Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401016212019 | Eleştirel Pedagoji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu derste baskı, yetki, toplum, eğitim ve değişim kavramları arasındaki felsefi ve pdagojik ilişkilerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu derste tarih, güç, ekonomi ve ayrımcılığın toplumsal bakış açılarını ve okullaşma deneyimlerini nasıl şekillendirdiğini sorgulamak ve eğitimin dönüştürülmesindeki yollar dikkate alınacaktır
Doç. Dr. Makbule BAŞBAY
1 | Eleştirel pedagojiyi tanımlama ve betimleme |
2 | Eleştirel pedagoji ile ilgili bir anlayış geliştirme |
3 | Eleştirel pedagojinin yazarları, kuramları ve kavramlarını tanımlama |
4 | Eleştirel pedagojinin temel kavramlarını ve ilkelerini tartışma |
5 | Eğitimde eleştirel pedagoji yaklaşımınında varolan problemleri analiz etme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eleştirel pedagojinin felsefi ve pedagojik temelleri Eleştirel pedagoji çerçevesinde demokrasi, ırkçılık, cinsiyet, cinsellik kavramları, Günümüz eğitiminin sorunları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İzlencenin hazırlanması ve paylaşılması | ||
2 | Eleştirel pedagoji: tanımlar, başlangıçlar ve temeller | ||
3 | Eleştirel pedagoji: tanımlar, başlangıçlar ve temeller | ||
4 | Eleştirel pedagoji: tarihsel süreç ve araştırmalar | ||
5 | Eleştirel pedagoji: tarihsel süreç ve araştırmalar | ||
6 | Demokrasi ve Eğitim | ||
7 | Eğitim ve toplumsal değişim için hareketlenme | ||
8 | Eleştirel pedagoji, Irk ve Irkçılık | ||
9 | Eleştirel pedagojinin Feminist Eleştirileri | ||
10 | Eleştirel pedagoji, Cinsiyet ve Cinsellik | ||
11 | Eğitim ve Toplumsal Dönüşüm | ||
12 | Eleştirel pedagoji ve Ahlak Eğitimi | ||
13 | Pedagoji ve Günümüz Eğitiminin Sorunları | ||
14 | Sunumlar (Dönem ödevleri, yansıtma yazıları) | ||
15 | Sunumlar (Dönem ödevleri, yansıtma yazıları) | ||
16 | Final Sınavı |
Paulo Freire. (1994/1970). Pedagogy of the Oppressed. (Revised 20th Anniversary Edition). New York: Continuum. Paulo Freire. (1998). Pedagogy of Freedom: Ethics, Democracy, and Civic Courage. New York: Rowman & Littlefield Publishers, Inc. Myles Horton & Paulo Freire. (1990). We Make the Road by Walking: Conversations on Education and Social Change. Philadelphia, PA: Temple University Press. Antonia Darder, Marta Baltadano, & Rodolfo D. Torres (Eds.). (2009). The Critical Pedagogy Reader, 2nd Edition. New York: RoutledgeFalmer. Hooks, bell (1994). Teaching to Transgress: education as the practice of freedom. NY:Routledge. Wink, Joan. (2005). (3rd. ed.). Critical Pedagogy: Notes from the Real World. White Plains, NY: Longman Publishers USA.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Rapor Hazırlama | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Rapor Hazırlama | 2 | 35 | 70 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 14 | 6 | 84 |
Toplam İş Yükü (saat) | 233 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |