Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
938101016112018 | Hemşirelik Kuram ve Felsefesi II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Hemşirelik kuram ve felsefeleri konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sağlamak ve bu bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilme yeteneğini kazandırmaktır.
Prof.Dr. Fisun Şenuzun Aykar Prof. Dr. Yasemin YILDIRIM
1 | Hemşirelik kuramlarını bilme ve ifade edebilme |
2 | Hemşirelik kuram ve felsefesi ile ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve değerlendirebilme |
3 | Hemşirelik uygulamalarında hemşirelik kuram felsefesi ile ilgili bilgileri kullanabilme |
4 | Hemşirelik kuram ve felsefesiyle ilgili uygulamalarda disiplinler arası çalışmalara yer verebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hemşirelik kuram ve felsefesi ile ilgili kavramlar; Hemşirelik Kuram ve Felsefesi, Hemşirelik Olgusu, Nedensellik, Araştırma, Kritik Etme, Teori ve Uygulamalar, Bilgi ve Bilme, Hemşirelik teorileri ve Hemşirelik Rolleri, Kişilerarası ilişkiler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bakım veya Bakım Verme İle İlgili Grand Teoriler Madeleine Leininger: Kültürel Bakımda Çeşitlilik ve Evrensellik Kuramı Jean Watson: İnsan Bakım Kuramı | Tartışma Anlatım Yöntemi | Leininger, M. M., & McFarland, M. R. (2006). Culture care diversity and universality: A worldwide nursing theory. Jones & Bartlett Learning. |
2 | İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Helen Erickson, EvelynTomlin ve Marry Ann Swain: Modelleme ve Rol Model Kuramı Katharina Kolcoba: Konfor Teorisi | Tartışma Anlatım Yöntemi | Dimarco, K. K. (2005). Comfort theory and its application to pediatric nursing. Pediatric nursing, 31(3), 187-194. |
3 | Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler Rosemarie Rizzo Parse: İnsanın Varoluşu Kuramı | Tartışma Anlatım Yöntemi | Parse, R. R. (1996). The human becoming theory: Challenges in practice and research. Nursing science quarterly, 9(2), 55-60. |
4 | Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler Margaret Newman: Genişleyen Bir Anlayış Olarak Sağlık Kuramı | Tartışma Anlatım Yöntemi | Endo, E. (2004). Nursing praxis within Margaret Newman’s theory of health as expanding consciousness. Nursing science quarterly, 17(2), 110-115. |
5 | Levine’nin Koruma Modeli, Patricia Benner | Tartışma Anlatım Yöntemi | ÖZCAN, Ş., & ERYILMAZ, G. (2017). Levine'nin Koruma Modeli. Türkiye Klinikleri Doğum-Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği-Özel Konular, 3(3), 225-230. |
6 | Peterson & Zderad | Tartışma Anlatım Yöntemi | Lúcio, I. M. L., Pagliuca, L. M. F., & Cardoso, M. V. L. M. L. (2008). Dialogue as a pressuposition in the humanistic nursing theory: relationship mother-nurse-newborn. Revista da Escola de Enfermagem da USP, 42(1), 173-180. |
7 | Meleis’in Geçiş Teorisi | Tartışma Anlatım Yöntemi | Meleis, A. I. (2010). Transitions theory: Middle range and situation specific theories in nursing research and practice. Springer publishing company. |
8 | Proje sunumu | ||
9 | Pamela Reed’in Öz-üstünlük Teorisi | Tartışma Anlatım Yöntemi | REED, P. G. (2010). Pamela Reed’s theory of self-transcendence. Nursing Theories Nursing Practice, 417. |
10 | Patricia Liehr ve Mary Jane Smith’in Hikaye (Öykü) Teorisi | Tartışma Anlatım Yöntemi | Smith, M. J., & Liehr, P. (2005). Story theory: Advancing nursing practice scholarship. Holistic Nursing Practice, 19(6), 272-276. |
11 | Toplum Hemşirelik Uygulama Modeli | Tartışma Anlatım Yöntemi | Smith, K., & Bazini‐Barakat, N. (2003). A public health nursing practice model: Melding public health principles with the nursing process. Public Health Nursing, 20(1), 42-48. |
12 | Troutman-Jordan’ın Başarılı Yaşlanma Teorisi | Tartışma Anlatım Yöntemi | Troutman-Jordan, M. (2015). Troutman-Jordan’s theory of successful aging. Nursing theories and nursing practice, 483-494. |
13 | Barret’in Değişime Katılım Olarak Güç Teorisi | Tartışma Anlatım Yöntemi | Barrett, E. A. M. (2015). Barrett’s theory of power as knowing participation in change. Nursing theories and nursing practice, 495-508. |
14 | Marlaine Smith’in Uniter Bakım Teorisi | Tartışma Anlatım Yöntemi | Smith, M. C. (2015). Marlaine Smith’s theory of unitary caring. Nursing Theories Nursing Practice, 495. |
15 | Kristen Swanson’un Bakım Teorisi | Tartışma Anlatım Yöntemi | Andershed, B., & Olsson, K. (2009). Review of research related to Kristen Swanson’s middle‐range theory of caring. Scandinavian journal of caring sciences, 23(3), 598-610. |
16 | FİNAL SINAVI |
Dergiler 1-Research and theory for nursing practice Kitaplar 1. Alligood M.R., Tomey A.M., Nursing Theory, 3.edition, 2006 2.Edwards S.D, Philosophy of Nursing, 2001 3.Orem D.E, Nursing Concepts of Practice, 4.edition, 1991 4. Riehl J.P, Roy Callista, Conceptual Models for Nursing Practice, 2. edition, 1980. DERS ARAÇLARI: Bilgisayar Office Yazılımı (power point), Projeksiyon
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 183 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 |