Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
938101016152018 | Yaşamboyu Öğrenme | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 9,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, yaşam boyu öğrenme kavramı hakkında sahip olduğu bilgiyi ve yaşam boyu öğrenme stratejilerini kullanarak sürekli mesleki gelişimine katkı sağlamaktır.
Doç. Dr. Fatma ORGUN, Dr. Öğr. Üyesi Nilay ÖZKÜTÜK
1 | Yaşam boyu öğrenmede temel kavramları açıklayabilme |
2 | Yaşam boyu öğrenmenin hemşirelik uygulamaları üzerindeki etkisini tartışabilme |
3 | Yaşam boyu öğrenmenin hemşirelik eğitimindeki önemini açıklayabilme |
4 | Hemşirelik eğitiminde yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyebilme |
5 | Yansıtıcı eğiticinin özelliklerini yaşam boyu öğrenme ile ilişkilendirebilme |
6 | Eğitimcinin iletişimde sahip olması gereken özellikleri gösterebilme |
7 | Yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimseyebilme |
8 | Yaşam boyu öğrenmede yenilikçi uygulamalar kullanmaya istekli olabilme |
9 | Sürekli mesleki gelişim sürecinin yaşam boyu öğrenme üzerindeki etkisini tartışabilme |
10 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili proje hazırlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders; Yaşam Boyu Öğrenme Dersine Giriş, Yaşam Boyu Öğrenmede Temel Kavramlar, Hemşirelik Eğitimi ve Uygulamaları, Öğrenme Stratejileri, Yansıtıcı Eğitici ve İletişimi, Yetişkin Eğitimi, Öz-düzenlemeli ve Online Eğitimi, Sürekli Mesleki Gelişimi, Ulusal ve Uluslararası Politikaları ve Avrupa Projesi’ni kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yaşam Boyu Öğrenme Dersine Giriş | ||
2 | Yaşam Boyu Öğrenmede Temel Kavramlar | ||
3 | Yaşam Boyu Öğrenme: Hemşirelik Bakımı ve Hemşirelik Uygulamaları | ||
4 | Yaşam Boyu Öğrenme: Hemşirelik Eğitimi | ||
5 | Yansıtıcı Eğitici | ||
6 | İletişim ve Eğitici | ||
7 | Öğrenmeyi Öğrenme | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme Stratejileri | ||
10 | Yetişkin Eğitimi | ||
11 | Öz Düzenlemeli ve Online Öğrenme: Yaşam Boyu Öğrenmeyi Desteklemek İçin Teorik Sorunlar ve uygulama sorunları | ||
12 | Yaşam boyu öğrenme ve online eğitim uzaktan eğitim | ||
13 | Sürekli Mesleki Gelişim Süreci | ||
14 | Yaşam Boyu Öğrenme: Ulusal ve Uluslararası Politikalar | ||
15 | Avrupa Projesi | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
Proje Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 270 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |