GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
938101016102018 Hemşirelik Eğitimi Uygulaması II Seçmeli Ders Grubu 1 1 12,00

Doktora



Hemşirelikte öğrenme ve öğretme yöntemlerini kullanarak, bireyin sağlığının korunması, yükseltilmesi ve iyileştirilmesi için eğitim programı geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerinin uygulama alanında gerçekleştirilmesini sağlamaktır.


Doç. Dr. Fatma Orgun Dr. Öğr. Üyesi Nilay Özkütük


1 1. Hasta eğitim programını uygulayabilme
2 2. Hemşirelik eğitimi konusunda almış olduğu temel bilgi ve becerileri alanda ve klinikte kullanabilme
3 3. Kendi gelişimi için sürekli eğitimin gerekliliğinin farkında olabilme
4 4. Sağlık ekibi içinde yer alabilme
5 5. Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programı geliştirebilme
6 6. Hizmet içi eğitim programını uygulayabilme

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Hemşirelikte öğrenme ve öğretme yöntemlerinin, bireyin sağlığının korunması, yükseltilmesi ve iyileştirilmesi amacına yönelik ileri uygulamaları içerir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Önemi ve Kurallar Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Verme Tanışma ve dersin tanıtımı
2 Alanı/Kurumu tanıma ve alan/kurum personeli ile tanışma Gözlem, alan gezisi
3 Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme Gözlem
4 Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme Okuma, soru-yanıt
5 Eğitim gereksinimlerini (hasta eğitimi) belirleme Okuma, gözlem, soru yanıt, tartışma
6 Belirlenen eğitim gereksinimleri doğrultusunda hasta eğitimi konularına karar verme Okuma
7 Öğrenim hedeflerini belirleme (hasta eğitimi) Okuma, rapor hazırlama
8 Öğrenim hedefleri doğrultusunda eğitim içeriğini oluşturma Okuma, rapor hazırlama
9 Hasta eğitimi ve hizmet içi eğitim içeriğine uygun öğretim yöntem ve tekniklerine karar verme Okuma, tartışma
10 Eğitim içeriğine uygun öğretim materyali hazırlama ve alan/kurum eğitim olanaklarını değrlendirme Gözlem, okuma, rapor hazırlama
11 Öğretim planını tasarlama ve alana/kuruma ait öğretim planlarını inceleme Okuma, gözlem, rapor hazırlama
12 Öğrenim hedefleri doğrultusunda ölçme aracı hazırlama Okuma, soru yanıt, rapor hazırlama
13 Hazırlanan eğitim sürecini (hasta eğitimi) eğitim hemşiresi/başhemşire ile gözden geçirme Soru yanıt, tartışma, rapor sunma,
14 Eğitim ortamını hazırlama ve eğitim sürecini uygulama Rapor sunma
15 Eğitim sürecini değerlendirme Soru yanıt, tartışma, staj raporu hazırlama
16 Uygulamanın değerlendirilmesi Soru yanıt, tartışma, staj raporu sunma

1. Scales P. (2015). Yaşam Boyu Öğrenme ve Öğretim. Palme Yayıncılık, Ankara 2. Bastable S. B. (2008) Nurse as Educator Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice, Third Edition 3. Demirel Ö (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara:Pegem A Yayıncılık 4. Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık 5. Küçükahmet L (1995). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Özkan Matbaası. 6. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 7. Craft M J (1987). Selecting And Using Teaching Strategies, Resources, And Materials For Client Education. Hoozer H L V; Bratton B D Ve Ark. The Teaching Process Theory And Practice İn Nursing. Norwalk, Connecticut: APPLETON-CENTURY-CROFTS. 211-257. 8. Davidhizar R E And Brownson K (1999). Literacy, Cultural Diversity, And Client Education. The Health Care Manager. 18:1;39-9. 9. Demirel, Ö. (Eylül, 1999). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (2. Baskı9. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 10. Dewit S C (2001). Fundamental Concepts And Skills For Nursing. Philadelphia: W.B. Saunders Company. 120-127. 11. Kozier B And Erb G (1987). Fundamentals Of Nursing Consept And Procedures. Third Edition. Printed İn The United States Of America: Addison - Wesley Publishing Company. 606-623. 12. Narrow B W And Buschle K B (1987). Fundamentals Of Nursing Practice. Second Edition. Printed İn The United States Of America: A Wiley Medical Publication John Wiley & Sons. 142-162. 13. Potter P A And Perry A G (1985). Fundamentals Of Nursing. St. Louis - Toronto- Princeton: The C. V. Mosby Company. 303-322. 14. Potter P A And Perry A G (1997). Fundamentals Of Nursing. St. Louis - Toronto- Princeton: The C. V. Mosby Company. 259-284. 15. Smith C C (1987). Client Education. (İçinde) Lewis S M And Collier I C (Ed). Medical – Surgical Nursing Assessment And Menagement Of Clinical Problems. Second Edition. Printed İn The United States Of America: Mcgraw –Hill Book Company. 105-120. 16. Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. (9. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 17. Taşocak G (2003). Hasta Eğitimi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Basım Ve Yayınevi...... 18. Vaughan B (1992). Patient Education İn Therapeutic Nursing. Mcmahon R And Pearson A (Ed). Nursing As Therapy. London:Chapman&Hall. 85-101. 19. While A E (1983). Teaching Those İn Need İn The Community. Barnett J W (Ed). Patient Teaching. Edinburgh, London, Melbourne And New York: Churchill Livingstone. 4-18.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Uygulama/Pratik 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 12 6 72
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 16 64
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 12 6 72
Performans 6 5 30
Ev Ödevi 4 16 64
Toplam İş Yükü (saat) 346

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 4 5 5 4 4 5 4 4 4 4 4 5 4
ÖÇ 2 4 5 4 4 5 4 5 5 5 4 5 4 5 5 4
ÖÇ 3 4 4 5 4 4 4 5 4 5 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 4 4 5 4 5 5 5 4 4 4 5 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 5 4 4 4 4 4 5 4 4 4 5 5 4 5
ÖÇ 6 4 5 5 4 5 4 4 5 4 5 5 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek