GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204116132018 Çok Kültürlü Yönetim Çalışmaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


• Geçmişte ve günümüzde kullanılan liderlik tanımlarını ortaya koyarak liderliğin ne anlama geldiğini belirlemek • Günümüz örgütsel yaşamında yönetim sürecini ve yöneticilerin işlevlerini küresel bağlamda anlamak • Küresel Bağlamda Yönetim Fonksiyonlarını tartışmak



1 Örgütleri etkileyen kültürel ve liderliğe ilişkin dinamikleri ve bu dinamikler arasındaki etkileşimi kavrayabilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste yönetim ve yönetici kavramı, örgütsel yapı ve tasarım, örgütsel amaçların oluşturulması, örgütsel etkinliğin sağlanması, küresel çevrenin örgütlerin işleyişi üzerindeki etkilerin irdelenmesi, çevre yönetimi, örgüt kültürü ve değerler sistemi oluşturulması, örgütsel idare ve denetim, örgütsel politika, kullanılan teknoloji ve yönetim ilişkileri, enformasyon ve örgütsel karar alma sistemleri yönetimi, yenilik, stratejik değişim ve örgütsel öğrenme, stratejik örgütsel tasarım modelleri, örgütsel boyut, büyüme ve yaşam eğrileri kavramları ileri düzeyde teorik ve uygulama örnekleri ile verilmektedir. Tartışmalar çok kültürlü işletmeler ve takımlar perspektifinden ele alınmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1. Yönetim Ve Yönetici Kavramı 2. Çok kültürlü Liderlik ve Yönetim 3. Liderlikte ve Yönetimde Güncel Yaklaşımlar 4. Küresel Liderlik Yaklaşımları 5. Çok kültürlü İşletmelerde Liderlik ve Kültür 6. Ulusal Kültürün Örgütlerin İşleyişi Üzerindeki Etkilerin İrdelenmesi 7. Kültürel Boyutlar 8. Çok Kültürlü Değerler Sistemi 9. Vize 10. Örgütsel Politika ve Liderlik 11. Örgütsel Karar Alma Sistemlerin Çok kültürlü Ortamda Yönetimi 12. Stratejik Değişim Ve Örgütsel Öğrenme 13. Stratejik Örgütsel Tasarım Modelleri 14. Büyüme Ve Yaşam Eğrileri Kavramları -sunumlar 15. Konuyla ilişkili sunumların sunumu ve tartışılması 16. Final

Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass Psychology Series. Yukl, G.A.,(2002), “Leadership In Organizations”, Fifth Edition, Pearson Edu. Stephen Robbins and Mary Coulter, Management, 8th Ed., International Edition, Pearson. Peter F. Drucker, Management, 8th Ed., Pearson. İlgili makaleler


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Uygulama/Pratik 2 2 4
Seminer 1 4 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 3 60
Okuma 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 186

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 5 4 4 5 5 5 5 3 5 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek