GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
938101016012019 Hemşirelik Eğitimi I Ders 1 1 9,00

Doktora


Türkçe


Hemşirelik eğitimi dersinin amacı, öğrenciye ülke gereksinimleri doğrultusunda, hemşirelik eğitimine ilişkin rol ve işlevler ile ilgili sağlık politikalarının geliştirilmesi ve sağlık bakım sistemlerinde gerekli değişikliklerin gerçekleştirilebilmesine yönelik bilgi, beceri, tutum ve davranış kazandırmaktır.


Doç. Dr. Fatma ORGUN, Dr. Öğr. Üyesi Nilay ÖZKÜTÜK


1 Hemşirenin öğretim rolünün gerekliliğini savunabilme
2 Türkiye ve dünyada hemşirelik eğitimiyle ilgili gelişmeleri tespit edebilme
3 Hemşirelik eğitimindeki sorunlara çözüm önerisi sunabilme
4 Hemşirelik eğitimi felsefesini açıklayabilme
5 Eğitim programlarında kullanılabilecek yöntemlerle ilgili yeni fikirler geliştirebilme
6 Sağlık hizmetleri uygulamalarında kullanılabilecek öğrenme teorilerini tartışabilme
7 Öğretme sürecinde öğrenen bireylerin niteliklerini değerlendirebilme
8 Eğitim teknolojisindeki yenilikleri değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Bu ders; sağlık hizmetlerinde eğitim, eğitimin amaç ve işlevleri, öğrenme teorileri, Türkiye ve dünyada hemşirelik eğitimi, hemşirelik eğitimini etkileyen paradigmalar, hemşirelik eğitimi felsefesi, öğrenenin özellikleri, öğrenme-öğretmede strateji ve teknikler ve eğitim teknolojisinde yenilikler konularını içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hemşirelik Eğitimi I Dersine Giriş
2 Sağlık Hizmetlerinde Eğitime Genel Bakış
3 Eğitimin Amaçları ve İşlevleri
4 Sağlık Hizmetleri Uygulamalarında Öğrenme Teorilerinin Kullanımı
5 Türkiye’de Hemşirelik Eğitimi
6 Dünyada Hemşirelik Eğitimi
7 Hemşirelik Eğitimini Etkileyen Paradigmalar
8 Ara Sınav
9 Hemşirelik Eğitimi Felsefesi
10 Öğrenmenin belirleyicileri, Öğrenenin gelişim evresi, motivasyonu, uyumu ve sağlık davranışları
11 Yetişkin hasta popülasyonunda okuryazarlık, Öğrenenin cinsiyet, sosyoekonomik ve kültürel nitelikleri, Özel bireyler
12 Öğretim Ortamı
13 Öğrenme ve öğretme: Davranışsal amaçlar, Öğretim yöntemleri
14 Öğrenme ve öğretme: Öğretim materyalleri
15 Eğitim Teknolojisinde Yenilikler ve İnovasyon
16 Final Sınavı

1. Bastable S.B. (2014) Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. 4. Baskı, Jones ve Bartlett Publishers. 2. Billings D.M., Halstead J.A. (2012) Teaching in Nursing A Guide for Faculty. 4. Baskı, The USA: Elsevier. 3. Basavanthappa B.T. (2008) Nursing Education. 2. Baskı, Jaypee Brothers,Medical Publishers Pvt. Limited. 4. Oktay A. (2015) Eğitim Bilimlerine Giriş. Gözden geçirilmiş 8. Baskı, Ankara: Pegem Akademi. 5. Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya (23. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi. 6. Sönmez, V. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 7. Yıldırım A. (2015). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Konya: Çizgi kitapevi. 8. Açıkgöz, K. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, II. Baskı. 9. Demirel Ö. (2015). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. (24. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. 10. Sönmez V, Alacapınar FG. (2015). Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme. (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 11. Yanpar Yelken T., Akay C. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 12. Şeker, H. (2014). Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar Ve Yaklaşımlar. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık. 13. Olson M. H., Hergenhahn B.R. (Ed.). (2016). Öğrenmenin Kuramları (Teories Of Learning). (M. Şahin, Çev. Ed.). 9. Basımdan, Nobel: Ankara, Pearson Çeviri. 14. Demirel Ö., Kaya Z. (Ed.) (2007). Eğitim Bilimlerine Giriş. 2. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık. 15. Demirel Ö. (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. 22. Baskı, Ankara: Pegem Akademi. 16. Woodley L.K., (2015) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Ed (Oermann M. H.) Çeviri Ed (Kurban, N. K.). Anı Yayıncılık, Ankara. 17. Orgun, F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, ‘Sağlık Eğitimi ve Sağlığın İyileştirilmesi, Ed: Karadakovan A., Aslan E. F., Adana: Nobel Kitabevi, 41-51. 18. Alsop A (2013).Continuing Professional Development in Health and Social Care Strategies for Lifelong Learning, UK: Wiley-Blackwell, Second Edition 1-58.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 20
Makale Yazma 1 20
Performans 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 10 4 40
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 4 56
Rapor 2 8 16
Toplam İş Yükü (saat) 259

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5 4 5
ÖÇ 3 3 5 5 5
ÖÇ 4 3 3
ÖÇ 5 5 5 5 3 3 4 5
ÖÇ 6 4 4 5 4 5
ÖÇ 7 5 5
ÖÇ 8 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek