Çev. Ed.). 9. Basımdan, Nobel: Ankara, Pearson Çeviri. 14. Demirel Ö., Kaya Z. (Ed.) (2007). Eğitim Bilimlerine Giriş. 2. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık. 15. Demirel Ö. (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. 22. Baskı, Ankara: Pegem Akademi. 16. Woodley L.K., (2015) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Ed (Oermann M. H.) Çeviri Ed (Kurban, N. K.). Anı Yayıncılık, Ankara. 17. Orgun, F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, ‘Sağlık Eğitimi ve Sağlığın İyileştirilmesi, Ed: Karadakovan A., Aslan E. F., Adana: Nobel Kitabevi, 41-51. 18. Alsop A (2013).Continuing Professional Development in Health and Social Care Strategies for Lifelong Learning, UK: Wiley-Blackwell, Second Edition 1-58.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Uygulama/Pratik 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 14 6 84
Gözlem 14 6 84
Alan Gezisi 12 6 72
Rapor Hazırlama 3 9 27
Rapor Sunma 1 6 6
Bireysel Çalışma 10 8 80
Toplam İş Yükü (saat) 353

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 5
ÖÇ 2 4 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 3 4
ÖÇ 5 4 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek