GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401046102019 Eğitim Kurumlarında Proje Geliştirme Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora



Bu dersin sonunda öğrenciler; eğitim kurumlarında proje geliştirme ile ilgili temel kavramlarını, eğitim kurumlarında proje geliştirebilmek için gerekli planlama, bütçeleme, takım yönetimi, veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma bilgi ve becerilerini kazanarak, proje kültürünü benimseyerek gerekliliği ve öneminin yanı sıra diğer alanlarla ilişkisini kavrayabileceklerdir.


Doç.Dr. Esen ALTUNAY


1 1.Bilgi, bilgi türleri ve bilimsel bilgi kavramlarını tanımlayabilme.
2 2.Proje kavramı ve, türleri, eğitim kurumlarında kullanabilme.
3 3.Proje planlama, bütçeleme ve takım oluşturmanın gereğini kavrayabilme.
4 4.Projelerde araştırma desenleri oluşturabilme
5 5.Proje önerileri geliştirme ve başvurusunu yapabilme
6 6.Proje inceleyebilme ve değerlendirebilme
7 7. Proje raporu yazabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


*Eğitim kurumlarında proje geliştirmenin, amacı, önem ve ilkeleri * Farklı proje türleri ve eğitim kurumlarında proje geliştirme. *Türkiye’de ve dünyada proje geliştirme süreci


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Bilim ve bilimsel araştırma yöntemlerine, proje kavramına genel bir bakış.
2 Bilgi ve türleri, bilim, eğitimin bilimsel temelleri
3 Proje türleri ve özellikleri
4 Proje başvurusu: Proje başvurusu ile ilgili AB, TÜBİTAK, BAP, vb. kurum ve kuruluşların başvuru sürecinin incelenmesi
5 Projenin aşamaları: Konu, Kapsam, Literatür Özeti, Amaç ve Hedefler
6 Projenin aşamaları: Özgün Değer ve Yaygın etki
7 Ara Sınav
8 Projenin aşamaları: bütçe yönetimi
9 Projenin aşamaları: İş-Zaman Çizelgesi ve Başarı Ölçütleri ve Risk Yönetimi (Yapılabilirlik)
10 Projelerde araştırma desenleri (araştırma modelleri, örneklem belirleme teknikleri, uygun çözümleme teknikleri)
11 Projede paydaşların eşgüdümü ve takım yönetimi
12 Bilimsel çalışmalarda ve yayımlanmasında etik. Örnek proje önerisi geliştirilmesi
13 Projenin raporlaştırılması
14 Projenin raporlaştırılması
15 Final

Balcı, Ali. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara : PegemA Yayıncılık. Barzun, Jacques and Henri F. Graff. (2001). Modern araştırmacı. Ankara : Tübitak Popüler Bilim Kitapları. Büyüköztürk, Şener. (2001). Deneysel desenler: öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. Ankara : PegemA Yayıncılık Büyüköztürk, Şener. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara : PegemA Yayıncılık. Creswell, John W. (2003). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. USA : Sage Pub. Karasar, Niyazi. (1994). bilimsel araştırma yöntemi. ankara: 3a araştırma, eğitim danışmanlık Ltd. Şti. Kuş, Elif. (2003). Nitel – nicel araştırma yöntemleri. ankara : anı yayıncılık Barutçugil, İ. (2008) Proje yönetimi. Ankara: Kitapyurdu Yayıncılık Doğruer, M.,İ. (2007) Proje yönetimi. Ankara: Kitapyurdu Yayıncılık Newton, R. (2012) Adım adım proje yönetimi. Çev. Gülfidan, İ. Ankara: Optimist Yayıncılık


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 6 6
Final Sınavı 1 6 6
Tartışma 14 3 42
Rapor Sunma 3 1 3
Makale Yazma 1 1 1
Makale Kritik Etme 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 6 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 6 18
Okuma 14 3 42
Ev Ödevi 3 6 18
Toplam İş Yükü (saat) 238

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 3
ÖÇ 4 4 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 3 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 4 3 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 7 4 3 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek