GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401046192019 Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Doktora


Türkçe


Öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim yönetimi modellerini eğitim politikalarını, eğitim kademelerini, programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açıları kazanırlar.


Doç. Dr. Osman Ferda Beytekin


1 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
2 Eğitim sistemlerinin dünyadaki farklı uygulamaları bilir.
3 Karşılaştırmalı eğitime ilişkin kavram ve yöntemleri açıklar.
4 Türk eğitim sistemini yönetimini analiz eder.
5 Farklı ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarını inceleyerek Türkiye için bir eğitim yönetimi model önerisi sunar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihi gelişimi, karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlar, yöntemler, Türk eğitim sisteminin diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırılması, çağdaş eğitim sistemlerinin incelenmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersin içeriği, uygulaması ve değerlendirme ölçütlerini paylaşma.
2 Eğitimde karşılaştırmanın doğası.
3 Karşılaştırmalı eğitim yönetiminin faydaları ve amaçları
4 Karşılaştırmalı eğitim nasıl gelişti: Kısa bir tarihçe
5 Karşılaştırmalı eğitim yönetiminde politika transferi
6 Uluslararası eğitim: Anlamlar, uygulama ve araştırma
7 Karşılaştırmalı eğitim: Yöntem
8 Arasınav
9 Karşılaştırmalı eğitimde bilimsel ve diğer yaklaşımlar
10 Karşılaştırmalı eğitim yönetiminde uygulamalar, perspektifler ve etik.
11 Karşılaştırmalı eğitim araştırma: Anket sonuçları ve kullanımları
12 Karşılaştırmalı eğitim yönetiminin sonuçları: Seçilmiş temalar
13 Karşılaştırmalı eğitim yönetimi: Seçilmiş ülkeler
14 Karşılaştırmalı eğitim yönetimi: Seçilmiş ülkeler
15 Türk Eğitim Sistemi için bir eğitim yönetimi modeli önerisi.
16 Yılsonu sınavı

Balcı, Ali, (2009) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Ankara: Pegem A Yayıncılık Demirel, Özcan. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık Erdoğan, İrfan. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara:Sistem Yayıncılık


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 4 8
Rapor Sunma 2 2 4
Makale Kritik Etme 12 3 36
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 14 4 56
Rapor 2 2 4
Ev Ödevi 4 2 8
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek