GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
938101016112018 Hemşirelik Kuram ve Felsefesi II Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Hemşirelik kuram ve felsefeleri konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sağlamak ve bu bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilme yeteneğini kazandırmaktır.


Prof.Dr. Fisun Şenuzun Aykar Prof. Dr. Yasemin YILDIRIM


1 Hemşirelik kuramlarını bilme ve ifade edebilme
2 Hemşirelik kuram ve felsefesi ile ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve değerlendirebilme
3 Hemşirelik uygulamalarında hemşirelik kuram felsefesi ile ilgili bilgileri kullanabilme
4 Hemşirelik kuram ve felsefesiyle ilgili uygulamalarda disiplinler arası çalışmalara yer verebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hemşirelik kuram ve felsefesi ile ilgili kavramlar; Hemşirelik Kuram ve Felsefesi, Hemşirelik Olgusu, Nedensellik, Araştırma, Kritik Etme, Teori ve Uygulamalar, Bilgi ve Bilme, Hemşirelik teorileri ve Hemşirelik Rolleri, Kişilerarası ilişkiler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bakım veya Bakım Verme İle İlgili Grand Teoriler Madeleine Leininger: Kültürel Bakımda Çeşitlilik ve Evrensellik Kuramı Jean Watson: İnsan Bakım Kuramı Tartışma Anlatım Yöntemi Leininger, M. M., & McFarland, M. R. (2006). Culture care diversity and universality: A worldwide nursing theory. Jones & Bartlett Learning.
2 İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Helen Erickson, EvelynTomlin ve Marry Ann Swain: Modelleme ve Rol Model Kuramı Katharina Kolcoba: Konfor Teorisi Tartışma Anlatım Yöntemi Dimarco, K. K. (2005). Comfort theory and its application to pediatric nursing. Pediatric nursing, 31(3), 187-194.
3 Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler Rosemarie Rizzo Parse: İnsanın Varoluşu Kuramı Tartışma Anlatım Yöntemi Parse, R. R. (1996). The human becoming theory: Challenges in practice and research. Nursing science quarterly, 9(2), 55-60.
4 Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler Margaret Newman: Genişleyen Bir Anlayış Olarak Sağlık Kuramı Tartışma Anlatım Yöntemi Endo, E. (2004). Nursing praxis within Margaret Newman’s theory of health as expanding consciousness. Nursing science quarterly, 17(2), 110-115.
5 Levine’nin Koruma Modeli, Patricia Benner Tartışma Anlatım Yöntemi ÖZCAN, Ş., & ERYILMAZ, G. (2017). Levine'nin Koruma Modeli. Türkiye Klinikleri Doğum-Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği-Özel Konular, 3(3), 225-230.
6 Peterson & Zderad Tartışma Anlatım Yöntemi Lúcio, I. M. L., Pagliuca, L. M. F., & Cardoso, M. V. L. M. L. (2008). Dialogue as a pressuposition in the humanistic nursing theory: relationship mother-nurse-newborn. Revista da Escola de Enfermagem da USP, 42(1), 173-180.
7 Meleis’in Geçiş Teorisi Tartışma Anlatım Yöntemi Meleis, A. I. (2010). Transitions theory: Middle range and situation specific theories in nursing research and practice. Springer publishing company.
8 Proje sunumu
9 Pamela Reed’in Öz-üstünlük Teorisi Tartışma Anlatım Yöntemi REED, P. G. (2010). Pamela Reed’s theory of self-transcendence. Nursing Theories Nursing Practice, 417.
10 Patricia Liehr ve Mary Jane Smith’in Hikaye (Öykü) Teorisi Tartışma Anlatım Yöntemi Smith, M. J., & Liehr, P. (2005). Story theory: Advancing nursing practice scholarship. Holistic Nursing Practice, 19(6), 272-276.
11 Toplum Hemşirelik Uygulama Modeli Tartışma Anlatım Yöntemi Smith, K., & Bazini‐Barakat, N. (2003). A public health nursing practice model: Melding public health principles with the nursing process. Public Health Nursing, 20(1), 42-48.
12 Troutman-Jordan’ın Başarılı Yaşlanma Teorisi Tartışma Anlatım Yöntemi Troutman-Jordan, M. (2015). Troutman-Jordan’s theory of successful aging. Nursing theories and nursing practice, 483-494.
13 Barret’in Değişime Katılım Olarak Güç Teorisi Tartışma Anlatım Yöntemi Barrett, E. A. M. (2015). Barrett’s theory of power as knowing participation in change. Nursing theories and nursing practice, 495-508.
14 Marlaine Smith’in Uniter Bakım Teorisi Tartışma Anlatım Yöntemi Smith, M. C. (2015). Marlaine Smith’s theory of unitary caring. Nursing Theories Nursing Practice, 495.
15 Kristen Swanson’un Bakım Teorisi Tartışma Anlatım Yöntemi Andershed, B., & Olsson, K. (2009). Review of research related to Kristen Swanson’s middle‐range theory of caring. Scandinavian journal of caring sciences, 23(3), 598-610.
16 FİNAL SINAVI

Dergiler 1-Research and theory for nursing practice Kitaplar 1. Alligood M.R., Tomey A.M., Nursing Theory, 3.edition, 2006 2.Edwards S.D, Philosophy of Nursing, 2001 3.Orem D.E, Nursing Concepts of Practice, 4.edition, 1991 4. Riehl J.P, Roy Callista, Conceptual Models for Nursing Practice, 2. edition, 1980. DERS ARAÇLARI: Bilgisayar Office Yazılımı (power point), Projeksiyon


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 30 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 183

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek