GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401016212019 Eleştirel Pedagoji Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Doktora


Türkçe


Bu derste baskı, yetki, toplum, eğitim ve değişim kavramları arasındaki felsefi ve pdagojik ilişkilerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu derste tarih, güç, ekonomi ve ayrımcılığın toplumsal bakış açılarını ve okullaşma deneyimlerini nasıl şekillendirdiğini sorgulamak ve eğitimin dönüştürülmesindeki yollar dikkate alınacaktır


Doç. Dr. Makbule BAŞBAY


1 Eleştirel pedagojiyi tanımlama ve betimleme
2 Eleştirel pedagoji ile ilgili bir anlayış geliştirme
3 Eleştirel pedagojinin yazarları, kuramları ve kavramlarını tanımlama
4 Eleştirel pedagojinin temel kavramlarını ve ilkelerini tartışma
5 Eğitimde eleştirel pedagoji yaklaşımınında varolan problemleri analiz etme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eleştirel pedagojinin felsefi ve pedagojik temelleri Eleştirel pedagoji çerçevesinde demokrasi, ırkçılık, cinsiyet, cinsellik kavramları, Günümüz eğitiminin sorunları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İzlencenin hazırlanması ve paylaşılması
2 Eleştirel pedagoji: tanımlar, başlangıçlar ve temeller
3 Eleştirel pedagoji: tanımlar, başlangıçlar ve temeller
4 Eleştirel pedagoji: tarihsel süreç ve araştırmalar
5 Eleştirel pedagoji: tarihsel süreç ve araştırmalar
6 Demokrasi ve Eğitim
7 Eğitim ve toplumsal değişim için hareketlenme
8 Eleştirel pedagoji, Irk ve Irkçılık
9 Eleştirel pedagojinin Feminist Eleştirileri
10 Eleştirel pedagoji, Cinsiyet ve Cinsellik
11 Eğitim ve Toplumsal Dönüşüm
12 Eleştirel pedagoji ve Ahlak Eğitimi
13 Pedagoji ve Günümüz Eğitiminin Sorunları
14 Sunumlar (Dönem ödevleri, yansıtma yazıları)
15 Sunumlar (Dönem ödevleri, yansıtma yazıları)
16 Final Sınavı

Paulo Freire. (1994/1970). Pedagogy of the Oppressed. (Revised 20th Anniversary Edition). New York: Continuum. Paulo Freire. (1998). Pedagogy of Freedom: Ethics, Democracy, and Civic Courage. New York: Rowman & Littlefield Publishers, Inc. Myles Horton & Paulo Freire. (1990). We Make the Road by Walking: Conversations on Education and Social Change. Philadelphia, PA: Temple University Press. Antonia Darder, Marta Baltadano, & Rodolfo D. Torres (Eds.). (2009). The Critical Pedagogy Reader, 2nd Edition. New York: RoutledgeFalmer. Hooks, bell (1994). Teaching to Transgress: education as the practice of freedom. NY:Routledge. Wink, Joan. (2005). (3rd. ed.). Critical Pedagogy: Notes from the Real World. White Plains, NY: Longman Publishers USA.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Rapor Hazırlama 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 15 3 45
Rapor Hazırlama 2 35 70
Rapor Sunma 2 3 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 233

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5 3 3 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek