Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401026182019 | İleri Grupla Psikolojik Danışma ve Uygulaması | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, grupla psikolojik danışma kuram ve süreçlerine dayalı olarak kendilerine özgü liderlik tarzıyla en az 12 haftalık bir grupla psikolojik danışma sürecini yönetebileceklerdir.
Prof. Dr. Süleyman DOĞAN
1 | Bir psikolojik danışma grubu oluşturabilme. |
2 | Grupla psikolojik danışma sürecini başlatabilme. |
3 | Grupla psikolojik danışma sürecini sürdürebilme. |
4 | Grupla psikolojik danışma sürecini sonlandırabilme. |
5 | Grubun içinde bulunduğu evreye göre uygun terapötik becerileri sergileyebilme. |
6 | Farklı özelliklere sahip danışanlarla grupla psikolojik danışma yürütebilme. |
7 | Grupla psikolojik danışma kuramlarını temele alarak kendine özgü bir liderlik tarzı geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1. Kuramlar ve sayıltılar, gruptaki terapötik faktörler. 2. Bir grup lideri olmak. 3. Bir grubu en baştan yaratmak: Program planlamak ve üyeleri hazırlamak. 4. Ilk oturumu yönetebilmek. 5. Grup sürecini kolaylaştırmak, grubu başlatmak ve bitirmek: Grup becerilerinin temeli. 6. Gündemleri ele almak: Bir grup oturumunun temel çerçevesi. 7. Gerilim ve çatışma ile çalışabilme. 8. İletişimde riskler almak: Daha yakın bir gruba doğru. 9. Kızgın sandalye tekniği: Bir refleks yaşantısı. 10. Kabı harekete geçirmek: Grup etkisini uyarmak. 11. Sonlandırma becerileri: Döngüyü tamamlamak. 12. Terapötik süreci yazabilmek. 13. Profesyonel standartlar ve iyi uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin yapılandırılması | ||
2 | 1. Kuramlar ve sayıltılar, gruptaki terapötik faktörler. 2. Bir grup lideri olmak. 3. Bir grubu en baştan yaratmak: Program planlamak ve üyeleri hazırlamak. 4. Ilk oturumu yönetebilmek. 5. Grup sürecini kolaylaştırmak, grubu başlatmak ve bitirmek: Grup becerilerinin temeli. | ||
3 | 6. Gündemleri ele almak: Bir grup oturumunun temel çerçevesi. 7. Gerilim ve çatışma ile çalışabilme. 8. İletişimde riskler almak: Daha yakın bir gruba doğru. 9. Kızgın sandalye tekniği: Bir refleks yaşantısı. 10. Kabı harekete geçirmek: Grup etkisini uyarmak. | ||
4 | 11. Sonlandırma becerileri: Döngüyü tamamlamak. 12. Terapötik süreci yazabilmek. 13. Profesyonel standartlar ve iyi uygulama. | ||
5 | Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi (süpervizyon). | ||
6 | Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi (süpervizyon). | ||
7 | Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi (süpervizyon). | ||
8 | Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi (süpervizyon). | ||
9 | Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi (süpervizyon). | ||
10 | Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi (süpervizyon). | ||
11 | Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi (süpervizyon). | ||
12 | Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi (süpervizyon). | ||
13 | Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi (süpervizyon). | ||
14 | Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi (süpervizyon). | ||
15 | Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi (süpervizyon). | ||
16 | Dersin değerlendirilmesi |
KAYNAKLAR Chen, M., & Rybak, C. J. (2004). Group leadership skills. Belmont, CA: Brooks/Cole-Thomson Learning. YARDIMCI KAYNAKLAR Corey, G. (2016). Theory and practice of group counseling. (9th. Ed.). Boston, MA: Cengage Learning. Corey, G., Corey, M. S., Callanan, P., & Russell, J. M. (2004). Group techniques. (3rd. Ed.). Pacific Grove, CA: Brooks/Cole-Thomson Learning. Corey, M. S., Corey, G., & Corey, C. (2014). Groups: process and practice. (9th. Ed.). Australia: Brooks/Cole-Cengage Learning. Carroll, M. R. (2010). Grupla psikolojik danışmanın öğeleri. Kavramlar, ilkeler ve uygulamalar. 2. Baskı. Çev. Süleyman Doğan, Ilgın Başaran, Mine Aladağ, Barış Yaka. Ankara: Pegem A Akademi.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Performans | 12 | 2 | 24 |
Ev Ödevi | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 4 |