| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9305036062019 | Spor Örgütlerinde Liderlik ve Örgütsel Etkililik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı etkili ve başarılı spor örgütlerini incelemektir.
Dr.Öğr.Üyesi Volkan UNUTMAZ
| 1 | Spor örgütlerini tanımlayabilme |
| 2 | Sporda liderlik yaklaşımları kavramsal bilgisi |
| 3 | Başarılı spor örgütlerini tanımlayabilme |
| 4 | Etkili spor örgütleri için liderlik koşullarını bilmek |
Birinci Öğretim
[Yok]
Spor örgütleri, sporda liderlik, örgütsel etkililik
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma | ||
| 2 | Genel liderlik teorileri | ||
| 3 | Genel liderlik teorileri | ||
| 4 | Sporda liderlik araştırmaları | ||
| 5 | Spor yönetiminde liderlik araştırmaları | ||
| 6 | Spor yönetiminde liderlik araştırmaları | ||
| 7 | Spor yönetiminde güncel yaklaşımlar | ||
| 8 | Duygusal zeka ve liderlik | ||
| 9 | Ara sınav | ||
| 10 | Örgütlerde davranış | ||
| 11 | Takım yönetimi ve gelişimi | ||
| 12 | Çeşitlilik yönetimi | ||
| 13 | Örgütlerde başarı kültürü yaratmak | ||
| 14 | Stratejik liderlik ve vizyon | ||
| 15 | Kriz yönetimi ve liderlik | ||
| 16 | Final sınavı |
Chelladurai, P. (2007). Leadership in sports. In G. Tenenbaum & R. C. Eklund (Eds.), Handbook of sport psychology (3rd. ed., pp. 111-135). Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Frawley, S., Misener, L., Lock, D., ve Schulenkorf, N. (2019). Global Sport Leadership: Taylor & Francis. Hoye, R., Nicholson, M., Westerbeek, H., Smith, A., ve Stewart, B. (2012). Sport management: Routledge. Hoye, R., ve Parent, M. M. (2016). The SAGE handbook of sport management: Sage. Pedersen, P. M., ve Thibault, L. (2018). Contemporary Sport Management: Human Kinetics, Incorporated. Scott, D. (2014). Contemporary Leadership in Sport Organizations: Human Kinetics. Slack, T., ve Parent, M. M. (2006). Understanding sport organizations: The application of organization theory: Human Kinetics.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Makale Yazma | 2 | 40 | 80 |
| Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 10 | 70 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 10 | 70 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 294 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | |||
| ÖÇ 2 | 5 | |||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | |||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 |