Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
938101016042019 | Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 10,00 |
Doktora
Bu dersin sonunda öğrenciler; program değerlendirme ve süreci hakkında bilgi sahibi olabilecek, program değerlendirme ve akreditasyon çalışmaları arasında ilişki kurabilecek, program değerlendirme çalışmalarında modelleri, yaklaşımları ve araştırma yöntemlerini kullanabilecek, bir program değerlendirme çalışmasını planlama, veri toplama, analiz etme ve raporlaştırma sürecini gerçekleştirebileceklerdir.
Doç. Dr. Fatma ORGUN, Dr. Öğr. Üyesi Nilay ÖZKÜTÜK
1 | Program değerlendirmede geçen kavramları açıklayabilme |
2 | Program değerlendirme sürecini kullanarak bir eğitim programı değerlendirebilme |
3 | Program değerlendirme ve akreditasyon arasındaki ilişkiyi tartışabilme |
4 | Program değerlendirmede model kullanmanın önemini benimseyebilme |
5 | Program değerlendirmede kullanabileceği araştırma yaklaşımlarına karar verebilme |
6 | Hemşirelik eğitimi program değerlendirme çalışmalarında güncel sorunlara ve çözüm yollarına ilişkin rapor hazırlayabilme |
7 | Program değerlendirme modellerini kullanarak bir hemşirelik eğitim programı değerlendirmeye yönelik taslak hazırlayabilme |
Birinci Öğretim
Hemşirelik Eğitiminde Program Geliştirme ve Bilimsel Araştırma Yöntemleri
-
Tanışma, Dersin Kural ve Gereklerinin Paylaşılması ve Önerilerin Alınması, Program Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, Program Değerlendirmenin Amacı, Tipleri ve Genel İlkeleri, Program Değerlendirme Süreci, Program Değerlendirmede Kullanılan Araştırma Yaklaşımları ve Veri Toplama Teknikleri, Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri, Program Değerlendirme ve Akreditasyon, Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışmaları, Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışması Planlama, Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışması Veri Toplama Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışması Analizi, Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışması Rapor Yazma
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Kural ve Gereklerinin Paylaşılması ve Önerilerin Alınması, Program Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | |||
2 | Program Değerlendirmenin Amacı, Tipleri ve Genel İlkeleri | |||
3 | Program Değerlendirme Süreci | |||
4 | Program Değerlendirmede Kullanılan Araştırma Yaklaşımları ve Veri Toplama Teknikleri | |||
5 | Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri | |||
6 | Program Değerlendirme ve Akreditasyon | |||
7 | Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışmaları | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışması Planlama | |||
10 | Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışması Veri Toplama | |||
11 | Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışması Veri Toplama | |||
12 | Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışması Veri Toplama | |||
13 | Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışması Analizi | |||
14 | Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışması Analizi | |||
15 | Hemşirelik Eğitiminde Program Değerlendirme Çalışması Rapor Yazma | |||
16 | Final Sınavı |
Dergi 1.Gamble, A. S. (2017). Simulation in undergraduate paediatric nursing curriculum: Evaluation of a complex “ward for a day” education program. Nurse Education in Practice, 23, 40–47. doi:10.1016/j.nepr.2017.02.001 2.Mansour, M., Skull, A., & Parker, M. (2015). Evaluation of World Health Organization Multi-Professional Patient Safety Curriculum Topics in Nursing Education: Pre-test, post-test, none-experimental study. Journal of Professional Nursing, 31(5), 432–439. doi:10.1016/j.profnurs.2015.03.002 3.Goode, D., Black, P., & Lynch, J. (2019). Person-centred end-of-life curriculum design in adult pre-registration undergraduate nurse education: A three-year longitudinal evaluation study. Nurse education today, 82, 8-14. 4.Staples, S. (2019). Using corpus-based discourse analysis for curriculum development: Creating and evaluating a pronunciation course for internationally educated nurses. English for Specific Purposes, 53, 13-29. 5.Murray, S., Laurent, K., & Gontarz, J. (2015). Evaluation of a concept-based curriculum: A tool and process. Teaching and Learning in Nursing, 10(4), 169–175. doi:10.1016/j.teln.2015.08.002 Kitap 1.Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. 2.Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. M. & Worthen, B. R. (2004). Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. Boston: Pearson. 3.Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum (2nd Ed.). New York: Mc Graw Hill. 4.Royse, D. Thyer, B. A. & Padgett, D. K. (2010). Program evaluation: An introduction (5th Ed.). Canada: Wadsworth. 5.Shadis, W. R. Cook, T. D. & Leviton, L. C. (1991). Foundations of program evaluation: Theories of practice. Newbury Park: Sage Publications. 6.Stufflebeam, D. L. Madaus G. F. & T. Kellaghan (Ed.) (2000). Evaluation models: Viewpoints on educational and human services evaluation (2nd Ed.) Boston: Kluwer Academic Publishers. 7.Oermann, M.H. (2017). A systematic approach to assessment and Evaluation of Nursing Programs.USA: Wolters Kluwer.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Performans | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 80 | 80 |
Makale Yazma | 1 | 40 | 40 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Okuma | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 288 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |