Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
938101016172019 | Hemşirelikte Ölçme ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrencilerin hemşirelik eğitiminde ölçme değerlendirmenin önemini, ölçme değerlendirme yöntemleri ve araçlarının özelliklerini bilmeleri, bu araçları geliştirmeleri-uyarlamaları, uygulamaları ve sonuçlarını yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Fatma Orgun Dr. Öğr. Üyesi Nilay Özkütük
1 | 1. Ölçme değerlendirmeyle ilgili temel kavramları açıklayabilme |
2 | 2. Ölçme değerlendirmenin hemşirelik eğitimi üzerindeki etkisini tartışabilme |
3 | 3. Ölçme değerlendirmenin hemşirelik eğitimindeki önemini açıklayabilme |
4 | 4. Geliştirdiği eğitim programına uygun ölçme değerlendirme yöntemlerini seçebilme |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Hemşirelik eğitiminde ölçme değerlendirmenin genel ilke ve kavramları, yeri ve önemi, psikometrik ölçümler, sınama yöntemleri (tanılayıcı, karar verdirici vb.) ve çoktan seçmeli sorular, anahtarlı sorular, doğru yanlış, kapsamlı eşleştirme soruları, yapılandırılmış klinik sınavlar, portfolyo, OSCE, OSPE, MiniCEX vb. farklı değerlendirme yöntemlerine odaklanır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelikte Ölçme ve Değerlendirme Dersine Giriş | ||
2 | Hemşirelik eğitiminde ölçme değerlendirmenin genel ilke ve kavramları | ||
3 | Hemşirelik eğitiminde ölçme değerlendirmenin yeri ve önemi | ||
4 | Psikometrik ölçümler | ||
5 | Psikometrik ölçümler (devam) | ||
6 | Sınama yöntemleri | ||
7 | Sınama yöntemleri (devam) | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Çoktan seçmeli sorular | ||
10 | Anahtarlı sorular, doğru-yanlış ve kapsamlı eşleştirme soruları | ||
11 | Yapılandırılmış klinik sınavlar | ||
12 | Portfolyo | ||
13 | OSCE | ||
14 | OSPE | ||
15 | MiniCEX | ||
16 | FİNAL SINAVI |
. Atılgan, H. (2011). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (4. Baskı). Ankara: Anı yayıncılık. 2. Erkan, S., & Gömleksiz, M. (2008). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (S. Erkan & M. Gömleksiz, eds.). İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. 3. Nartgün, Z., Çetiner, B., Gömleksiz, M., Bıçak, B., Karaca, E., & Yurdabakan, İ. (2016). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (4. Baskı; Serdar Erkan, ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 4. Thorndike, R. M., & Thorndike-Christ, T. (2017). Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (M. Otrar, ed.). Nobel Akademik Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Performans | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 236 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 |