[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
9204116282018 | Yönetim Bilimlerinde Nicel Araştırma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
[Doktora]
• Öğrencilere nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve dayandığı felsefi yapı hakkında bilgi vermek • Araştırma ihtiyaçlarını farklı perspektiflerden değerlendirebilme yeteneğini geliştirme (pozitivizm, yorumsamacılık vb) • Araştırma problemini tanımlayabilme ve varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirme, veri toplama ve analizini gerçekleştirme yeteneğini geliştirme
Prof. Dr. Ayla Özhan-Dedeoğlu
1 | Sosyal bilimlerde nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve dayandığı felsefi yapı hakkında bilgi verebilmek |
2 | Araştırma problemini tanımlayabilmek ve araştırılan değişkenlere ilişkin teorik çerçeve geliştirebilmek |
3 | Varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirmek, veri toplayabilmek, analiz edebilmek ve yorumlayabilmek |
Yok
Yok
Bu dersin amacı öğrencilere sosyal bilimlerde kullanılan nitel araştırma yöntemleri hakkında farkındalık sağlamak ve nicel araştırma yöntemlerini, etiği de içeren felsefi temeller ışığında öğretmektir. Giriş konularından sonra varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirme, veri toplama, veri analizi ve yorumu konuları işlenecektir.
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Bilim Felsefesine Giriş | ||
2 | Bilimsel çalışmalarda etik | ||
3 | Pozitivizm ve Pozitivist Araştırma Yöntemleri | ||
4 | Yorumsamacılık ve Postmodernizm ve İlgili Araştırma Yöntemleri | ||
5 | Varsayımsal- Tümden Gelimsel Yöntem- Değişkenlerin Tanımlanması | ||
6 | Teorik Çerçeve Geliştirilmesi - Modelleme | ||
7 | Hipotezlerin Yazılması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Nicel Ölçeklerin Geliştirilmesi | ||
10 | Anket Formu Oluşturma | ||
11 | Veri Toplama | ||
12 | Verilerin İstatistik Paket Programlarında Kodlanması | ||
13 | Basit Veri Analizi | ||
14 | Çok Değişkenli Analizler | ||
15 | Parametrik Olmayan Analizler | ||
16 | Final sınavı |
Sekaran, Uma; Research Methods For Business: A Skill-Building Approach, 3rd ed., Wiley Inc, New York, 2000. Patton, M.Q.; Qualitative Evaluation and Research Methods, 2nd Ed., Sape Pub., London, 1990. Malhotra & Peterson (2006), Basic Marketing Research , 22/E, Prentice Hall:USA. İlgili kitaplar ve periyodikler tavsiye edilir.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
[ToplamIsYuku] | 180 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |