Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
938101016242019 | İleri İstatistik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin sonunda öğrenciler, çok değişkenli istatistiksel teknikleri kavrayacak, özelliklerini, varsayımlarını ve kullanıldıkları yerleri ayırt edebilecek, çok değişkenli verileri uygun istatistik tekniklerle çözümleyebilecek ve yorumlayabileceklerdir.
Prof. Dr. Tuncay ÖĞRETMEN
1 | Çok değişkenli istatistiklere ait temel kavramlar bilgisi. |
2 | Çok değişkenli verileri ayırt edebilme. |
3 | Çok değişkenli verileri düzenleyebilme. |
4 | Çok değişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımlarını test edebilme |
5 | Yaygın kullanılan istatistik paket programları ile ileri istatistik tekniklerini uygulayabilme. |
6 | İstatistiksel analizlerin sonuçlarını yorumlayabilme. |
7 | İstatistiksel analizlerin sonuçlarını uluslar arası standartlara uygun olarak rapor edebilme. |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
*İstatistiğin temel kavramlarının hatırlanması, *Veri kodlama, *Güvenirlik analizi ve türleri, *Açıklayıcı faktör analizi ve temel bileşenler analizi, *Çoklu regresyon analizi, *Lojistik regresyon ve diskriminant analizi, *Tekrarlı ölçümler ve karışık ölçümler için ANOVA, MANOVA ve kanonik korelasyon analizi, *Çok düzeyli doğrusal modelleme, *Yapısal eşitlik modeli, doğrulayıcı faktör analizi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. İleri istatistik tekniklerine genel bir bakış. | ||
2 | İstatistiğin bilimsel araştırmalardaki yeri,önemi, ölçmenin düzeyleri ve istatistik ile ilişkisi, değişken kavramı ve türleri. | ||
3 | Veri kodlama, verilerin ölçme düzeyi, verileri dönüştürme ve analize hazır hale getirme çalışmaları. | ||
4 | Yaygın olarak kullanılan istatistik programları (SPSS, Statistica, Lisrel) programlarının genel olarak tanıtılması. | ||
5 | Güvenirlik: anlamı ve türleri. | ||
6 | Keşfedici faktör analizi ve temel bileşenler analizi: anlamları, önemi, kullanıldığı yerler. | ||
7 | Çıkarımsal istatistikler ve genel doğrusal modelleme. | ||
8 | Çoklu regresyon: anlamı, önemi, kullanıldığı durumlar ve ilgili varsayımlar. | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Lojistik regresyon ve ayırma fonksiyonu analizi: anlamı, önemi, kullanıldığı durumlar ve ilgili varsayımlar. | ||
11 | Fakföryel ANOVA ve ANCOVA: anlamı, önemi, kullanıldığı durumlar ve ilgili varsayımlar. | ||
12 | Tekrarlı ölçümler ve karişik desenlerde varyans analizi: anlamı, önemi, kullanıldığı durumlar ve ilgili varsayımlar. | ||
13 | MANOVA ve Kanonik korelasyon: anlamı, önemi, kullanıldığı durumlar ve ilgili varsayımlar. | ||
14 | Çok düzeyli doğrusal modelleme: anlamı, önemi, kullanıldığı durumlar ve ilgili varsayımlar. | ||
15 | Yapısal eşitlik modeli, doğrulayıcı faktör analizi: anlamı, önemi, kullanıldığı durumlar ve ilgili varsayımlar. | ||
16 | Final |
Ders Kitabı: Leech, L. N., Barrett, K.C. & Morgan, G. A. (2008). SPSS for Intermediate statistics (3rd Ed.). New York: Lawrence Earlbaum Ass.. Önerilen Kaynaklar: Brace, N., Kemp, R. & Snelgar, R. (2003). SPSS for psychologists (2nd Ed.). New York: Palgrave Macmillan. Albayrak, A. S. (2006). Uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım. Hinkle, D. E., Wiersma, W. & Jurs, S. G. (1998). Applied Statistics For the Behavioral Sciences. New York: Houghton Mifflin Com.Fourth Edition. Tabachnick, B. G. & Fidell L.S. (2001). Using multivariate statistics (4th Ed.). Boston: Allyn & Bacon. Jöreskog, K. G. & Sörbom, D, (1993). Lisrel 8: Structural equation modeling with the simplis command language. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates Publishers
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 6 | 8 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 |