Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401046192019 | Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim yönetimi modellerini eğitim politikalarını, eğitim kademelerini, programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açıları kazanırlar.
Doç. Dr. Osman Ferda Beytekin
1 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
2 | Eğitim sistemlerinin dünyadaki farklı uygulamaları bilir. |
3 | Karşılaştırmalı eğitime ilişkin kavram ve yöntemleri açıklar. |
4 | Türk eğitim sistemini yönetimini analiz eder. |
5 | Farklı ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarını inceleyerek Türkiye için bir eğitim yönetimi model önerisi sunar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihi gelişimi, karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlar, yöntemler, Türk eğitim sisteminin diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırılması, çağdaş eğitim sistemlerinin incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriği, uygulaması ve değerlendirme ölçütlerini paylaşma. | ||
2 | Eğitimde karşılaştırmanın doğası. | ||
3 | Karşılaştırmalı eğitim yönetiminin faydaları ve amaçları | ||
4 | Karşılaştırmalı eğitim nasıl gelişti: Kısa bir tarihçe | ||
5 | Karşılaştırmalı eğitim yönetiminde politika transferi | ||
6 | Uluslararası eğitim: Anlamlar, uygulama ve araştırma | ||
7 | Karşılaştırmalı eğitim: Yöntem | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Karşılaştırmalı eğitimde bilimsel ve diğer yaklaşımlar | ||
10 | Karşılaştırmalı eğitim yönetiminde uygulamalar, perspektifler ve etik. | ||
11 | Karşılaştırmalı eğitim araştırma: Anket sonuçları ve kullanımları | ||
12 | Karşılaştırmalı eğitim yönetiminin sonuçları: Seçilmiş temalar | ||
13 | Karşılaştırmalı eğitim yönetimi: Seçilmiş ülkeler | ||
14 | Karşılaştırmalı eğitim yönetimi: Seçilmiş ülkeler | ||
15 | Türk Eğitim Sistemi için bir eğitim yönetimi modeli önerisi. | ||
16 | Yılsonu sınavı |
Balcı, Ali, (2009) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Ankara: Pegem A Yayıncılık Demirel, Özcan. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık Erdoğan, İrfan. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara:Sistem Yayıncılık
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 12 | 3 | 36 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Rapor | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |