Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
938101016102018 | Hemşirelik Eğitimi Uygulaması II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 12,00 |
Doktora
Hemşirelikte öğrenme ve öğretme yöntemlerini kullanarak, bireyin sağlığının korunması, yükseltilmesi ve iyileştirilmesi için eğitim programı geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerinin uygulama alanında gerçekleştirilmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Fatma Orgun Dr. Öğr. Üyesi Nilay Özkütük
1 | 1. Hasta eğitim programını uygulayabilme |
2 | 2. Hemşirelik eğitimi konusunda almış olduğu temel bilgi ve becerileri alanda ve klinikte kullanabilme |
3 | 3. Kendi gelişimi için sürekli eğitimin gerekliliğinin farkında olabilme |
4 | 4. Sağlık ekibi içinde yer alabilme |
5 | 5. Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programı geliştirebilme |
6 | 6. Hizmet içi eğitim programını uygulayabilme |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Hemşirelikte öğrenme ve öğretme yöntemlerinin, bireyin sağlığının korunması, yükseltilmesi ve iyileştirilmesi amacına yönelik ileri uygulamaları içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Önemi ve Kurallar Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Verme | Tanışma ve dersin tanıtımı | ||
2 | Alanı/Kurumu tanıma ve alan/kurum personeli ile tanışma | Gözlem, alan gezisi | ||
3 | Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme | Gözlem | ||
4 | Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme | Okuma, soru-yanıt | ||
5 | Eğitim gereksinimlerini (hasta eğitimi) belirleme | Okuma, gözlem, soru yanıt, tartışma | ||
6 | Belirlenen eğitim gereksinimleri doğrultusunda hasta eğitimi konularına karar verme | Okuma | ||
7 | Öğrenim hedeflerini belirleme (hasta eğitimi) | Okuma, rapor hazırlama | ||
8 | Öğrenim hedefleri doğrultusunda eğitim içeriğini oluşturma | Okuma, rapor hazırlama | ||
9 | Hasta eğitimi ve hizmet içi eğitim içeriğine uygun öğretim yöntem ve tekniklerine karar verme | Okuma, tartışma | ||
10 | Eğitim içeriğine uygun öğretim materyali hazırlama ve alan/kurum eğitim olanaklarını değrlendirme | Gözlem, okuma, rapor hazırlama | ||
11 | Öğretim planını tasarlama ve alana/kuruma ait öğretim planlarını inceleme | Okuma, gözlem, rapor hazırlama | ||
12 | Öğrenim hedefleri doğrultusunda ölçme aracı hazırlama | Okuma, soru yanıt, rapor hazırlama | ||
13 | Hazırlanan eğitim sürecini (hasta eğitimi) eğitim hemşiresi/başhemşire ile gözden geçirme | Soru yanıt, tartışma, rapor sunma, | ||
14 | Eğitim ortamını hazırlama ve eğitim sürecini uygulama | Rapor sunma | ||
15 | Eğitim sürecini değerlendirme | Soru yanıt, tartışma, staj raporu hazırlama | ||
16 | Uygulamanın değerlendirilmesi | Soru yanıt, tartışma, staj raporu sunma |
YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Scales P. (2015). Yaşam Boyu Öğrenme ve Öğretim. Palme Yayıncılık, Ankara 2. Bastable S. B. (2008) Nurse as Educator Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice, Third Edition 3. Demirel Ö (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara:Pegem A Yayıncılık 4. Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık 5. Küçükahmet L (1995). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Özkan Matbaası. 6. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 7. Craft M J (1987). Selecting And Using Teaching Strategies, Resources, And Materials For Client Education. Hoozer H L V; Bratton B D Ve Ark. The Teaching Process Theory And Practice İn Nursing. Norwalk, Connecticut: APPLETON-CENTURY-CROFTS. 211-257. 8. Davidhizar R E And Brownson K (1999). Literacy, Cultural Diversity, And Client Education. The Health Care Manager. 18:1;39-9. 9. Demirel, Ö. (Eylül, 1999). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (2. Baskı9. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 10. Dewit S C (2001). Fundamental Concepts And Skills For Nursing. Philadelphia: W.B. Saunders Company. 120-127. 11. Kozier B And Erb G (1987). Fundamentals Of Nursing Consept And Procedures. Third Edition. Printed İn The United States Of America: Addison - Wesley Publishing Company. 606-623. 12. Narrow B W And Buschle K B (1987). Fundamentals Of Nursing Practice. Second Edition. Printed İn The United States Of America: A Wiley Medical Publication John Wiley & Sons. 142-162. 13. Potter P A And Perry A G (1985). Fundamentals Of Nursing. St. Louis - Toronto- Princeton: The C. V. Mosby Company. 303-322. 14. Potter P A And Perry A G (1997). Fundamentals Of Nursing. St. Louis - Toronto- Princeton: The C. V. Mosby Company. 259-284. 15. Smith C C (1987). Client Education. (İçinde) Lewis S M And Collier I C (Ed). Medical – Surgical Nursing Assessment And Menagement Of Clinical Problems. Second Edition. Printed İn The United States Of America: Mcgraw –Hill Book Company. 105-120. 16. Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. (9. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 17. Taşocak G (2003). Hasta Eğitimi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Basım Ve Yayınevi...... 18. Vaughan B (1992). Patient Education İn Therapeutic Nursing. Mcmahon R And Pearson A (Ed). Nursing As Therapy. London:Chapman&Hall. 85-101. 19. While A E (1983). Teaching Those İn Need İn The Community. Barnett J W (Ed). Patient Teaching. Edinburgh, London, Melbourne And New York: Churchill Livingstone. 4-18.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 12 | 6 | 72 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 16 | 64 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 12 | 6 | 72 |
Performans | 6 | 5 | 30 |
Ev Ödevi | 4 | 16 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat) | 346 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |