GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
938101016142018 Hemşirelik Bilişimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Hemşirelik bilişimi, bilgisayara dayalı bilgi sistemlerinin gereksinimlerinin tanımlanması, hemşirelik uygulamalarındaki bilgi sistemlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi ve bu sistemlerin hemşirelik uygulamaları ve hasta sonuçları üzerindeki etkilerinin ölçümüne odaklanır. Bu kavramların Sağlık kurumlarında görev yapan hemşirelerce yeterli derecede algılanmasını ve verilen hizmete etkin bir şekilde yansıtılması için gerekli bilgi ve becerinin kazanılmasını amaçlamaktadır.


Prof. Dr. Ayten Zaybak, Doç. Dr. Dilek Sarı


1 1. Hemşirelik bilişimi gelişimini, kapsamını ve uygulamalarını tanımlar
2 2. Bakımın sağlanmasında bilişimin kullanılmasındaki yasal, etik, eğitim ve ekonomik konuları ve klinik bilginin yönetimini tartışır
3 3. Hemşirelik bilişimine uygulanan veri tabanını yönetebilmeli ve email, internet araştırması, word kullanımı, sunum, yazılım kullanabilmeli

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sağlık Bakım Profesyonelleri için İnformatik Hardware, Software ve Personel Destek Sistemleri Kaliteli Bilgi Sağlama Elektronik İletişim ve İnternet Sağlık Bakım Bilgi Sistemi Sağlık Bakım Bilgi Sistemini Seçme Sisteme Uygulama ve Sürdürme Bilgi Sistemi Eğitimi Bilgi Güvenliği ve Gizlilik Sistem Entegrasyonu Elektronik Sağlık Kayıtları Sağlık Bakım Eğitiminde Bilgisayarın Kullanımı Tele sağlık


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sağlık Bakım Profesyonelleri için İnformatik
2 Donanım, Yazılım ve Personel Destek Sistemleri
3 Kaliteli Bilgi Sağlama
4 Elektronik İletişim ve İnternet
5 Sağlık Bakım Bilgi Sistemi
6 Sağlık Bakım Bilgi Sistemini Seçme
7 Sisteme Uygulama ve Sürdürme
8 Bilgi Sistemi Eğitimi
9 Bilgi Güvenliği ve Gizlilik
10 Sistem Entegrasyonu
11 Elektronik Sağlık Kayıtları
12 Sağlık Bakım Eğitiminde Bilgisayarın Kullanımı
13 Sağlık Bakım Eğitiminde Bilgisayarın Kullanımı
14 Telesağlık
15 Telesağlık
16 Sınav

Thede, L. (2003), Informatics and Nursing: Opportunities and Challenges. Philadelphia: Lippincott. Hebda, T., Czar, P., Mascara, C. (2005), Handbook of Informatics for Nurses & Health Care Professionals, Pearson Education Inc, New Jersey


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Derse Katılım 1 20
Rapor Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Sunma 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 10 140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 16 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 24 24
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 5 5 4 5 4 4 5 4 4 4 4 3 5
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 5 4 5 4 5 4 5 5
ÖÇ 3 5 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek